Chidaneh.com placeholder image

مبلمان پتینه کاری شده، پاسخ به 5 سوال رایج و 2 باور غلط!

به قلم: مژگان احمدی

چه سوالاتی درباره‌ی مبلمان پتینه کاری شده دارید؟ آیا تا به حال از مبل پتینه کاری شده چیزی شنیده‌اید؟ با این نوع از مبلمان آشنایی دارید و از ویژگی‌های آن چیزی می‌دانید؟ مخاطبان چیدانه پیش از این سوالاتی را درباره مبلمان پتینه کاری از ما پرسیده‌اند. از این رو ما نیز در همین راستا با کارشناسان در مبلمان نوآ همراه شدیم تا به برخی از رایج‌ترین سوالات مخاطبین چیدانه درباره مبلمان پتینه کاری شده پاسخ دهیم. شاید سوال شما هم در بین سوالات باشد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

در ادامه خواهید خواند:

سرویس خواب بالسا
  1. مبلمان پتینه کاری به چه دکوراسیون و چه سبکی می‌آیند؟
  2. جنس مبلمان پتینه کاری از چیست؟
  3. چه کسانی طرفدار استفاده از مبلمان پتینه کاری شده هستند؟
  4. قیمت مبلمان پتینه کاری چند است؟
  5. از کجا مبل پتینه کاری شده بخریم؟

 

مبلمان نوآ
مبلمان راحتی
مبلمان نوآ

مبلمان پتینه کاری شده به چه دکوراسیون و چه سبکی می‌آیند؟

سوال شما: ما برای تغییر دکوراسیون منزل‌مان تصمیم به خرید مبلمان جدید و تعویض مبلمان قبلی‌مان گرفته‌ایم. مبلمان پتینه کاری یا همان کهنه‌نما همیشه توجه من و همسرم را جلب می‌کند. اما برای خرید آن‌ها تردید داریم و میترسیم که با سبک دکوراسیون منزل‌مان جور نباشد. دکوراسیون منزل ما تقریبا به سبک معاصر است و ما از رنگ‌های زیادی در طراحی داخلی خانه استفاده کرده‌ایم. لطفا کمی توضیح دهید که مبلمان پتینه کاری شده با کدام یک از سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌آید؟

پاسخ چیدانه: خیلی‌ها دوست دارند بدانند که مبلمان پتینه کاری را با کدام یک از سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌توانند استفاده کنند. در اینجا با همراهی کارشناسان دکوراسیون داخلی در مبلمان نوآ به شما خواهیم گفت که داستان از چه قرار است.

همانطور که خودتان هم می‌دانید پتینه کاری به معنی کهنه‌نما و زنگار شده است. کارشناسان در مبلمان نوآ می‌گویند که مبلمان پتینه کاری شده اغلب در سبک‌های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند اما این بدین معنی نیست که این نوع مبلمان برای استفاده در سبک‌های مدرن و مینیمال مناسب نباشند.

 

مبلمان نوآ
میز و مبل
مبلمان نوآ

این مسئله در واقع تا حد زیادی به طراحی مبلمان و طراحی داخلی فضا بستگی دارد. به عنوان مثال مبل استیل پتینه کاری گزینه‌ی مناسبی برای دکوراسیون سبک کلاسیک، دکوراسیون سبک فرانسوی، سبک روکوکو، سبک رترو، سبک وینتیج و دیگر سبک‌های مشابه است.

از طرفی مبلمان راحتی اگر به صورت پتینه کاری باشند می‌توانند در دکوراسیون معاصر، دکوراسیون مدرن، دکوراسیون مینیمال و دیگر سبک‌های مشابه به کار روند.

 

مبلمان نوآ
میز و مبل
مبلمان نوآ

به عنوان مثال:

  • مبلمان راحتی پتینه کاری شده با رنگ چوب روشن و پارچه‌ی طوسی یا دیگر رنگ‌های خنثی برای سبک مدرن و مینیمال؛
  • مبل پتینه کاری راحتی با رنگ‌های غلیظ و شاد برای سبک‌های معاصر و ماکسیمال؛
  • و همچنین مبلمان استیل پتینه کاری با پارچه‌های ساده یا طرحدار پتینه و رنگ چوب ترجیحا تیره‌ و کهنه‌نما برای سبک کلاسیک

از جمله نمونه‌هایی از کاربرد این نوع مبلمان در دکوراسیون داخلی خانه با سبک‌های مختلف هستند.

بنابراین توصیه می‌شود که اگر به مبلمان پتینه کاری علاقه دارید، به سایر ویژگی‌های مبلمان مثل رنگ پارچه، رنگ چوب و سبک طراحی آن نیز توجه کرده و در نهایت با کمی خلاقیت، سلیقه و رعایت اصول زیبایی‌شناسی بهترین را انتخاب داشته باشید.

آیا می‌خواهید درباره مبلمان پتینه در طراحی و دکوراسیون داخلی  مشاوره رایگان دریافت کنید؟

کارشناسان دکوراسیون داخلی در مبلمان نوآ این خدمات را ارائه می‌دهند (همین‌جا کلیک کنید!)

 

 

مبلمان نوآ
میز و صندلی
مبلمان نوآ

جنس مبلمان پتینه کاری از چیست؟

سوال شما: آیا برای ساخت مبلمان پتینه کاری از پارچه‌ها و چوب‌های قدیمی استفاده می‌شود؟ اگر بله آیا مبل پتینه کیفیت و دوام مطلوبی دارد؟

پاسخ چیدانه: بعضی‌ها فکر می‌کنند که چون مبلمان پتینه کهنه‌نما هستند و حالتی قدیمی دارند پس احتمالا دوام کافی ندارند. این یک تصور غلط است که در مبل پتینه از پارچه‌های قدیمی نخ‌نما یا چوب‌های قدیمی یا فلزات زنگار گرفته استفاده می‌شود. اصلا این طور نیست و چوب یا پارچه‌ی به کار رفته در ساخت این نوع مبلمان هیچ فرقی با سایر مبل‌ها از نظر جنس و دوام ندارد. بلکه آن‌ها به کمک روش‌های پتینه‌کاری به شکل قدیمی و کهنه درمی‌آیند.

 

مبلمان نوآ
مبلمان مدرن آبی
مبلمان نوآ

پتینه کاری در واقع یک هنر است. امروزه با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف، هنر پتینه کاری روی پارچه، پتینه کاری روی چوب و حتی پتینه کاری روی فلزات انجام می‌گیرد که در نهایت منجر به خلق یک اثر هنری می‌گردد. هر چقدر این کار با ظرافت و مهارت بیشتری انجام شود، حاصل کار از نظر کهنه‌نمایی طبیعی‌تر و زیباتر خواهد بود.

 

مبلمان نوآ
میز و صندلی
مبلمان نوآ

چه کسانی طرفدار استفاده از مبلمان پتینه کاری شده هستند؟

سوال شما: دوست دارم بدانم که اغلب کدام دسته از افراد با چه سبک سلیقه‌ای طرفدار مبلمان پتینه کاری شده هستند. برای خرید این نوع مبلمان دچار وسواس هستم و میترسم که بعد از مدتی دچار خستگی و زدگی شوم. لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ چیدانه: همانطور که می‌دانید مبل پتینه در واقع همان مبل کهنه‌نماست. پس پر واضح است که مورد پسند همه نیست. یا به بیان دیگر عامه‌پسند نیست. برای خرید مبل پتینه باید خاص پسند باشید و بتوانید در طراحی و دکوراسیون داخلی کمی جسورانه عمل کنید.

البته مبلمان پتینه نیز خود از نظر شدت کهنه‌کاری انواع مختلفی دارند. بنابراین چندان جای نگرانی نیست. اگر فکر می‌کنید که به این نوع مبلمان علاقه‌مند هستید اما نگران خستگی زودهنگام از کهنه‌نمایی آن هستید، می‌توانید به سراغ انواع ملایم‌تر آن‌ها بروید.

آیا می‌خواهید نمونه‌هایی از این نوع مبلمان پتینه کاری شده را ببینید؟

نمونه‌کارهای مبلمان نوآ گزینه‌ی خوبی هستند. با توجه به وسواسی که در انتخاب مبل پتینه دارید احتمالا از این نمونه کارها خوشتان می‌آید.

برای دیدن نمونه کارهای مبلمان نوآ اینجا کلیک کنید.

 

مبلمان نوآ
میز و مبل
مبلمان نوآ

قیمت مبلمان پتینه کاری شده چند است؟

سوال شما: آیا مبلمان پتینه کاری شده نیز مثل اشیاء قدیمی قیمتی و عتیقه‌جات گران هستند؟ رنج قیمت مبلمان پتینه چند است؟

پاسخ چیدانه: یکی دیگر از باورهای غلطی که درباره مبلمان پتینه کاری شده وجود دارد این است که بعضی‌ها فکر می‌کنند این نوع مبلمان عتیقه و قدیمی هستند و قیمت‌های بالایی دارند. باید به شما بگوییم که مبل پتینه کاری شده را می‌توانید با رنج قیمت‌های مختلفی پیدا کنید. قبلا هم اشاره کردیم که این نوع مبلمان خود انواع مختلف دارند و بسته به اینکه از چه نوع چوب و پارچه‌ای ساخته شده و ظرافت‌کاری پتینه کاری‌های اجرا شده بر روی آن‌ها چگونه باشد قیمت‌های مختلفی دارند.

 

مبلمان نوآ
مبلمان راحتی
مبلمان نوآ

کارشناسان در مبلمان نوآ می‌گویند که یکی از ویژگی‌های محصولات‌شان بازه‌ی قیمتی متفاوت و قدرت انتخاب بالا می‌باشد. اگر می‌خواهید درباره قیمت مبل پتینه کاری شده بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که به پروفایل مبلمان نوآ در چیدانه بروید و سوالات خود را مستقیماً از کارشناسان در نوآ بپرسید.

 

مبلمان نوآ
مبلمان راحتی
مبلمان نوآ

از کجا مبل پتینه کاری شده بخریم؟

سوال شما: تصمیم داریم برای دکوراسیون جدید منزل‌مان مبلمان پتینه کاری شده بخریم. مرکز خرید مبل پتینه کاری کجاست؟ از کجا می‌توانیم تنوع بالایی از مبلمان پتینه کاری شده را برای انتخاب آسان‌تر پیدا کنیم؟

پاسخ چیدانه: مبلمان پتینه تنوع بسیار زیادی از نظر ساخت و طراحی دارند. بسیاری از شرکت‌های تولید مبل در کالکشن و نمونه کارهایشان این نوع از مبلمان را هم ارائه می‌دهند. مبلمان نوآ از جمله شرکت‌هایی‌ست که نمونه‌های بسیار متنوعی از مبلمان پتینه کاری را تولید می‌کنند. بارز‌ترین ویژگی محصولات نوآ علاوه بر استفاده از متریال فوق‌العاده، تنوع بسیار زیاد رنگ و جنس پارچه و چوب است. اگر به دنبال یک مرکز خرید مبلمان پتینه با تنوع بالا هستید حتما نمونه‌کارهای مبلمان نوآ را ببینید. به احتمال زیاد انتخاب خواهید کرد.

این را هم بد نیست بدانید که اگر نتوانستید از محصولات موجود در نوآ محصولی را انتخاب کنید، می‌توانید بدون هیچ محدودیتی حتی فقط از روی عکسی که خوشتان آمده محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.

 

مبلمان نوآ
کاناپه چستر و مبل ابزاری و مبل شنی
مبلمان نوآ

کلام آخر:

در این مقاله از چیدانه سعی کردیم تا با همراهی مبلمان نوآ به 5 سوال بسیار رایج شما درباره مبلمان پتینه کاری شده پاسخ دهیم. اگر این مقاله را انتها خوانده باشید حالا با دو باور غلط درباره این نوع مبلمان آشنا شده‌اید و می‌توانید خرید آگاهانه‌تری از بین انواع مبلمان پتینه داشته باشید.

آیا مقاله را تا انتها خوانده‌اید؟ آیا سوال شما نیز در بین سوالات رایج مخاطبین چیدانه بود؟ اگر سوالی دارید که به آن پاسخ داده نشده می‌توانید آن را برایمان کامنت کنید و یا از نظرات و تجربیات خود درباره استفاده از مبلمان پتینه کاری بگویید. کارشناسان در مبلمان نوآ سوالات شما را می‌خوانند و به آن‌ها پاسخ می‌دهند.

دلتان می‌خواهد نمونه کارهای بیشتری را از مبلمان پتینه نوآ ببینید؟

<<<همین حالا به پروفایل نوآ در چیدانه بروید و نمونه کارهای بیشتری را از این گروه با تجربه و حرفه‌ای ببینید>>>

<<<برای رفتن به پروفایل مبلمان نوآ در چیدانه همین جا کلیک کنید>>>

 

شاید این مطالب را نیز درباره مبلمان پتینه کاری بپسندید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه