Chidaneh.com placeholder image

اصول طراحی آرایشگاه زنانه، نکاتی برای ایجاد یک فضای ایده آل

به قلم: حدیث حقیقت

داشتن ظاهر مرتب و تمیز امری ضروری است و می توان گفت در برخورد و روبرویی با افراد نقش مهمی دارد. ممکن است قرار و یا جلسه مهمی داشته باشید و یا اینکه باید در مقابل تعدادی از افراد سخنرانی کنید. قطعا داشتن ظاهر مرتب و آراسته در این گونه موارد تاثیر خوب و مثبتی دارد. به این ترتیب سالن های زیبایی در این مسیر کمک مان می کنند تا ظاهر خوب و مقبولی داشته باشیم. یک سالن زیبایی ایده آل باید دکوراسیون خوب و مناسبی نیز داشته باشد، زیرا مراجعه کنندگان اغلب زمان زیادی را در آن مکان می گذرانند و یک دکوراسیون جذاب و شیک قطعا به آرامش و راحتی آن ها کمک می کند و آن ها را به مشتری های ثابت تبدیل خواهد کرد. در این مطلب از چیدانه به بررسی اصول طراحی آرایشگاه زنانه می پردازیم.

طراحان دکور هنرمند
طراحی و اجرای سالن زیبایی آفرینا
طراحان دکور هنرمند

قالیشویی ادیب

عملکرد مناسب در طراحی سالن زیبایی

ممکن است به این نکته توجه کرده باشید که خدماتی که در سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه انجام می شوند فقط باعث جلب مشتری و مراجعه کننده نمی شوند، دکوراسیون زیبا و جذاب هم در جلب مشتری نقش مهمی دارد و به همین دلیل امروزه سالن های زیبایی به داشتن دکوراسیون مناسب و جذاب اهمیت زیادی می دهند. برای داشتن یک آرایشگاه زنانه جذاب در ابتدا باید:

  • ایده ها، علایق و انتظارات خود را مشخص کنید.
  • سبک مورد علاقه تان را تعیین کنید.
  • به راحتی و نیاز مشتریان نیز حتما توجه کنید.

مطلب مرتبط: طراحی داخلی آرایشگاه زنانه، شیک ترین با سبک فرانسوی!

طراحان دکور هنرمند
اجرای دکوراسیون سالن زیبایی
طراحان دکور هنرمند

فضا و ابعاد سالن زیبایی

هر فضایی ابعاد و اندازه مشخصی دارد و طراحی براساس آن فضا انجام می شود. بنابراین طراحی دکوراسیون یک فضای بزرگ با فضایی که ابعاد کوچک تری دارد قطعا تفاوت خواهد داشت. پس آنچه برای یک فضا مناسب است ممکن است لزوما برای فضای دیگر مناسب نباشد. با توجه به این که خدمات مختلفی در سالن های زیبایی ارائه شده و فضاهای مختلفی برای آن ها در نظر گرفته می شود، باید خواسته های تان را مشخص کنید. به عنوان مثال تعداد میزها، قفسه بندی ها و فضای مورد نیاز برای انجام خدمات را در ابتدا مشخص کنید.

تعادل و تناسب در سالن زیبایی

توجه داشته باشید تا در فضای آرایشگاه زنانه تعادل و تناسب برقرار باشد. مبلمان و وسایل استفاده شده در سالن باید پراکندگی داشته باشند تا در فضا تعادل ایجاد شود. نباید بخشی از سالن وسایل زیادی داشته باشد در صورتی که بخش دیگر از آن خالی است. در کل سعی کنید فضا را بیش از حد پر و شلوغ نکنید. برای ایجاد تناسب در فضا نیز دقت کنید تا اندازه وسایل و اجزای فضا با هم هماهنگی داشته باشند. اندازه کمدها و میزها و سایر وسایل باید با هم و با اندازه فضا هماهنگ باشند.

مطلب مرتبط: طراحی مینیمال سالن مانیکور آرایشگاه!

طراحان دکور هنرمند
طراحی و اجرای سالن زیبایی حدیث
طراحان دکور هنرمند

نقش رنگ در سالن زیبایی

فضای یک سالن زیبایی را می توان به طور موثر و با استفاده از چند رنگ غالب تفکیک کرد، بدون آن که ذره ای فضا کوچک شود. به کار بردن این رنگ ها در وسایل مورد استفاده در فضا نیز کار بسیار هوشمندانه ای است که باعث ایجاد هماهنگی و تناسب در فضا می شود.همچنین رنگ ها می توانند نمایانگر برند و نام تجاری شما باشند. اگر فضای آرایشگاه کوچک است، از رنگ های تیره استفاده نکنید. اما از آنجایی که به دلیل ایجاد لک و آلودگی در آرایشگاه ها این رنگ بسیار کارآمد است، می توانید در طراحی سالن های زیبایی بزرگ تر این رنگ را به کار ببرید.

طراحان دکور هنرمند
طراحی و اجرای سالن زیبایی آفرینا
طراحان دکور هنرمند

 نقش نور در سالن زیبایی

نور مناسب یکی از مهم ترین و ضروری ترین نیازها در هر سالن زیبایی است. پنجره های بزرگ در سالن نور کافی و مناسب را وارد فضا می کنند. اما ممکن است حریم خصوصی مشتریان را بگیرد. استفاده از کرکره بر روی این نوع پنجره ها علاوه بر آنکه قابلیت تنظیم ورود نور را در فضا به شما می دهد، باعث زیبا و جذاب شدن فضا نیز می شود.

اگر نور طبیعی مناسب و کافی در سالن شما وجود نداشت لامپ ها مخصوصا لامپ های فلورسنت می توانند به داشتن نور و فضای روشن در سالن به شما کمک کنند و به علاوه محیطی آرام و فضایی زیبا را ایجاد کنند. شرکت طراحان دکور هنرمند استفاده از چراغ های دیوار کوب و یا پایه دار را نیز به شما پیشنهاد می کنند زیرا علاوه بر روشن کردن و ایجاد نور در فضا آن را رمانتیک تر و فانتزی می کنند. همچنین اگر فضای آرایشگاه تان نسبتا کوچک است می توانید بر روی یک دیوار آینه کاری انجام دهید. این کار باعث می شود تا فضا بزرگ تر و پر نورتر دیده شود.

طراحان دکور هنرمند
طراحی و اجرای سالن زیبایی آفرینا
طراحان دکور هنرمند

نقطه کانونی در سالن زیبایی

سعی کنید در طراحی آرایشگاه زنانه یک نقطه را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید تا توجه مشتریان را به خود جلب کند. تابلوهای نقاشی، مجسمه های بزرگ و آثار هنری خلاقانه می توانند موارد مناسبی برای نقطه کانونی باشند. همچنین اگر دیواری در سالن وجود دارد که نمی دانید چطور از آن استفاده کنید، این دیوار می تواند با طراحی و دکوراسیون خلاقانه گزینه خوبی برای تبدیل شدن به نقطه کانونی باشد.

مطلب مرتبط: دکوراسیون آرایشگاه زنانه، 5 ایده جذاب برای سالن زیبایی شما

طراحان دکور هنرمند
طراحی و اجرای سالن زیبایی آفرینا
طراحان دکور هنرمند

نقش گل و گیاه در سالن زیبایی

برای آن که آرایشگاه تان جذاب تر شود، می توانید از گل ها و گیاهان طبیعی در فضا استفاده کنید. وجود گل ها و گیاهان باعث می شود تا فضا آرام بخش شود و زندگی به فضای شما اضافه شود. همچنین گیاهان هوا را تمیز و اکسیژن تولید می کند. استفاده از گل هایی که با ترکیب رنگی موجود در سالن زیبایی تان هماهنگی دارند، ایده بسیار جذاب و خوبی است.

طراحان دکور هنرمند
طراحی و اجرای سالن زیبایی حدیث
طراحان دکور هنرمند

مشاوره با طراحان داخلی

در نهایت توصیه ما به شما این است که در طراحی سالن زیبایی زنانه، با متخصصان طراحی داخلی مشورت کنید و از آن ها کمک بخواهید. از آنجایی که طراحان داخلی تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارند، می توانند با توجه به نیازهای شما و باید ها و نبایدهای موجود در طراحی یک آرایشگاه زنانه، در داشتن یک سالن زیبایی جذاب و اصولی به شما کمک کنند.

شرکت طراحان دکور هنرمند با داشتن چندین سال سابقه، مهارت، تخصص و تجربه لازم و کافی در زمینه های طراحی و دکوراسیون داخلی بر اساس اصول فنگشویی، در طراحی اصولی آرایشگاه زنانه به شما کمک خواهد کرد. مشاوره دادن و ارائه بهترین ایده ها و خدمات، اجرای دقیق و رفع نیازهای شما با جدیدترین متدها از اهداف این شرکت است.

برای داشتن اطلاعات بیشتر به پروفایل اهالی فن شرکت طراحان دکور هنرمند در وبسایت چیدانه مراجعه کنید و پروژه ها و نمونه های اجرا شده آن ها را مشاهده کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه