Chidaneh.com placeholder image

کابینت سفید و رنگ چوب، یک تیر و دو نشان!

به قلم: تحریریه چیدانه

انتخاب رنگ کابینت می تواند به عنوان نقطه عطفی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه شناخته شود. چنان چه اگر شما بتوانید رنگ درست و متناسب با فضا را برای کابینت خود انتخاب کنید تقریبا بخش بزرگی از طراحی دکوراسیون آشپزخانه تان را به انجام رسانده اید. در این میان اما چگونگی انتخاب رنگ کابینت، خود موضوعی مهم است که برای یافتن پاسخ آن باید به سراغ رنگ های متنوعی از کابینت رفت و آنها را مورد بررسی قرار داد. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به سراغ دو رنگ و مدل پرطرفدار کابینت آشپزخانه برویم و شما را با آنها بیشتر آشنا کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید تا در رابطه با کابینت سفید و رنگ چوب بیشتر بدانید!

[[nid:404794]]

سرویس خواب بالسا

کابینت سفید در دکوراسیون آشپزخانه

به طور کلی رنگ سفید یکی از بهترین انتخاب ها برای فضاهای مختلفی از خانه است. چنان چه پیش از این در مطلبی با عنوان «دکوراسیون داخلی مدرن با جذابیت رنگ سفید» به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم و وجود رنگ سفید در دکوراسیون خانه را مورد بررسی قرار داده ایم.

در این میان انتخاب رنگ سفید برای کابینت آشپزخانه نیز می تواند تا حدودی هوشمندانه به نظر برسد. در وهله اول شما باید فضای وجود در آشپزخانه و همین طور شرایط آن را بررسی کنید.

برای مثال اگر ابعاد آشپزخانه تان کم است و یا نورگیری خوبی ندارد می توانید با انتخاب کابینت سفید با یک تیر دو نشان بزنید، چرا که این رنگ هم از گرفتگی فضا می کاهد و آن را بزرگ تر جلوه می دهد و هم اینکه می تواند با انعکاس نور بیشتر در محیط، تاریکی و تیرگی فضای آشپزخانه تان را به حداقل برساند.

[[nid:404777]]

پیش از این در مطلبی با عنوان «پرطرفدارترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه» رنگ سفید به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها شناخته شده است و در رابطه با آن نیز چنین آمده که «مناسب ترین رنگ از نظر ترکیب با سایر رنگ ها سفید است، رنگ سفید به سبب ماهیت خنثی خود به خوبی با هر سبک رنگی ترکیب می شود. نوع های گلاس آن که به خوبی نور را در فضای داخلی منعکس می کند و به راحتی می تواند فضای شما را پر نور تر جلوه دهد. پس اگر فضای کم نوری دارید استفاده از کابینت های سفید های گلاس و براق مناسب ترین گزینه برای شما محسوب می شود.»

کابینت هیمان
طراحی و ساخت کابینت جذاب آشپزخانه
کابینت هیمان

همان طور که احتمالا تا به حال متوجه شده اید کابینت های گلاس و براق سفید از طرفداران بسیاری برخوردار است. به همین دلیل نیز اگر می خواهید با این نوع از کابینت ها بیشتر آشنا شوید می توانید نگاهی به مطالب «کابینت های گلاس سفید نقره ای، بخرم یا نخرم؟» و همین طور «چرا کابینت های گلاس؟!» بیندازید.

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه به شما این امکان را می دهد که با یک طراحی مدن، آشپزخانه خود را بسیار شکیل و امروزی تر جلوه دهید. به همین دلیل هم در مطلب «کابینت مدرن سفید و طوسی، مد روز آشپزخانه» سعی شده که با انتخاب یک رنگ همراه در کنار رنگ سفید، چگونگی طراحی دکوراسیون آشپزخانه آن هم با سبک مدرن به خوبی توضیح داده شود.

[[nid:404790]]

کابینت چوبی و رنگ چوب در دکوراسیون آشپزخانه

چوب نیز از دیگر گزینه های پرطرفدار و البته بسیار جذابی است که معمولا برای کابینت در دکوراسیون آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. پیش از این در مطلبی با عنوان «انواع چوب کابینت، بهترین کابینت های چوبی آشپزخانه!» شما را با انواع گونه های چوبی متداول در ساخت کابینت آشنا کرده ایم و اطلاعاتی کلی در این زمینه را با شما در میان گذاشته ایم. بر اساس این مطلب برخی از رایج ترین انواع چوب در کابینت آشپزخانه شامل چوب بلوط، چوب راش، چوب افرا، چوب گردو و.. می شود.

کابینت هیمان
طراحی و ساخت کابینت جذاب آشپزخانه
کابینت هیمان

در این میان اما ام دی اف نیز یکی دیگر از متریال های اصلی در طراحی کابینت آشپزخانه است. در مطلبی با عنوان «کابینت ام دی اف، چرا گزینه اول آشپزخانه ام است؟» به طور کامل به این موضوع پرداخته شده است. بر اساس این مطلب «مقاومت بالای این محصول در برابر رطوبت استفاده آن را در فضای آشپزخانه تضمین می‌کند. همچنین نگران استفاده از آن در شرایط آب و هوایی مرطوب نباشد. بخصوص که در حال حاضر ام دی اف های جدید که کاملاً رویه آن پرس است، تولیدشده است که اجازه عبور ذره‌ای رطوبت را به داخل چوب نمی‌دهد. از دیگر مزایای ام دی اف عایق صدا بودن و مقاومت بالا در برابر حرارت است.»

علاوه بر کابینت های چوبی، بسیاری از کابینت ها همراه با رنگ و روکش چوبی نیز طراحی می شوند که همان ها هم طرفداران بسیار خود را دارند. از مزایای کابینت روکش چوب نیز می توان به مقاومت آنها نسبت به چوب و خراشیدگی اشاره کرد که دلیل آن نیز استفاده از رنگ های پلی استر و پلی اورتان است. علاوه بر این نیز غالبا این نوع از کابینت ها در برابر نفوذ آب نیز مقاوم هستند و دچار خرابی نمی شوند.

کابینت هیمان
طراحی و ساخت کابینت جذاب آشپزخانه
کابینت هیمان

کابینت سفید و رنگ چوب

با همه این توضیحات شما می توانید ترکیبی از کابینت سفید و رنگ چوب را در دکوراسیون آشپزخانه خود مورد استفاده قرار دهید. پیش از این در مطلبی با عنوان «دکوراسیون آشپزخانه سفید، با قهوه ای چوب دیدنی تر میشه!» به طور کامل در این رابطه صحبت شده است.

بر اساس این مطلب «شما می توانید با کمک یک لایه چوب نسبتا تیره بر روی دیواره های کابینت سفید خود گرمای آشپزخانه تان را تامین کنید. علاوه بر این یک لایه چوب دیگر در اطراف جزیره نیز می تواند ایده خوبی به حساب آید.

علاوه بر این نیز سعی کنید جزئیات دکوراسیون آشپزخانه خود را نادیده نگیرید. شما می توانید از عنصر چوب بر روی جزیره، لوستر، هود آشپزخانه، دسته های کابینت، چارچوب های پنجره و… استفاده نمایید. هم چنین شما می توانید با استفاده از کابینت هایی با چوب تراش خورده و کاشی های سفید رنگ برای فضای بین کابینتی، ترکیب زیبای چوب و رنگ سفید را برقرار کنید.»

“برای سفارش انواع مدل کابینت آشپزخانه می توانید با گروه هیمان در ارتباط باشید"

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه نمایید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه