Chidaneh.com placeholder image

انواع گلدان برای تراس، کدام یک انتخاب مناسبی است؟

به قلم: حدیث حقیقت

دوست داران گل و گیاه همیشه سعی می کنند در تمام بخش های خانه یا حتی محل کارشان از گیاهان استفاده کنند و از بودن و دیدن آن ها در نقاط مختلف لذت می برند. بالکن خانه یا محل کار از بخش هایی است که می تواند گیاهان زیاد و متنوعی را در خود جا دهد و تا حد بسیاری زیبا و جذاب شود. همانطور که می دانید علاوه بر تاثیر مثبتی که گیاهان در فضا دارند، گلدان متناسب نیز در زیبایی فضا نقش دارد و در کنار گیاهان منظره لذت بخش و دیدنی ایجاد می کند. در این مطلب از چیدانه به بررسی انواع مختلف گلدان برای تراس می پردازیم.

مطلب مرتبط: 9 ایده برای گلکاری در بالکن های فسقلی!

تابلو فرش ریحان

محوطه سازی و فضای سبز گرین باکس
فلاور باکس آویزی در تراس
محوطه سازی و فضای سبز گرین باکس

نقش گلدان در زیبایی تراس و بالکن

برای خیلی از افراد نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد و برای زیباتر دیده شدن آن هر کاری انجام می دهند. تراس ها نیز از بخش هایی هستن که زیبایی آن ها در نمای ساختمان تاثیر زیادی دارد. یک تراس زیبا که با انواع گیاهان و گلدان های زیبا آراستع شده باشد نمای بسیار زیبا و جذابی ایجاد می کند. سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چه گلدان هایی برای تراس و زیبایی آن مناسب هستند.

مطلب مرتبط: طراحی تراس و بالکن کوچک، 23 ایده برای فضای دنج و سبز خانه

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاورباکس چوبی
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

گلدان مناسب برای تراس و بالکن  

انتخاب گلدان مناسب برای تراس اهمیت زیادی دارد. اما برای این انتخاب به چه مواردی باید توجه کرد؟ مهمترین موردی که می توان به آن اشاره کرد اندازه تراس است. اگر فضای تراس تان کوچک و محدود است می توانید از گلدان هایی که برای این فضا مناسب هستند استفاده کنید:

  • گلدان ‌های دیواری
  • گلدان های آویز
  • گلدان های نرده ای

مطلب مرتبط: طراحی تراس سبز، تضاد میان سکوت و همهمه!

معماری منظر نگین آذین
طراحی و اجرای روف گاردن در تهران
معماری منظر نگین آذین

اما برای بالکن‌ و تراسی با اندازه بزرگ و کافی، تنوع و انتخاب بیشتری برای گلدان ها دارید. استفاده از فلاور باکس برای تراس های بزرگ گزینه بسیار خوبی است. فلاور باکس جعبه ای تو خالی است که از آن در فضاهای سبز به روش های مختلف استفاده می شود و انواع گیاهان در آن قرار داده می شوند. فلاور باکس ها انواع مختلفی دارند:

  • فلاورباکس‌ های فلزی
  • فلاورباکس ‌های بتنی
  • فلاورباکس ‌های چوبی
  • فلاورباکس ‌های پلاستیکی

گروه معماری محمدرضا اطمینان مهر
مینیمال-تراس
گروه معماری محمدرضا اطمینان مهر

گلدان های دیواری

همان طور که گفته شد گلدان های دیواری برای تراس های کوچک مناسب هستند. البته این جمله به این معنا نیست که نمی توان از آن ها برای بالکن های بزرگ استفاده کرد. از آنجایی که این گلدان ها فضای روی زمین را اشغال نمی کنند، بالکن شما فضای کافی برای سایر وسایل خواهد داشت. همچنین می توانید با استفاده از تعداد زیاد این گلدان ها دیوار سبز ایجاد کنید.  

مطلب مرتبط: چیدمان گل و گیاه در تراس نقلی، بهشت کوچک خانه زیباتر می شود!

امیر صادقی
عکاسی از تراس منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

گلدان های آویز

گلدان های آویز نیز برای تراس های کوچک مناسب هستند. اگر چه می توان از آن ها برای تراس های بزرگ نیز استفاده کرد. البته باید در انتخاب اندازه گلدان دقت کرد تا متناسب با اندازه تراس باشد. گلدان های آویز را می توانید طوری قرار دهید که گیاهان آویز پایین و دیگر گیاهان بالاتر قرار بگیرند.

مطلب مرتبط: گلدان های آویز، طراوت طبیعت در آسمان خانه شما

دکوراسیون خانه طرح آفتاب
محوطه سازی سبز
دکوراسیون خانه طرح آفتاب

گلدان های نرده ای

گلدان های نرده ای نیز برای تراس های کوچک گزینه و انتخاب بسیار خوبی هستند. این نوع گلدان ها مخصوص میله ها و نرده های تراس و بالکن هستند و به خوبی بر روی آن ها قرار می گیرند. طراحی این گلدان ها به گونه ای است که احتنال افتادن و پرت شدن آن ها وجود ندارد. به این گلدان ها گلدان های کمجا هم گفته می شود چون به دلیل مدلی که بر روی نرده ها فرار می گیرند کمترین فضای ممکن را در تراس اشغال می کنند و به همین دلیل انتخاب ایده آلی برای تراس ها و بالکن های کوچک هستند.

مطلب مرتبط: میز و صندلی تراس ، یکی از اینا رو بخر!

دکوراسیون خانه طرح آفتاب
محوطه سازی بالکن
دکوراسیون خانه طرح آفتاب

فلاورباکس ‌های فلزی

فلاور باکس های فلزی از ورق فولاد ساخته شده اند، داخل آن ها زهکشی و عایق شده و مناسب برای تراس های بزرگ هستند. فلاور باکس ها شکل ها و اندازه های متنوعی دارند. می توان از انواع کوچک تر آن ها بر روی دیوار نیز استفاده کرد و همچنین روی لبه تراس قرار داد. اما نوع زمینی این فلاور باکس ها پر کاربردتر است و طرفداران بیشتری دارد.

مطلب مرتبط: 7 بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه

دکوراسیون خانه طرح آفتاب
دکوراسیون تراس
دکوراسیون خانه طرح آفتاب

فلاورباکس های بتنی

فلاورباکس های بتنی را می توان در طرح های بسیار متنوعی ساخت که از مزیت های آن به حساب می آید. اما وزن زیاد این نوع فلاورباکس ها نقطه ضعفی برای آن هاست، که می توان انواعی که وزن کمتری دارند را گران تر از بازار تهیه کرد. این فلاورباکس ها را می توان به صورت زمینی، دیواری و آویزان استفاده کرد.

مطلب مرتبط: گیاهان بالکنی، با این 9 تا باغچه کوچک خودت رو بساز!

صنایع چوب و چوب پلاست رانکس
طراحی و اجرا فلاورباکس روف گاردن
صنایع چوب و چوب پلاست رانکس

استودیو معماری و طراحی داخلی نیروانا
دیزاین تراس ، رووف گاردن و محوطه سازی
استودیو معماری و طراحی داخلی نیروانا

فلاورباکس های چوبی

فلاورباکس های چوبی از چوب های روکش دار ساخته شده اند. به این دلیل که اگر روکش نداشته باشند رطوبت زیادی جذب کرده و ماندگاری کمی خواهند داشت. این نوع فلاورباکس ها بسیار زیبا هستند و می توان از آن ها بر روی دیوار نیز استفاده کرد. استفاده از مصالح مختلف در ساخت فلاورباکس های چوبی نیز بسیار رایج است.

مطلب مرتبط: فلاور باکس چوبی، باغچه کوچک منزل شما !

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاورباکس چوبی
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

خانه ایده آل
تراس گاردن ( شهرک غرب)
خانه ایده آل

فلاورباکس های پلاستیکی

فلاورباکس های پلاستیکی وزن پایین و قیمت کمی دارند. این نوع فلاورباکس ها به دلیل رنگ ها و طرح های مختلفی که دارند بسیار رایج هستند و طرفداران زیادی دارند، اما از لحاظ بصری زیبایی چندانی ندارند. از این فلاور باکس ها می توان بر روی زمین، دیوار و بر روی لبه تراس استفاده کرد.

“برای سفارش انواع گلدان تراس از ثبت درخواست چیدانه کمک بگیرید"

خانه ایده آل
روف گاردن لایف سازه ( نیاوران)
خانه ایده آل

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه