Chidaneh.com placeholder image

از کجا بلیط اتوبوس بخریم؟

به قلم: گلنار

حمل و نقل اتوبوس به دلیل قیمت پایین و در دسترس بودن زیاد، متداول‌ترین وسیله سفر به سراسر ایران است. هر ساله حدود 400 میلیون سفر با اتوبوس در کشور انجام می‌شود. بنابراین، برای گردشگرانی که به دنبال وسایل حمل و نقل ارزان قیمت هستند و نقاط بسیاری در برنامه سفر خود دارند، اتوبوس انتخاب مناسبی خواهد بود. در حال حاضر بیش از 20 شرکت اتوبوس خصوصی وجود دارد که حمل و نقل بین شهری را در ایران ارائه می‌دهند. با این حال همسفر  به عنوان یکی از بزرگ ترین و بهترین شرکت‌های اتوبوسرانی کشور شناخته می‌شود. با خرید بلیط اتوبوس همسفر می‌توانید از کیفیت عالی آن بهره‌مند شوید.

خرید بلیط همسفر

قالیشویی ادیب

خرید بلیط اتوبوس همسفر

شرکت همسفر اپراتور تعاونی با تجربه‌ای در زمینه حمل و نقل جاده‌ای است و با در نظر گرفتن این واقعیت که هدف شما از سفر به چیست، می تواند تمام خواسته‌های شما را در زمینه یک وسیله حمل و نقل حرفه‌ای برآورده کند. شرکت همسفر تاکنون اتوبوس‌های مختلفی را در سراسر ایران فرستاده است و کلیه بازخوردهای دریافتی در زمینه کیفیت اتوبوس‌های شرکت همسفر مثبت بوده است. مسافران از خدماتی که بهشان ارائه شده راضی هستند و این مسئله شرکت‌ همسفر را به بهترین تبدیل کرده است که با خرید بلیط اتوبوس همسفر می‌توانید این امکانات را تجربه کنید.

انعطاف‌پذیری کافی و کیفیت عالی موجب این موفقیت‌ها در شرکت همسفر شده است که این ناشی از این واقعیت است که شرکت همسفر از افراد متخصص و باتجربه تشکیل شده است. در نتیجه، فقط به این شرکت اعتماد کنید و برنامه سفر خود را به آن اختصاص دهید.

آیا اتوبوس‌های همسفر راحت و ایمن هستند؟

جاده‌ها و بزرگراه‌ها در ایران ایمن است و رانندگان اتوبوس موظفند محدودیت سرعت و مسائل امنیتی را رعایت کنند. با این حال، سعی کنید از اتوبوس های VIP همسفر استفاده کنید، زیرا آنها راحت‌تر و مدرن‌تر هستند.

چرا همسفر این قدر معروف شده است؟

خرید بلیط همسفر

چگونه می‌توان بلیط اتوبوس را خریداری کرد؟ 

خرید بلیط اتوبوس مستقیماً در پایانه‌های اتوبوس یا از طریق سرویس آنلاین بلیط اتوبوس ایران یا سایر وب سایت‌ها مانند علی بابا امکان‌پذیر است. ما اکیداً به شما توصیه می‌کنیم بلیط خود را در پایانه‌های اتوبوس یا به صورت آنلاین خریداری کنید زیرا برای مسافرانی که در خارج از ترمینال سوار اتوبوس می‌شوند، هیچ بیمه‌ای ارائه نمی‌شود. مثلا برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد علی بابا حتما از قبل آن را رزرو کنید.  لطفاً توجه داشته باشید که وقتی سفر می‌کنید، مدارک شناسایی لازم را برای خرید بلیط اتوبوس و همچنین در هنگام سوار شدن به همراه داشته باشید. با این حال، اگر می‌خواهید بلیط اتوبوس خود را از طریق سرویس آنلاین بلیط اتوبوس ایران خریداری کنید، در برخی موارد باید اسکن کارت شناسایی را داشته باشید تا بتوانید به صورت اینترنتی بلیط بخرید و هزینه آن را پرداخت کنید.

خرید بلیط همسفر

چقدر چمدان را می‌توان در اتوبوس همسفر برد؟

حداکثر وزن برای چمدان در هر فرد 20 کیلومتر است. مبلغ اضافی با راننده یا دستیار وی قابل مذاکره است. می‌توانید یک کیف دستی را نیز در اتوبوس حمل کنید، بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم وسایل گرانبهای خود را در کیف دستی قرار دهید و آنها را با خود به داخل اتوبوس ببرید و با خود به همراه داشته باشید.

چگونه بلیط اتوبوس اینترنتی بخرم؟

این کار بسیار ساده است. شما با رفتن به سایت علی بابا وا جستجوی مقصد مورد نظرتان می‌توانید اتوبوس همسفر را انتخاب کرده و اگر محدودیت بودجه دارید، فیلتر قیمت را نیز فعال کنید تا مناسب‌ترین قیمت‌ها به شما نمایش و پیشنهاد داده شود. پس از این مرحله به انتخاب گزینه مورد نظر از ترمینال دلخواهتان بپردازید و سپس به ارائه شماره کارت و پرداخت هزینه آن اقدام کنید. توجه داشته باشید در مرحله نهایی حتما باید بلیط صادر شده را با استفاده از چاپگر چاپ کنید و به همراه داشته باشید.

برای رزرو یا خرید بلیط اتوبوس همسفر به چه مدارکی نیاز دارم؟

برای خرید یا رزرو بلیط اتوبوس همسفر، تمام آنچه شما نیاز دارید، کارت ملی شما است. حتی، شما می‌توانید بلیط‌های اتوبوس را برای چندین نفر مختلف و فقط با همان نام‌های متفاوت خریداری کنید. اما، در پایانه‌های اتوبوس، شما نمی‌توانید بدون کارت ملی خود کاری انجام دهید. فراموش نکنید که آن را با خودتان ببرید! با خرید بلیط اتوبوس همسفر سفر خود را راحت‌تر انجام دهید.

بدترین زمان برای خرید بلیط اتوبوس چیست؟

در فصول طولانی و تعطیلات رسمی، به ویژه در ایام نوروز (تعطیلات سال نو ایران)، خرید بلیط اتوبوس دشوار است. بنابراین، ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از روزهای پر مشغله فصل‌های طولانی یا تعطیلات رسمی، بلیط خود را بخرید.

نام پایانه‌های اصلی اتوبوس که بلیط شرکت همسفر را ارائه می‌دهند:

در شهرهای بزرگ، پایانه‌های مختلف اتوبوس وجود دارد که خدمات حمل و نقل منظم را به مسافران ارائه می‌دهند. ترمینال‌های اتوبوس زیر را توصیه می‌کنیم:

  • تهران: ترمینال اتوبوس بیهقی (آرژانتین) و ترمینال جنوب، غرب و شرق تهران.
  • اصفهان: پایانه اتوبوس کاوه و ترمینال اتوبوس صفه
  • مشهد: ترمینال اتوبوس امام رضا
  • یزد: ترمینال اتوبوس القادر
  • شیراز: ترمینال اتوبوس کاراندیش
  • کاشان: ترمینال اتوبوس کاشان

علاوه بر این لازم به ذکر است اینها نام مشهورترین ترمینال‌هایی است که بلیط شرکت همسفر را ارائه می‌دهند و به خاطر داشته باشید که از باقی ترمینال‌‌ها هم می‌توانید آن را تهیه کنید.

چه کار کنم اگر نتوانم بلیط اتوبوس خود را پیدا کنم؟

اگر نمی‎توانید بلیط اتوبوس خود را پیدا کنید، می‌توانید از آژانس‌های گردشگری کمک بگیرید تا بلیط مناسبتان را برای شما خریداری کنند.

  

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه