معرفی انواع موکت اتاق خواب؛ بهترین مدل موکت مناسب اتاق

معرفی انواع موکت اتاق خواب؛ بهترین مدل موکت مناسب اتاق

به قلم: مژگان احمدی

فضای اتاق خواب به عنوان یکی از شخصی‌ترین فضاهای خانه که ساعات بسیاری را در آن به استراحت می‌گذرانیم باید بسیار راحت و ایمن باشد. به همین دلیل نیز توجه در انتخاب چیدمان و همین طور دکوراسیون اتاق خواب از مهم‌ترین مسائلی است که باید در رابطه با آن دقت بسیاری داشت. در این مطلب از چیدانه تصمیم داریم به پوشش کف اتاق خواب بپردازیم و یکی از رایج ترین انتخاب‌ها را که در واقع همان موکت است با همراهی متخصصین در خانه پالاز بررسی کنیم، بنابراین با ما باشید تا به مرور کامل انواع مدل موکت اتاق خواب بپردازیم.

چوب و هنر

 

استفاده از موکت در دکوراسیون اتاق خواب

طبیعتا استفاده از موکت در فضاهای مختلف و متفاوتی از خانه رایج است. اما از آن جایی که در این مطلب به طور خاص به دکوراسیون اتاق خواب می‌پردازیم بهتر است بدانید که به چه دلایلی استفاده از موکت در دکوراسیون اتاق خواب انتخابی هوشمندانه و درست است. موکت‌ها ویژگی‌های بسیاری دارند که از میان آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • رنگ‌بندی و طراحی متنوع دارند
  • فضای گرم و نرم ایجاد می کند
  • با بهره‌گیری از موکت دیگر نگران لیز خوردن نخواهید بود
  • موکت، کفپوشی در دسترس، اقتصادی و با نصب راحت است

 

خانه پالاز
جدیدترین مدل‌های موکت پالاز
خانه پالاز

انواع موکت اتاق خواب

به طور کلی پیش از این در مطلبی با عنوان راهنمای خرید موکت به طور مفصل به موضوع انواع موکت پرداخته شده است. بر اساس این مطلب انواع موکت اتاق خواب شامل موکت پرز بلند، موکت کبریتی و همین طور موکت طرح دار می شوند:

  • موکت کبریتی: نوع دیگری از موکت‌ها که با نام کبریتی شناخته می‌شوند تقریبا از قدیمی‌ترین انواع موکت‌ها هستند که قیمت بسیار کمی هم دارد. قطر کم و البته سطح نسبتا زبر این نوع از موکت‌ها نیز ویژگی بارز دیگر آنهاست.
  • مدل موکت طرح دار: موکت‌های طرح دار نیز نوع دیگری از موکت‌هایی هستند که تنوع بالای آنها باعث شده که به عنوان یک انتخاب ایده آل شناخته شوند. شما می‌توانید از این نوع موکت‌ها برای فضاهای مختلفی استفاده کرده و آن را منحصر به فردتر جلوه دهید. این نوع موکت‌ها علاوه بر منزل می‌توانند برای فضاهایی مثل لابی‌های بزرگ و راهروها نیز مورد استفاده قرار بگیرند.
  • مدل موکت پرز بلند: یکی از انواع رایج موکت‌های موجود در بازار موکت‌هایی با پرز بلند هستند که انتخاب ایده آلی برای افرادی هستند که به دنبال موکتی نرم و راحت می‌گردند. معمولا این نوع از موکت‌ها برای مناطق سردسیر مناسب‌تر هستند، چراکه می‌توانند گرمای موجود در فضا را به راحتی حفظ کنند. ناگفته نماند که به دلیل ضخامت بالای این نوع از موکت‌ها می‌توان آنها را تا حدودی شبیه به فرش های ماشینی دانست.
    به طور کلی دو نوع پرز برای موکت وجود دارد: پرز بریده شده و تکه ای، پرز حلقوی و یا ترکیب هر دو. پرزهای بریده به علت پرزهای صاف و قائم خود ظاهر رسمی تری دارند. در پرز حلقوی، الیاف به شکل حلقه ای و  پشت سر هم قرار دارند و سطحی نرم و صاف را به وجود می آورند.» این نوع از موکت ها، انتخاب بهتری برای دکوراسیون اتاق خواب به شمار می آیند.

موکت پرز بلند در اتاق خواب

طبیعتا می توان گفت که استفاده از مدل موکت پرز بلند در اتاق خواب انتخاب هوشمندانه تری است، چرا که در این فضا از خانه معایب این نوع از موکت، اعم از جمع شدن آلودگی و آشغال کمتر دیده می شود و می تواند نرمی و لطافت و همین طور گرمای بیشتری را در فضای اتاق خواب فراهم کند.

 

خانه پالاز
جدیدترین مدل‌های موکت پالاز
خانه پالاز

برای آشنایی بیشتر با مزایای موکت پرز بلند در دکوراسیون اتاق خواب می توانید به مطلب «موکت پرز بلند، کفپوش نرم و راحت در دکوراسیون منزل» نگاهی بیندازید. بر اساس این مطلب موکت پرز بلند همانند سایر موکت ها برای حرارت و صدا به شکلی عایق به حساب می آیند، به همین دلیل برای محیط های سرد و پر سروصدا هم قابل استفاده هستند.

با داشتن موکت پرز بلند کف خانه شما همیشه نرم و راحت است. از نظر رنگ و طرح بسیار متنوع هستند و با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ هستند. موکت‌های پرز بلند را به سادگی می‌توانید جایگزین فرش‌های ماشینی کنید و از این نظر این موکت‌ها مقرون به صرفه محسوب می‌شوند. علاوه بر این در همین مطلب چنین آمده که با انتخاب موکت پرز بلند برای دکوراسیون اتاق خوابتان راحتی و آرامش را به خود هدیه کنید. پوشش الیافی و پرزهای بلند این نوع از موکت‌ها به خوبی به گرم‌تر شدن فضای داخلی اتاق خواب شما کمک می‌کند. استفاده از انواع طرح دار موکت‌های پرز بلند به خوبی می تواند ظاهر دکوراسیون اتاق خواب شما را منحصر به فرد کند.

 

خانه پالاز
جدیدترین مدل‌های موکت پالاز
خانه پالاز

موکت تایل در اتاق خواب

حال بد نیست یه یکی دیگر از انواع مدل موکت اتاق خواب نیز بپردازیم که به آن موکت تایل می گویند. موکت تایل به دلیل مزایا و ویژگی هایش مورد استقبال علاقه‌مندان معماری داخلی قرار دارد. به خصوص که این محصول را می‌توانیم در هر اتاق و محیطی استفاده کنیم. از سوی دیگر می‌توان موکت تایل را به طور مستقیم روی سطوح دیگر بدون زیرسازی یا برداشتن کفپوش پیشین چسباند. یعنی مثلا اگر تصمیم دارید که کفپوش اتاق نشیمن یا اتاق خوابی را که کف چوبی، کاشی یا سرامیک دارد، تغییر دهید و در خانه تنوع ایجاد کنید، نیازی به کندن کاشی و سرامیک نیست و می‌توانید موکت تایل را روی کفپوش های قبلی نصب و به این صورت ارزش خانه‌تان را حفظ کنید.

از همه اینها مهم تر این که موکت تایل در برابر آسیب‌های ناشی از لکه، مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین این محصول به خصوص به خانواده‌هایی توصیه می شود که حیوان خانگی یا کودک نوپا دارند و کف خانه شان در معرض هجوم انواع لکه قرار دارد. موکت تایل همچنین برای محیط‌های اداری نیز کاربرد دارد. به خصوص اداره هایی که به دکوراسیونی شیک و لاکچری نیاز دارند اما نگران لکه های چای و قهوه هستند.

در مطلب دیگری با عنوان موکت تایل نیز به طور کامل در رابطه با این مدل موکت اتاق خواب صحبت شده است. بر اساس این مطلب مزایای این نوع از موکت‌ها شامل این موارد می شود:

  • نظافت و نصب موکت تایل آسان است
  • انعطاف پذیری نامحدود طرح در موکت های تایل
  • عملکرد بهینه موکت تایل
  • قدرت ماندگاری بالا موکت‌های تایل
  • نصب سریع و آسان موکت تایل

برای تکمیل اطلاعات خود در رابطه با انواع موکت در دکوراسیون منزل، توصیه می کنیم که این مطالب را نیز مطالعه کنید:

“برای سفارش انواع مدل موکت اتاق خواب از پالاز موکت کمک بگیرید. می‌توانید نمونه‌های متنوع از انواع موکت را در اینستاگرام پالاز موکت ببینید."

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه