Chidaneh.com placeholder image

مبل راحتی دو رنگ | مبل دو رنگ بهتر است یا تک رنگ؟

به قلم: حدیث حقیقت

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی حرفه ای و ایده آل باید به درستی در مورد آن فکر و لوازم مورد نیاز در آن فضا را بررسی کرد. لوازمی که در یک فضا استفاده می شوند باید با سبک دکوراسیونی آن هماهنگ باشند تا به خوبی آن فضا را نشان دهند. رنگ وسایل نیز علاوه بر آن که باید با سبک دکوراسیون همخوانی داشته باشد، می تواند در ایجاد تعادل در فضا نقش خوبی داشته باشد. مبلمان از مهمترین عناصری است که در یک فضا استفاده می شود و از آنجایی که انواع متفاوتی دارد، با انتخاب هوشمندانه و درست آن می توان فضا را به بهترین شکل نشان داد. در این مطلب از وبسایت چیدنه به بررسی مبل راحتی دو رنگ می پردازیم.

مبل دو رنگ سفید سورمه‌ای

مبل دو رنگ سفید سورمه‌ای

chidaneh ad banner

مبل راحتی

مبل راحتی تعریف ‌های زیادی دارد. اما می توان آن را وسیله ای برای نشستن دانست با ویژگی های راحتی. مبل راحتی بسیار نرم بوده و ارتفاع کمی دارد. همچنین دسته های آن پهن و بالشتی است. پس می توان مهم ترین ویژگی های آن را این موارد دانست:

  • ایجاد حس راحتی
  • نرم بودن نشیمن و پشتی های آن
  • عدم استفاده از چوب در آن
  • داشتن پایه های کوتاه
  • داشتن دسته های پهن
  • دارا بودن قیمت کمتر نسبت به انواع کلاسیک و استیل

البته ناگفته نماند که ممکن است در برخی از مبل های راحتی امروزی چوب به کار برده شود که با توجه به نوع چوب که می تواند راش، گردو، بلوط و… باشد قیمت مبل تفاوت کند.

مبل دو رنگ کرم قهوه ای

مبل دو رنگ کرم قهوه ای

انتخاب رنگ مبل راحتی

انتخاب رنگ مبل یکی از مراحلی است که فکر و ذهن را به خود مشغول می کند. مهم ترین موردی که در انتخاب رنگ مبلمان راحتی باید در نظر داشت این است که رنگ مبل باید با فضای خانه و دکوراسیون هماهنگی و هارمونی دارشته باشد. برای یک انتخاب درست باید بدانیم که:

1. رنگ مبل ها در فضایی که رنگ خنثی دارد می تواند مرکز توجه و نقطه کانونی در فضا و تعیین کننده رنگ بندی دکوراسیون شما باشد.

2. اگر می خواهید در دکوراسیون خانه تنوع ایجاد کنید می توانید از مبل راحتی دو رنگ استفاده کنید. به این صورت که مبل های یک نفره رنگ متفاونی نسبت به مبل های دو و سه نفره داشته باشد.

3. اگر روحیه شادی دارید می توانید از مبلمانی با رنگ های شاد برای دکوراسیون تان استفاده کنید. اما باید دقت داشته باشید تا این رنگ ها منتاسب با سبک دکوراسیون باشد.

مبل دو رنگ سورمه ای زرد

مبل دو رنگ سورمه ای زرد

مبل راحتی دو رنگ

همان طور که در بالا گفته شد، مبل راحتی دو رنگ در فضا تنوع ایجاد می کند.  از نکات مثبتی که می توان درباره مبلمان راحتی دو رنگ اشاره کرد این است که آن‌ها را می توان در سبک های مختلف دکوراسیون به کار برد. همچنین استفاده از مبل راحتی دو رنگ جذابیت و زیبایی فضا بیشتر می شود. مبلمان دو رنگ راحتی بهترین و ایده آل ترین انتخاب برای کسانی است که به دکوراسیون خانه خود اهمیت می دهند.

مبل راحتی دو رنگ سبز طوسی

مبل راحتی دو رنگ سبز طوسی

انتخاب رنگ های مبل راحتی دو رنگ نیز اهمیت زیادی دارد. شما می توانید با انتخاب رنگ های شاد برای مبل راحتی دو رنگ انرژی فضا را چند برابر کنید. همچنین با انتخاب رنگ سفید که از پرطرفدارترین رنگ هاست، جلوه دکوراسیون را بیشتر کنید و به بزرگ تر دیده شدن آن کمک کنید.

اما برای داشتن مبلمان راحتی دو رنگ با ترکیب رنگی درست باید مواردی را در نظر داشت. در انتخاب یک ترکیب رنگی درست برای مبلمان راحتی موارد زیر را می توان در نظر گرفت:

  • تضاد رنگی
  • به کار گیری امواج رنگی
  • طرح‌ ها و رنگ های نوستالژیک
  • بازی با رنگ ‌ها
  • بالانس رنگی
  • ترکیب رنگ ها با سفید
  • ایجاد نقاط کانونی با رنگ
مبل راحتی دو رنگ

تضاد رنگی

مبل راحتی دو رنگ تنوع رنگ را در خانه زیاد می کند و امکان ایجاد تغییرات در خانه را افزایش می دهد. شما می توانید با ترکیب رنگ های متضاد مانند سیاه و سفید فضای خاصی در خانه ایجاد کنید که البته باید با وسواس آن ها را انتخاب کرد. بهتر است برای ایجاد تضاد، رنگ های اصلی و خالص با هم ترکیب نشوند، بلکه از ترکیب رنگ های هم خانواده و سایه ای استفاده شود تا به فضا آسیبی وارد نشود.

مبل راحتی دو رنگ

به کارگیری امواج رنگی

ممکن است برای ایجاد تغییر در دکوراسیون علاقه ای به تغییر دادن وسایل و چیدمان آن ها نداشته باشید. در این شرایط می توانید با ایجاد تغییر در رنگ دکوراسیون تاثیری که می خواهید را اعمال کنید. استفاده از نکات فنگ شویی و انرژی رنگ ها می تواند به شما کمک کرده و فضایی خاص در خانه تان به وجود آورد. تئوری رنگ ها و چرخ رنگی به شما کمک می کند. ایجاد طیف رنگی از یک یا چند رنگ، نگاه ها را به سمتی که می خواهید می برد.

مبل راحتی دو رنگ

طرح‌ ها و رنگ های نوستالژیک

بافت ها، طرح ها و رنگ های قدیمی از دیگر انتخاب هایی است که می توانید در ترکیب رنگی مبلمان راحتی دو رنگ از آن ها استفاده کنید. استفاده از این ترکیب ها می تواند فضا و دیزاینی خاص در خانه شما ایجاد کند و همچنین برای شما و سایر اعضای خانواده نوستالژیک باشد.

بازی با رنگ ‌ها

همان طور که در بالا به آن اشاره شد رنگ مبلمان در فضایی که رنگ های خنثی وجود دارد می تواند نقطه کانونی و مرکز توجه باشد. اما باید حواس تان باشد تا انتخاب رنگ را به درستی انجام دهید تا در دکوراسیون مشکل ایجاد نشود.

بالانس رنگی

از دیگر مواردی که باید در انتخاب رنگ مبل راحتی دو رنگ به آن دقت کنید، رعایت تعادل و بالانس در ترکیب رنگی است. تعادل رنگی باید به صورتی باشد که فضا اغراق آمیز دیده نشود و یکنواختی آن از بین نرود و در عین حال مبل ها نیز به چشم بیایند.

ترکیب رنگ ها با سفید

ترکیب رنگ های مختلف با رنگ سفید از دیگر ترکیباتی است که می توان در مبلمان راحتی دو رنگ آن را به کار برد. قرار گرفتن رنگ های مختلف در کنار رنگ سفید باعث می شود ذهن تان کمتر درگیر انتخاب رنگ شود و از رنگ ها دلزده نشوید.

مبل دو رنگ طوسی صورتی

مبل دو رنگ طوسی صورتی

ایجاد نقاط کانونی با رنگ

اگر بخواهید بخشی از فضا بیشتر جلب توجه کند و نگاه ها به آن سمت برود، رنگ مبل می تواند به کمک شما بیاید. پس استفاده از رنگ های خاص و متفاوت در آن بخش بسیار موثر  است. اما نباید فراموش کرد که به فضا نباید خدشه ای وارد شود. به این صورت که رمگ هایی که با هم هماهنگی ندارند را نباید در کنار هم قرار داد. پس اصول انتخاب رنگ ها باید به درستی اجرا شود.

مبل دو رنگ طوسی کرم

مبل دو رنگ طوسی کرم

چرا مبل راحتی دو رنگ؟

  • مبلمان راحتی دو رنگ یکی از عناصری است که بیشتر طراحان حرفه ای در هنگام طراحی دکوراسیون خانه آن را در نظر می گیرند.
  • مبل راحتی دو رنگ در فضا تنوع ایجاد می کند و ترکیب رنگی گوناگونی می توان برای آن در نظر گرفت.
  • زیبایی مبلمان راحتی دو رنگ به دوست داران رنگ های شاد و شیک کمک می کند تا برای طراحی دکوراسیون خانه هایشان از این نوع مبلمان استفاده کنند.
  • این نوع مبلمان به افراد با سلیقه های مختلف کمک می کند تا طراحی و دکوراسیون مورد علاقه خود را داشته باشند.

 

شما می توانید با مراجعه به اهالی فن مرتبط با مبلمان در چیدانه انواع محصولات آن ها را مشاهده کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه