Chidaneh.com placeholder image

دفتر کار خانگی، در روزهای کرونایی کجا کار کنیم؟

به قلم: مژگان احمدی

دفتر کار خانگی! فرقی نمی‌کند که از قبل یک فریلنسر بودید یا در این روزهای کرونایی به دورکاری از خانه روی آورده‌اید. در هر صورت خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا به صورت اجمالی اصول طراحی دفتر کار در خانه را بدانید و یک دفتر کار خانگی مناسب و مخصوص خودتان داشته باشید. اغلب فریلنسرها جای مشخصی برای کار ندارند. به همین دلیل نیز یا با مشکلاتی مثل عدم تمرکز در کار مواجه‌اند و یا دچار آسیب‌های فیزیکی مثل گردن‌درد و کمردرد می‌شوند. از این رو در این مقاله از چیدانه سعی کردیم تا با پرداختن به چندین ایده برای طراحی فضای کار در محیط خانه به شما که احتمالا فریلنسر هستید بگوییم چگونه می‌توانید در محیط خانه جایی را نیز به عنوان فضای کار در نظر بگیرید. به طوری که علاوه بر کارآمد بودن، بخشی از دکوراسیون زیبای منزل‌تان نیز باشد.

دفتر کار خانگی

سرویس خواب بالسا

جاهای دنج خانه را شناسایی کنید!

برای دکوراسیون دفتر کار کوچک در منزل قبل از هر کاری باید مناسب‌ترین مکان برای این منظور را شناسایی کنید. شاید بخواهید دفتر کار خانگی خود را در اتاق خواب، وسط پذیرایی، درون راه‌رو، زیر راه پله و یا حتی در آشپزخانه قرار دهید. این مسئله هم به نقشه‌ی خانه بستگی دارد و هم به روحیه‌ی فردی شما وابسته است. اگر بپذیرید که داشتن دفتر کار در خانه از ضروریات زندگی است، بقیه‌ی راه با ما! در ادامه چند تا از مکان های مناسب خانه برای دکوراسیون دفتر کار خانگی را پیشنهاد می‌دهیم:

دفتر کار خانگی زیر پنجره

دفتر کار خانگی زیر پنجره

زیر پنجره‌ یکی از بهترین مکان‌‌ها برای طراحی اتاق کار در منزل است. اینکه پنجره‌ی اتاق خواب را برای طراحی دفتر کار خانگی انتخاب کنید یا پنجره‌ی پذیرایی به روحیه‌ی شخصی شما و البته نقشه‌ی خانه بستگی دارد. عکس‌های زیر را ببینید تا متوجه شوید این ایده چقدر می‌تواند جذاب، زیبا و متنوع باشد.

طراحی اتاق کار در منزل

طراحی اتاق کار در منزل

دفتر کار خانگی کنار پنجره

طراحی و دکوراسیون دفتر کار در منزل

دفتر کار در منزل کنار پنجره

مهم‌ترین مزیت انتخاب زیر پنجره به عنوان یک دفتر کار کوچک نور کافی و طبیعی آن است. چون اگر کارتان با لپ‌تاپ باشد، لپ تاب پشت به نور است و اصلا اذیت نمی‌شوید. اگر هم با کاغذ یا چیزهای دیگر سر و کار دارید که خب مسلما کنار پنجره بهترین و پر نور ترین جا در روز برای کار کردن است.

دفتر کار خانگی کنج دیوار

دفتر کار خانگی کنج دیوار

کنج‌ها و گوشه‌های خالی خانه مثل گوشه‌ی اتاق خواب، گوشه‌ی پذیرایی و یا حتی گوشه‌ی دیواری در آشپزخانه نیز می‌تواند مکان مناسبی باشد تا از کم‌ترین فضا بیشترین استفاده را کنید. یک میز باریک سه‌گوش، قفسه‌بندی و تامین نور تمام کارهایی‌ست که باید به منظور طراحی اتاق کار در منزل انجام دهید تا یکی از گوشه‌های بی‌استفاده‌ی خانه را تبدیل به یک دفتر کار خانگی شیک و کاربردی کنید.

 

دفتر کار خانگی زیر راه پله

دفتر کار خانگی زیر راه پله

آیا درون خانه‌ی خود راه‌پله هم دارید؟ اگر بله که بدون شک یکی از دنج‌ترین مکان‌ها برای دکوراسیون دفتر کار خانگی در اختیار شماست. چیدمان دفتر کار خانگی در زیر راه پله مسلما از فضایی وسط پذیرایی آسان‌تراست. یعنی با خیال راحت می‌توانید دیزاین متفاوتی داشته باشید بدون اینکه هارمونی کلی فضا به هم بخورد.

دفتر کار در منزل زیر راه پله

این به این دلیل است که فضای زیر راه پله در خانه را می‌توان یک فضای کاملا جدا از کل خانه در نظر گرفت و این مسئله بیشتر به طراحی شما بستگی دارد.

 

دفتر کار خانگی در اتاق خواب

دفتر کار خانگی در اتاق خواب

دکوراسیون دفتر کار در منزل می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. مخصوصا وقتی بخواهیم فضای کار و استراحت را با هم ادغام کنیم. البته اگر شرایطش را دارید ترجیحا بهتر است که اتاق خواب را به عنوان فضایی برای دفتر کار خانگی انتخاب نکنید. اما اگر به هر دلیلی مثل کوچکی خانه مجبور به این کار هستید باید چند نکته را رعایت کنید:

دکوراسیون دفتر کار در منزل

  1. مثلا اینکه سعی کنید فضای کارتان پشت به تخت خواب باشد تا تمرکزتان بر روی کار بیشتر شود و در حین مدام به فکر خواب و استراحت نباشید
  2. اگر می‌توانید به کمک پارتیشن این فضا را از محل خواب جدا کنید. این جداسازی حتی اگر صد در صد هم نباشد باز هم به شما کمک می‌کند تا در هنگام استراحت راحت‌تر بوده و آرامش بیشتری داشته باشید
  3. می‌توانید با یک پرده‌ی نازک در هنگام خواب جلوی دید خود را از فضای کار بگیرید
  4. سعی کنید میز کارتان را همیشه خلوت نگه دارید تا از آشفتگی ذهنی در اتاق خواب در امان باشید

دفتر کار خانگی در آشپزخانه!

دفتر کار خانگی در آشپزخانه!

درست است که جای شلوغی مثل آشپزخانه اصلا گزینه‌ی خوبی برای طراحی دفتر کار در منزل به نظر نمی‌رسد، اما ممکن است باز هم به دلایل متعددی مجبور به این انتخاب باشید. در چنین شرایطی باید به فکر بهترین نقطه در آشپزخانه بود. جایی که کم‌ترین حواس‌پرتی را داشته باشد، نورش کافی بوده و فضای کافی برای ملزومات دفتر کار را داشته باشید. تصویر بالا نمونه‌ی خوبی از طراحی دفتر کار در آشپزخانه می‌باشد که همه‌ی این نکات در طراحی آن رعایت شده است.

اگر میخواهید که با صرف کمترین هزینه برای خود یک اتاق کار در خانه بسازید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را بخوانید:

طراحی دکوراسیون اتاق کار در منزل: در آرامش کار کنید!

دفتر کار خانگی مخفی

دفتر کار خانگی مخفی چطور است؟

برای دکوراسیون داخلی دفتر کار در منزل ممکن است با مشکلاتی مثل نوع چیدمان و کمبود فضا رو به رو باشید. شاید هم یکی از اعضای خانواده نتواند این فضای اضافی را بپذیرد. چاره کار چیست؟ روش‌های مختلفی وجود دارد که بتوانید یک دفتر کار خانگی مخفی داشته باشید. در ادامه نمونه‌هایی از این نوع طراحی دکوراسیون دفتر کار در منزل را آورده‌ایم. ببینید، ایده بگیرید و اجرا کنید.

دفتر کار کم جا در منزل

دفتر کار شیک در منزل

دفتر کار کم جا در منزل

دفتر کار مخفی در منزل

دکوراسیون دفتر کار کم جا در منزل

دکوراسیون اتاق کار در منزل

کلام آخر:

امروزه فریلنسری و دورکاری از خانه به یک سبک زندگی تبدیل شده و بسیاری از زوج‌های جوان در خانه کار می‌کنند. بسیار مهم است که افرادی با این سبک زندگی بتوانند مرزی بین کار و استراحت در زندگی‌شان داشته باشند. وجود یک دفتر کار خانگی و میز کار در منزل، تفکیک بصری و ذهنی بسیار زیادی بر روی این مسئله دارد. اینکه دفتر کار خانگی خود را چگونه طراحی کنیم که راحت باشد، جای زیادی نگیرد و دکوراسیون خانه را بر هم نزند می‌تواند به یک چالش بزرگ تبدیل گردد. اگر این مقاله را تا انتها خوانده و عکس‌های گردآوری شده را تماشا کرده باشید، احتمالا حالا نگاه بازتری برای طراحی دفتر کار در منزل خود دارید. این طور نیست؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشراک بگذارید.

 

شاید این مطالب را نیز در زمینه دفتر کار خانگی بپسندید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه