Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن، خانه الهام در کرج + تصاویر

به قلم: تحریریه چیدانه

یکی از لذت های زندگی در کنار خانواده آن است که می توان گوشه به گوشه خانه را بر اساس تلفیقی از سلیقه ها و همین طور نیازهای تک تک اعضای خانواده چیدمان کرد. به همین دلیل هم هست که یک خانه پر از عشق، رنگ و بوی تمام اعضای خانواده را به خود می گیرد و حس و حال یک خانواده کامل را به شما القا می کند. در این مطلب از تور خانه گردی وب سایت چیدانه به سراغ زوج جوانی رفته ایم که با فرزند کوچک خود در خانه ای سه خوابه زندگی می کنند. این خانواده سعی کرده اند که با استفاده بهینه و درست از تمامی فضاهای خانه، مقوله کمبود جا را به کلی کنار گذاشته و بر اساس نیازهایشان تمامی فضاهای خانه را با تمام اختلاف های سلیقه شان چیدمان کنند. به همین دلیل هم هست که توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با سلیقه چیدمان و طراحی دکوراسیون این خانواده بیشتر بدانید.

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

سرویس خواب بالسا

خانه الهام و خانواده در یک نگاه:

  • تعداد افراد ساکن: ۳ نفر
  • شغل صاحب خانه: آقای خانه: نمایندگی برندهای ورزشی و فوق لیسانس بیومکانیک/ خانم خانه: فوق لیسانس آموزش زبان و در حال حاضر خانه دار
  • موقعیت: کرج، عظیمیه
  • متراژ فضا: 145 متر
  • سال ساخت: ۱۳۹۱
  • طبقه: دوم
  • ملک: اجاره ای
  • تعداد اتاق خواب: 3 عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی از مدرن و سنتی
  • رنگ های غالب: سبز آبی، آبی کلاسیک، قهوه ای، مسی
  • طراح: خانم و آقا هر دو
  • هزینه صرف شده برای طراحی دکوراسیون: 75 میلیون تومان در سال 96

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن

دکوراسیون خانه خود را در چند کلمه توصیف کنید.

کاربردی، با اصالت، شیک

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

با توجه به اینکه بچه دار شدیم و آقای خانه هم برای شغل خود به دفتر کار نیاز داشت، تصمیم گرفتیم که از خانه پیشین خود نقل مکان کنیم. به همین دلیل هم به این خانه آمدیم که 3 خوابه بود و نیازهای ما را برطرف می کرد. برای پیدا کردن این خانه چیزی حدود دو ماه زمان گذاشتیم و خانه های متفاوتی را نیز بررسی کردیم که در نهایت هم این خانه با توجه به امکانات و ابعاد مناسب خود توانست گزینه ایده آلی برایمان باشد و انتخاب خوبی به حساب آید.

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

اطلاعاتی در رابطه با گذشته خانه خود دارید؟

تا آن جایی که می دانیم این خانه، یک منزل ویلایی بوده که در سال ۹۰ به صورت مشارکتی به یک آپارتمان ۱۰ واحدی تبدیل شده است.

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

چگونگی طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن

داستان دکوراسیون خانه خود را تعریف کنید.

 به طور کلی باید بگویم که سلیقه من و همسرم با یک دیگر کاملا متفاوت است، به خصوص در ابتدای زندگی، این موضوع باعث می شد که در رابطه با طراحی دکوراسیون منزل خود و نحوه چیدمان وسایل به اختلاف بسیاری برخورد کنیم. من معمولا از طراحی با سبک های مدرن، ساده و مینیمال استقبال می کنم که رنگ های روشن و شادی دارند، اما همسرم به سبک های کلاسیک و سنتی علاقه مند است که در آن رنگ هایی مانند قهوه و یا طلایی نقش پررنگی دارند. به همین دلیل نیز نمی توانستیم به اتفاق نظر برسیم.

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

با این حال خوشبختانه توانستیم یا بهتر است بگویم موفق شدیم تا حدودی نقاط مشترکی را در نحوه چیدمان منزل خود پیدا کنیم. ناگفته نماند که برخی از عناصر و المان هایی که در فضای خانه مورد استفاده قرار گرفته اند صرفا برای احترام به سلیقه طرف مقابل وجود دارند، نه موافقت هر دو طرف!

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

من علاقه بسیاری به رنگ سبز آبی و یا همان فیروزه ای و همه طیف های آن دارم و همسرم نیز به رنگ های آبی و قهوه ای علاقه مند است. به همین دلیل نیز نتیجه چیدمان و انتخاب رنگ در فضای خانه چیزی شد که مشاهده می کنید.

مطالب مرتبط:

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می دهد؟

 استفاده از رنگ های موجود در طبیعت و همین طور چیدمان شکارگاه بخش پذیرایی که در فرش، تابلوها، آینه، دیوارکوب ها، کوسن ها و غیره دیده می شود به علت وجود موتیف های حیوانات، چنین حسی را در شما ایجاد می کند که در دل طبیعت هستید، به همین دلیل هم معمولا آرامش آن به بیننده نیز انتقال پیدا می کند. در نتیجه به نظر ما این ویژگی یکی از امتیازهای دکوراسیون خانه مان به شمار می آید.

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

هر دوی ما به وجود عنصر نور در فضای خانه، آن هم در تمام طول روز اهمیت بسیاری می دهیم و به نوعی می توان گفت که حساسیت خاصی به این موضوع داریم، به همین دلیل نیز وجود عنصر نور در دکوراسیون منزل برایمان رکن بسیار مهمی به شمار می رفت و سعی کردیم که خانه پر نوری داشته باشیم.

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

همان طور که پیش از این نیز گفتم تفاوت سلیقه من و همسرم در امر چیدمان منزل و انتخاب وسایل در طراحی دکوراسیون منزل باعث می شد که به سختی بتوانیم به یک وجه اشتراک دست یابیم، به همین دلیل نیز به جرأت می توان گفت که بزرگ ترین چالش و یا دردسر ما در زمان طراحی دکوراسیون منزل پیدا کردن وسایل و عناصری در طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن بود که مورد پسند هر دوی ما باشد و هر دوی ما به آن علاقه داشته باشیم.

مطلب مرتبط: طراحی داخلی منزل در شیراز، تفاوت سلیقه حل شدنی است؟

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده کرده اید؟

 خوشبختانه ما با مشکل کمبود فضا مواجه نبودیم. در واقع یکی از اصلی ترین دلایل ما برای نقل مکان به این خانه نیز همین موضوع بود. چرا که این خانه ابعاد مناسبی برای خانواده کوچک ما داشت و به راحتی می توانستیم در طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن خانه خود وسایل مورد علاقه مان را قرار دهیم.

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

انتخاب وسایل در طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن

معمولا برای خرید وسایل چه فروشگاه، بازار یا محلی را انتخاب می کنید؟

بیشتر لوازم برقی و آشپزخانه که در منزل ما وجود دارد به زمان خرید جهیزیه باز می گردد که در بانه انجام گرفته اند. علاوه بر این، وسایل چوبی موجود در خانه نیز از یافت آباد خریداری شده اند.

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟

 باید اعتراف کنم که من عاشق کنسول و آینه اش هستم. البته نمی توانم از سرویس خواب و مبل های پذیرایی مان نیز بگذرم! به همین دلیل هم به جرأت می توانم بگویم که این وسایل، عناصر مورد علاقه من در تمام خانه هستند.

پیشنهاد چیدانه: از کجا بخریم؟ از چه کسی کمک بگیریم؟

برای خرید انواع میز کنسول و آینه می توانید از اهالی فن وب سایت چیدانه کمک بگیرید:

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت ها دوست دارید؟

علاوه بر اختلاف سلیقه من و همسرم و کنار آمدن هر دوی ما با برخی از وسایلی که صرفا سلیقه یکی از طرفین هستند، باید بگویم که رنگ پارکت، کابینت های آشپزخانه و همین طور درهای خانه عناصری هستند که اصلا مورد پسند من نیستند.

مطالب مرتبط:

آخرین وسیله ای که برای خانه خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

آخرین وسیله ای که برای دکوراسیون منزل خود خریداری کردیم کوسن های زیبایی هستند که با طرح مراکشی ساخته شده اند. ما این کوسن ها را از پیج اینستاگرامی @armaghanartgroup خریداری کرده ایم.

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

آیا وسیله ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده اید؟

بله، پاف کنفی که زیر گلدان ها قرار دارد از تایر ماشین و طناب کنفی ساخته شده است که خودم آن را طراحی کرده ام. علاوه بر آن کوسن بافتنی که در دکوراسیون اتاق خواب پسرم وجود دارد نیز کار دست خود من است. ناگفته نماند که آباژوری که بر روی کنسول قرار داده ایم را نیز خودم طراحی کرده و ساخته ام.  

اگر قرار باشد، وسیله یا چیدمانی را در خانه تغییر دهید، چه چیزی را انتخاب می کنید؟

اگر حقیقتش را بخواهید در حال حاضر در حال جابجایی به منزل جدید هستیم و تصمیم دارم در دکوراسیون جدید از رنگ طوسی بیشتر استفاده کنم و رنگ های کرم و قهوه ای را به کمترین حالت ممکن برسانم.

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

لوازم و وسایل نشیمن:

  • مبلمان: مبل های ال را از یافت آباد 3 میلیون تومان و مبل های پذیرایی را از یکی از آشنایان که در حال مهاجرت بودند 5 میلیون تومان خریدیم.
  • میز جلو مبلی: از برند کمجا به قیمت ۵۰۰ هزار تومان
  • میز و صندلی غذاخوری: از یافت آباد به قیمت 3 میلیون تومان
  • لوستر: از دوبی خریداری شده.
  • لوازم دکوری: آینه شمعدان از اصفهان، سماور مسی قلمکاری و متعلقات از ترکیه، رانر و پاف سنتی آبی prowall
  • کنسول: فروشگاهی در کرج
  • فرش: شکارگاه تقریبا عتیقه است و مدت هاست که دیگر تولید نمی شود. فرش های سبزآبی نیز برند عرش، مدل بیژن است.
  • گلدان: گلدان سفالی آبی و گل های دیزاین شده داخل آن همگی از فروشگاه harmony.ir

الهام مساح
خانه زیبای ایرانی
الهام مساح

لوازم و وسایل اتاق خواب:

  • کمد اتاق خواب: سفارشی ساخته شده و سبدهای داخل آن نیز از برند ایکیا هستند.
  • فرش: برند ایکیا
  • آباژور: برند ایکیا
  • تشک: سفارشی آماده شده و لحاف نیز تیمابال است.

 شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه