Chidaneh.com placeholder image

چگونه رپورتاژ آگهی تاثیر گذار برای معرفی سایت بنویسیم؟

به قلم: گلنار

رپورتاژ آگهی

ایجاد اشتیاق در مخاطبان برای خرید کالا و خدمات ارائه شده، یا به عبارت ساده‌تر تبلیغات، مهم‌ترین کاری است که بعد از تولید باید انجام دهید. موفقیت در تبلیغات به معنای فروش بالاتر، رسیدن به سود مورد نظر و پیشی گرفتن از رقبا در بازار بوده و هدف نهایی هر مدیری به  شمار می‌رود. در این مقاله ضمن معرفی رپورتاژ و اهمیت آن در بازاریابی، روش نوشتن رپورتاژ آگهی را نیز به شما آموزش داده و نکات مهمی که درباره روش رپورتاژنویسی باید بدانید را معرفی خواهیم نمود. این مطلب به تمامی سوالات شما درباره رپورتاژنویسی در دیجیتال مارکتینگ و اصول تولید محتوا در رپورتاژ پاسخ می‌دهد.

سرویس خواب بالسا
  • رپورتاژ چیست و چرا باید نوشتن رپورتاژ آگهی را بلد باشید؟
  • اصول تولید محتوا در رپورتاژ را بشناسید

رپورتاژ چیست؟ و چرا باید نوشتن رپورتاژ آگهی را بلد باشید؟

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ است که در ظاهر شباهتی به تبلیغات نداشته و بیشتر شبیه به مطلبی خبری برای انتقال اطلاعات به مخاطب است. مخاطبان با خواندن رپورتاژ حس می‌کنند که در حال مطالعه یک مطلب خبری مفید و جذاب هستند که در آن نویسنده سعی کرده است کاملا بی‌طرفانه اطلاعات لازم را در زمینه‌ای خاص به آنان ارائه نماید. نوشتن رپورتاژ آگهی با هدف قانع کردن مخاطبان برای خرید محصول مورد نظر یا استفاده از خدماتی خاص صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه بیشتر بر روی ارائه مطالب ارزشمند تاکید دارد، با استقبال بیشتری از طرف مخاطبان روبرو می‌گردد. این نوع تبلیغ هوشمندانه با طرح یک مساله، مخاطب را متوجه یک مشکل خاص کرده و احساس نیاز را در وی پدید می‌آورد. در نهایت راه‌حل برطرف نمودن این مشکل را ارائه می‌دهد و راه‌حل چیزی نیست جز معرفی محصول یا خدماتی که هدف از نوشتن رپورتاژ‌ آگهی دائمی تبلیغ آن است.

نوشتن رپورتاژ خبری از این جهت حائز اهمیت است که در دنیای امروز که با تبلیغات مختلف و رنگارنگ احاطه شده‌ایم، تبلیغات به روش سنتی دیگر جواب نداده و کارایی سابق را ندارد. از آنجایی که رپورتاژ در عین حال که هدفی تبلیغاتی دارد، همزمان نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را نیز برطرف می‌کند، بسیار موثرتر از تبلیغات مرسوم بوده و با استقبال بالاتری نیز مواجه می‌شود. برای موفقیت در کسب‌وکار و در شرایطی که رقیبان حاضر در بازار هر روز به دنبال استراتژی‌های جدید و روش‌های خلاقانه برای جذب مشتری هستند، لازم است با روش رپورتاژ نویسی آشنا شده و از آن برای جلب مشتریان و حفظ آنان استفاده نمایید. 

تولید رپورتاژ آگهی

اصول تولید محتوا در رپورتاژ خبری را بشناسید 

در دنیای دیجیتال امروزی برای تعامل بیشتر با مخاطبان و موفقیت در تجارت، بیشتر کسب‌وکارها به صورت اینترنتی و از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف انجام می‌شود. تبلیغات و ترغیب مخاطبان برای خرید نیز از این قاعده کلی مستثنی نبوده و با بهره‌گیری از فضای مجازی شکل دیگری به خود گرفته است. رپورتاژنویسی در دیجیتال مارکتینگ یکی از قوی‌ترین ابزارهایی است که باید با آن آشنا بوده و برای ماندن در صحنه رقابت از آن استفاده نمایید. در این قسمت مهم‌ترین اصول تولید محتوا در رپورتاژ را که برای نوشتن رپورتاژ آگهی باید رعایت کنید، به شما معرفی می‌کنیم:

درک بستر و شبکه‌ای که قرار است رپورتاژ در آن منتظر شود

محتوایی که تولید می‌کنید برای ایجاد تاثیر عمیق و ماندگار، باید با مخاطبان هدف شما همخوانی داشته و متناسب با آن‌ها تهیه گردد. هر وب‌سایت، مجله یا شبکه‌ای که قرار است رپورتاژ در آن منتشر گردد دارای لحنی خاص بوده و استایل منحصربه‌فرد خود را دارد. برای جلب اعتماد مخاطبان و ایجاد تعامل سازنده با آن‌ها، باید لحن مناسب را انتخاب نمایید و این‌کار یکی از مهم‌ترین اصول تولید محتوا در رپورتاژ است که تاثیر زیادی در جذب مشتری ایفا می‌کند. 

تحقیق درباره مخاطب

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قبل از رپورتاژنویسی در دیجیتال مارکتینگ باید انجام دهید، شناخت دقیق مخاطبان هدف و اطلاع از نیازهای آنان است. همانطور که می‌دانید یکی از محاسن دیجیتال مارکتینگ، ایجاد زمینه برای تعامل با مخاطبان و اطلاع از نظرات آنها است. در سایه این امر می‌توانید با شناخت کامل مشتریان بالقوه خود، محتوایی مناسب و تاثیرگذار به آن‌ها ارائه نمایید.

استفاده از عناوین جذاب

عنوان جذاب و تاثیرگذار سبب ایجاد علاقه در خواننده شده و او را برای مطالعه رپورتاژ آگهی مشتاق می‌کند. یکی از نکاتی که استفاده از آن سبب جذابیت عنوان می‌شود، ایجاد حس ضرورت در خواننده است. تیتر شما باید طوری باشد که خواننده احساس کند که اگر این مطلب را نخواند، چیز مهم و با ارزشی را از دست داده است. پرسیدن سوال نیز یکی از متداول‌ترین روش‌های نوشتن عنوان مناسب برای رپورتاژنویسی در دیجیتال مارکتینگ است که سبب برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب و میخکوب کردن وی خواهد شد.

نوشتن مقدمه مناسب

مبحث مهم دیگری که در زمینه روش رپورتاژنویسی باید به اشاره کنیم، اهمیت مقدمه در جذب مخاطب و جلب توجه وی است. مقدمه جذاب و تاثیرگذار‌ سبب می‌شود که خواننده تصمیم به ادامه مطالعه گرفته و تا آخر رپورتاژ با آن همراه باشد.

در این مقاله با روش رپورتاژنویسی و جایگاه آن در مارکتینگ آشنا شده و دیدید که نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیر بسیار زیادی در رونق کسب‌و‌کار داشته و چنانچه طبق اصول و استانداردهای موجود نوشته شود،  قوی‌ترین ابزار برای بالا بردن فروش است. بعد از نوشتن محتوا رپورتاژ، شما نیاز به انتخاب رسانه و خرید و انتشار خود را دارید. برای اینکار ما به شما خرید رپورتاژ آگهی از تریبون را پیشنهاد می‌دهیم. سایت تریبون یک پلتفورم انتشار رپورتاژ آگهی در بیش از ۳۰۰ رسانه معتبر در ایران می باشد که پس از ثبت نام و ورود به پنل آن علاوه بردریافت تخفیفات پلکانی اطلاعات جامع تری درباره وارد کلیدی در سئو رسانه هایی که قصد انتشار رپورتاژ خبری خود دارید را می‌دهد.

“برای مشاهد و خرید رپورتاژ آگهی تریبون می توانید از این سایت دیدن نمایید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه