Chidaneh.com placeholder image

کابینت آشپزخانه ال، مدلی ایده آل برای آشپزخانه کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه

امروزه با توجه به این که فضای خانه ها کوچک تر شده است، برای آن که بتوان به درستی از فضا استفاده کرد باید با دقت بیشتری به طراحی و دکوراسیون آن فکر کرد. یکی از مهمترین فضاها در خانه، آشپزخانه است. در فضاهای کوچک باید به طراحی آشپزخانه دقت زیادی کرد تا علاوه بر آن که به خوبی قابل استفاده باشد بتوان وسایل مختلف را در آن جا داد. آشپزخانه ال و همچنین مدل کابینت به کار رفته شده در آن، از هوشمندانه ترین طراحی هایی است که می توان برای فضاهای کوچک انجام داد. در این مطلب از چیدانه به بررسی کابینت آشپزخانه ال می پردازیم.

مطلب مرتبط: طرح کابینت، چیدمان آشپزخانه ال شکل هم دنیایی داره!

سرویس خواب بالسا

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم اسماعیل پور
حسین گلیار

مدل کابینت ال شکل

طراحی یک آشپزخانه، با توجه به نوع فضا و اصول طراحی می تواند به مدل های مختلفی انجام شود. این به این معناست که ممکن است هر نوع طراحی مناسب فضای شما نباشد. مدل های مختلف را می توان در چیدمان کابینت آشپزخانه تعریف کرد. یک از این انواع چیدمان به صورت ال شکل است. 

آشپزخانه ال شکل، همان طور که از اسمش مشخص است، آشپزخانه ای است که بین دو دیوار متقاطع واقع شده باشد. این شکل آشپزخانه برای فضاهای کوچک مدلی بسیار ایده آل است، اما برای فضاهای بزرگ نیز قابل استفاده است. 

مطلب مرتبط: راه های جدید تقسیم فضا در طراحی داخلی آشپزخانه

زهرا مهدیان
منزل رضوانه
زهرا مهدیان

آشپزخانه ال شکل، تنوع بسیار زیادی دارد و می تواند براساس بزرگی و کوچکی آشپزخانه تنظیم شود. این شکل آشپزخانه برای آشپزخانه مدرن، مدلی بسیار مناسب و ایده آل است.

همچنین اگر به آشپزخانه ای به سبک کلاسیک علاقه مند هستید، با طراحی مناسب آشپزخانه به شکل ال و به این سبک، می توان فضای خوب و مناسبی برای فعالیت های مربوط به آشپزخانه داشت.

در ادامه ایده هایی را به شما معرفی می کنیم که می توان برای کابینت ال شکل به کار برد:

  • کابینت آشپزخانه کوچک ال شکل
  • قسمت ‌های مختلف در کابینت آشپزخانه ال
  • جزیره در آشپزخانه ال شکل
  • آشپزخانه ال با رنگ های روشن
  • آشپزخانه ال سفید

مطلب مرتبط: 5 گام مهم برای دکوراسیون آشپزخانه ایده آل

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

کابینت آشپزخانه کوچک ال شکل

طرح ال برای آشپزخانه ای که کوچک است طرح بسیار مناسبی است، چرا که از فضا به خوبی استفاده شده و فضای کافی برای کار کردن و قرار دادن وسایل وجود خواهد داشت.رنگ های روشن برای کابینت های این مدل آشپزخانه، رنگ های بسیار ایده آلی هستند زیرا باعث می شوند فضا بزرگ تر دیده شود. آشپزخانه ال شکل همچنین می تواند اوپن باشد. در این حالت می توان از ترکیب عالی رنگ های سفید و خاکستری در کنار کاشی هایی به رنگ گرم و یا کانترهای کوارتز استفاده کرد. 

مطلب مرتبط: تزیین اپن آشپزخانه، 10 مدل از تورهای خانه گردی چیدانه!

منزل زیبای خانم منصوری فر

قسمت ‌های مختلف در مدل کابینت آشپزخانه ال

برای آن که آشپزخانه های کوچک، بزرگ تر و جادارتر دیده شوند، می توان از قفسه بندی باز استفاده کرد. البته این قفسه ها برای آشپزخانه های بزرگ نیز کاربرد دارند اما از آنجا که آشپزخانه های بزرگ فضای کافی دارند، استفاده از آن ها به سلیقه شما بستگی دارد، چرا که آشپزخانه ال شکل انعطاف پذیر است و می تواند با نیازهای شما مطابقت پیدا کند.  

گروه معماری لوکس آرت
کابینت ممبران آشپزخانه پروژه برج زنبق
گروه معماری لوکس آرت

برای آن که فضای جاسازی بیشتری داشته باشید، بهتر است کابینت های ردیف بالا را سرتاسری انتخاب کنید. دقت کنید تا  این کابینت ها بر روی دیوار بلندتر نصب شوند، زیرا باعث می شود برای کابینت ها فضای بیشتری ایجاد شود و به راحتی به ظروف دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید مواد غذایی را در باکس های کابینتی بلند و وسایل برقی را در فضاهای تو کار قرار دهید.

اگر در آشپزخانه پنجره ای وجود ندارد، می توان کابینت ها را دور تا دور آشپزخانه قرار داد و تعدادی از آن ها را با درهای شیشه ای نصب کرد تا جلوه بهتری به فضا بدهند و آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد.    

مطلب مرتبط: 10 کابینت جزیره شیک در دکوراسیون آشپزخانه!

استودیو پر
پروژه ی منزل مسکونی گیشا
استودیو پر

جزیره در آشپزخانه ال شکل

وجود جزیره در آشپزخانه ال شکل، چند کابینت به کابینت های شما اضافه می کند. کشوها و کابینت های به کار رفته شده در جزیره این امکان را به شما می دهند تا فضای بیشتری برای قرار دادن ظروف و سایر وسایل داشته باشید.

اگر آشپزخانه بزرگی دارید که به نظر زیبا و جذاب نیست، استفاده از جزیره در آن، فضا را خارق العاده می کند. شما می توانید طبق سلیقه تان بر روی جزیره از اجاق گاز و یا سینک ظرفشویی استفاده کنید و یا حتی آن را خالی بگذارید. همچنین می توانید با قرار دادن صندلی با فاصله مناسبی نسبت به جزیره ای که بر روی آن اجاق گاز قرار دارد، فضای دوستانه و متفاوتی برای آشپزی و تعامل با خانواده داشته باشید.

مطلب مرتبط: میز جزیره آشپزخانه، در این 7 نمونه فضای زیر جزیره خالی نمانده!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی ماندانا بازیاری
استودیو پر

پس می توان گفت مزایای استفاده از جزیره عبارتند از:

  • ایجاد فضای بیشتر برای قرار دادن وسایل
  • ایجاد فضای متفاوت و بیشتر برای آشپزی کردن
  • ایحاد فضای دوستانه برای تعامل با خانواده

مطلب مرتبط: طراحی آَشپزخانه مدرن، تا حالا شبه جزیره شنیده بودین؟

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد
استودیو پر

 آشپزخانه ال با رنگ های روشن

از آن جایی که در سال های اخیر کابینت های آشپزخانه تا حدی تغییر کرده اند و رنگ قهوه ای جای خود را به رنگ های روشن داده است، شما نیز می توانید از رنگ های مختلف مانند آبی، سبز و نارنجی برای کابینت ها استفاده کنید. این رنگ ها می توانند فضای جذابی در آشپزخانه ال شکل شما ایجاد کنند. همچنین می توانید همراه با ترکیب رنگ های خنثی، از کاشی ‌کاری یا سنگ ‌کاری رنگی بر روی دیوار آشپزخانه استفاده کرده و جلوه خوبی در آشپزخانه ایجاد کنید.

مطلب مرتبط: 15 ویژگی یک آشپزخانه رویایی!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جلفا
استودیو پر

آشپزخانه ال سفید

رنگ سفید از پرطرفدارترین رنگ ها در آشپزخانه است و استفاده از آن در کابینت آشپزخانه فضا را زیباتر و مرتب تر می کند. شما همچنین می توانید این رنگ را در کنار رنگ های دیگری به کار ببرید و آشپزخانه را زیباترو جذاب تر کنید. این روزها ترکیب رنگ سفید و طلایی که بر روی منبت کاری های کابینت انجام شده است، در بین خانواده های ایرانی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اگر می خواهید رنگ بیشتری به فضا بدهید، پیشنهاد می کنیم از ترکیب رنگ سفید به همراه قهوه ای روشن بر روی کابینت و یا کف پوش های چوبی کم رنگ استفاده کنید.

مطلب مرتبط: دکوراسیون آشپزخانه ایرانی، 20 نمونه اجرا شده!

الهه آزاد
خانه ما
الهه آزاد

چیدمان کابینت های آشپزخانه، به روش ها و طرح های مختلفی انجام می شود که ممکن است در انتخاب آن برای شما مشکل ایجاد شود. اما باید گفت که مدل کابینت آشپزخانه ال شکل هم برای فضاهای مدرن کاربرد دارد و هم در فضاهای کلاسیک قابل استفاده است. در صورتی که فضای کافی و مناسب در آشپزخانه وجود داشته باشد نیز، قرار دادن جزیره فضای جذاب تری به وجود می آورد.

مطلب مرتبط: کابینت گوشه آشپزخانه، 30 مدل که کنج ها را زنده می کند!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی نوردیک
امیر صادقی

تمام ایده های گفته شده در این مطلب به شما کمک می کنند تا بتوانید از فضا به خوبی استفاده و جذابیت بصری آن را زیاد کنید. همچنین استفاده از رنگ ها و مدل های مناسب باعث می شود بازدهی فضا و فعالیت های شما نیز بیشتر شده و احساس رضایت بیشتری از فضا داشته باشید.

“برای خرید و سفارش انواع مدل کابینت از اهالی فن و متخصصین کابینت سازی کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه