Chidaneh.com placeholder image

کاور مبل پارچه‌ای، از مبلمان سلطنتی تا صندلی ناهارخوری!

به قلم: سمانه زارعی

یکی از دغدغه‌های اصلی در خرید مبلمان جدید و به خصوص رنگ روشن برای افراد مخصوصا برای مادر خانواده وجود دارد این است که، با دیدن هر مبل رنگ روشن اولین نکته‌ای که به ذهنش می‌رسد کثیف شدن مبلمان است! حالا اگر در خانه فرزند کوچک هم وجود داشته باشد این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این روزها دیگر نگرانی در مورد کثیف و کدر شدن مبل کمتر شده چرا که کاور مبلمان راه‌حلی برای این مسئله است و شما با استفاده از کاور مبل می‌توانید طول عمر مبلمان خود را بیشتر کنید. در این مطلب با دنیای کاور همراه هستیم و می‌خواهیم راجع به کاور مبل پارچه‌ای صحبت کنیم. با این مطلب ازچیدانه همراه باشید.

 

سرویس خواب بالسا

دنیای کاور
جدیدترین مدل کاور مبل سلطنتی
دنیای کاور

کاور مبل، چه جنسی باشد؟

کاور مبل روکشی از جنس‌های مختلف؛ پارچه‌ای، ژله‌ای یا طلقی، چرمی و.. است که سطح مبلمان را می‌پوشاند و از کثیف شدن پارچه‌ی مبل و پاره شدن آن جلوگیری می‌کند در نتیجه طول عمر مبلمان شما بیشتری می‌شود. همچنین به جای اینکه مجبور باشید کل مبلمان را بشوئید که آن هم روش‌های خاص خودش را دارد، به راحتی کاور مبل را برداشته و با زحمتی بسیار کمتر می‌شویید.

انواع کاور مبل شامل:

  • کاور مبل پارچه‌ای
  • کاور مبل ژلاتینی (شفاف)
  • کاور مبل چرمی
  • کاور مبل ضد آب

 

دنیای کاور
کاور مبل راحتی شیک
دنیای کاور

کاور مبل پارچه‌ای

کاور مبل پارچه‌ای یکی از انواع رایج کاورهای مبل است که جنس آن پارچه‌ای است. کاورهای مبل پارچه‌ای یا به صورت پیراهن مبل هستند و کل مبلمان را می‌پوشانند و یا ممکن است به صورت روکشی پوشاننده سطح نشیمن و تکیه‌گاه مبل باشند. اغلب کاورهای مبل آماده که در بازار وجود دارند به این شکل هستند.

 

دنیای کاور
کاور مبل راحتی شیک
دنیای کاور

کاور مبل پارچه‌ای، چه مزایایی دارد؟

  • شستشوی راحت و قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی
  • تنوع طرح و رنگ بالا
  • تهیه و دوخت کاور مبل پارچه‌ای در مدت زمان کوتاه
  • مناسب خانه‌هایی با رفت‌وآمد زیاد
  • محافظ مبل از آسیب و کثیفی
  • مناسب برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارند.
  • منعطف و نرم
  • عدم تغییر رنگ و حالت بعد از شستشو

 

دنیای کاور
جدیدترین مدل کاور مبل سلطنتی
دنیای کاور

کاور مبل پارچه‌ای، معایب هم دارد؟!

خرید و سفارش کاور مبل پارچه‌ای، نکته‌هایی دارد که ممکن است از نگاه شما به عنوان معایب یک کاور مبل باشد. کاور مبل پارچه‌ای ظاهر مبلمان شما را می‌پوشاند و اگر دیده شده طرح و نقش مبلمان‌تان اهمیت دارد باید از کاور مبل ژلاتینی (طلقی) استفاده کنید. و همچنین کاور مبل پارچه‌ای، مبلمان را از خیس شدن و کثیف شدن بر اثر ریختن مایعات حفاظت نمی‌کند و بهتر است به دنبال کاور مبل ضد آب و ضد ضربه باشید.

 

دنیای کاور
انواع کاور مبلمان راحتی جدید
دنیای کاور

دنیای کاور
کاور مبل راحتی شیک
دنیای کاور

کاور مبل پارچه‌ای؛ برای مبل راحتی

از آنجایی که مبلمان خانگی اغلب ابعاد بزرگی دارند از کاور مبل لمسه استفاده می‌شود که سطح نشیمن و تکیه‌گاه را می‌پوشاند. کاور مبل پارچه‌ای که برای مبلمان راحتی استفاده می‌شود راحتی و نرمی آن را کم نمی‌کند.

 

دنیای کاور
انواع کاور مبلمان راحتی رنگ روشن
دنیای کاور

کاور مبل پارچه‌ای؛ برای مبل ال شکل

یکی از گزینه‌های مناسب برای کاورهای مبل ال شکل، کاور مبل پارچه‌ای است. شما می‌توانید پارچه‌ای زیبا برای مبل ال‌شکل خود انتخاب کنید و کاور مبل دلبخواه خود را سفارش دهید. وجود طرح و نقش در کاور مبل پارچه‌ای و یا دوخت آن با اضافه کردن تزیینات دیگر دکوراسیون شما را زیباتر می‌کند.

 

دنیای کاور
کاور مبل سلطنتی جدید
دنیای کاور

کاور مبل پارچه‌ای؛ انتخابی برای مبلمان سلطنتی!

یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها در تمیز کردن خانه شستشوی مبلمان سلطنتی یا کلاسیک است. با توجه به قیمت و تزیینات زیاد مبلمان سلطنتی، اهمیت نگه‌داری آن بیشتر می‌شود در نتیجه کاور مبل لمسه می‌تواند یک انتخاب مناسب برای تمیز ماندن مبلمان شما باشد. کاور مبل لمسه، نوعی از کاور مبل پارچه‌ای است که در طرح و اندازه‌های مختلفی در دسترس است.

 

دنیای کاور
جدیدترین مدل کاور مبل سلطنتی
دنیای کاور

کاور مبل پارچه‌ای؛ برای صندلی‌های غذاخوری

شما می‌توانید از کاور مبل لمسه برای صندلی‌های غذاخوری هم استفاده کنید. کاور مبل صندلی‌های غذاخوری باید با کاور مبلمان منزل شبیه و همخوان باشد. از آنجایی که صندلی‌های غذاخوری هر روزه چندین بار مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده از کاور مبل پارچه‌ای کاربرد زیادی برای حفاظت و تمیزی آن دارد.

 

دنیای کاور
کاور مبل راحتی شیک
دنیای کاور

هزینه‌ی دوخت کاور مبل پارچه‌ای

با توجه به اینکه بخواهید کاور مبل خاصی با سلیقه‌ی خودتان سفارش بدهید و یا کاور مبل آماده بخرید، باید قیمت‌های متفاوتی را بپردازید.

عوامل مختلفی در قیمت کاور مبل موثر است:

نوع مبلمان: اینکه بخواهید کاوری برای مبلمان سلطنتی خود تهیه کنید و یا برای مبلمان راحتی کاور سفارش بدهید در قیمت آن تاثیر گذار است زیرا اغلب خانواده‌ها برای مبل راحتی از پارچه‌های ارزانتری استفاده می‌کنند.

جنس پارچه: اگر جنس کاور مبل برایتان اهمیت داشته باشد باید پارچه‌ی با جنس مرغوب و ضخیم‌تر انتخاب کنید در نتیجه هزینه‌ی آن بیشتر خواهد شد.

تعداد مبلمان: هزینه‌ی پارچه کاور مبل بر اساس تعداد واحد مبل محاسبه می‌شود. مشخصا هزینه‌ی کاور مبل برای مبل دو یا سه نفره بیشتر از مبل تکی است ولی زمانی که برای یک دست مبلمان کاور سفارش می‌دهید به دلیل کم شدن پرتی‌های پارچه هزینه‌ی معقول‌ترین خواهد داشت.

قابلیت شستشو و ضدآب بودن: اگر کاور مبل پارچه‌ای دارای لایه‌ی ضدآب باشد و با ریختن مایعات روی مبلمان، پارچه‌ی مبل خیس نمی‌شود، این ویژگی باعث افزایش هزینه‌ی کاور مبل پارچه‌ای می‌شود.

 

دنیای کاور
کاور مبل راحتی شیک
دنیای کاور

کاور مبل پارچه‌ای، این نکته‌ها را بدانید!

  • کاور مبلمان را بر اساس سبک و تم رنگی دکوراسیون خود انتخاب کنید.
  • اگر به دنبال تغییری در دکوراسیون منزل خود هستید، کاور مبل پارچه‌ای به راحتی می‌تواند به شما کمک کند تا با هزینه کمی قسمتی از دکوراسیون خود را به رنگ دلخواه در بیاورید.
  • شما می‌توانید کاور مبل خود را به صورتی سفارش دهید که قسمت‌های نشیمن و تکیه‌گاه را که بیشتر در معرض کثیف شدن هستند بپوشاند.
  • برخی از خانواده‌ها از کاور مبل پارچه‌ای بیشتر به دلیل جنبه‌ی تزیینی آن استفاده می‌کنند. در اینصورت باید در انتخاب نوع پارچه دقت زیادی داشته باشید.
  • اگر در خانه حیوان خانگی دارید، با توجه به نوع حیوان و طرز رفتار او کاور مبل مناسبی برای مبلمان خود انتخاب کنید.
  • کاور مبل هر سال دو یا سه بار شسته می‌شود در نتیجه به مقاومت و جنس پارچه کاور توجه کنید.
  • برای انتخاب کاور مبل پارچه‌ای می‌توانید خلاقیت داشته باشید تا کاور مبل خیلی ساده و بی روح نباشد.
  • برای سفارش کاور مبلمان از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر اقدام به خرید کنید. با مشاوره‌های لازم را به شما بدهند.
  • کاور مبل پارچه‌ای با انواع روش‌ها مانند: زیپ، بند پارچه‌ای و یا به صورت پیراهنی و به صورت یکسره، به بدنه مبلمان می‌نشیند، در هنگام خرید به این نکته توجه کنید و با هرکدام راحت‌تر هستید آن را انتخاب کنید.

 

دنیای کاور
کاور لمسه مبل سلطنتی
دنیای کاور

کلام آخر:

دیگر نگران کثیف شدن مبلمان‌تان نباشید و با خرید کاور مبل، عمر مبلمان را بیشتر کنید. در این مطلب با دنیای کاور همراه شدیم و راجع به کاور مبل پارچه‌ای یکی از رایج‌ترین انواع کاور مبل صحبت کردیم. برای دیدن نمونه کارهای کاور مبل پارچه‌ای به پروفایل دنیای کاور سر بزنید و با کارشناسان آنها در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه