Chidaneh.com placeholder image

تخت‌خواب سایه‌بان‌دار، متفاوت و خاص

به قلم: تحریریه چیدانه

انتخاب تخت خواب به عنوان یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل هم هست که ضمن در نظر گرفتن سلیقه باید به موارد دیگری همچون متریال تخت خواب، فضای موجود در اتاق خواب و… نیز توجه لازم را داشت. امروزه در دنیای طراحی داخلی و همینطور طراحی وسایل و مبلمان با انواع و اقسام تخت خواب هایی رو به رو می شویم که هر کدام از آنها بنا بر معیارهای مختلف می توانند گزینه های ایده آلی برای سلیقه ها و کاربردهای متفاوت باشند. در این مطلب از وب‌سایت چیدانه با شما هستیم تا به معرفی یکی از متفاوت‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین انواع تخت خواب ها بپردازیم. یعنی: تخت‌خواب سایه‌بان‌دار اتاق خواب.

تخت حجله دار چوبی با تور سفید در اطراف آن
تخت حجله دار سفید بزرگ در اتاق مدرن
تخت خواب سایه بان دار چوبی مشکی
تخت حجله دار با پرده هایی سفید

تخت‌خواب سایه‌بان‌دار

تخت‌خواب های سایه‌بان دار که با نام های تخت‌خواب جالی‌دار، تخت خواب حجله دار نیز شناخته می شوند، مدل هایی هستند که به لحاظ طراحی متفاوت تر بوده و دور تا دور آنها پرده کشی می شود. در واقع در این نوع از تخت خواب ها چهار تیرک در چهار طرف وجود دارد که با کمک یک پارچه و پرده به هم متصل می شوند.

سرویس خواب بالسا

از آنجایی که طراحی این نوع از تخت خواب ها ریشه در دوران بسیار دور و کاخ های شاهنشاهی دارد، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از تخت‌خواب حجله‌دار یا جالی‌دار خود در سبک های دکوراسیونی کلاسیک و سلطنتی استفاده کنند. با این حال با وجود مدل های متنوع تر و جمع و جورتر این نوع از تخت خواب ها، می توان از آن‌ها در سبک های دکوراسیونی متفاوتی همچون مدرن، معاصر و… استفاده کرد.

مطلب خواندنی: 16 سبک دکوراسیون اتاق خواب پرطرفدار، شیک و زیبا

تخت چوبی خواب حجله دار با پرده های سفید
تخت خواب حجله داربا ریسه
تخت خواب با پرده های سفید و پاف تختی
تخت حجله‌ای با چهارچوب و پرده هایی سفید

طراحی تخت‌خواب حجله‌دار

اتاق خواب مهم‌ترین مکان برای استراحت افراد در خانه است. پناهگاهی برای آسایش و راحتی. همین دلیل بزرگی‌ست برای انتخاب تخت خوابی که راحتی شما را در زمان استراحت به کمال برساند. یکی از مدل‌هایی که می‌تواند احساس جالبی را به افراد منتقل کند، تخت خواب‌های حجله‌ای است. این مدل از تخت خواب‌ها با سبک دکوراسیون‌های مختلفی ست می‌شوند.

تخت خواب حجله دار با پرده ای روی دیوار

تخت‌خواب سایه‌بان‌دار و حفظ حریم شخصی

استفاده از تخت‌خواب سایه‌بان‌دار و یا همان تخت خواب حجله دار صرفا به زیبایی فضا مختص و محدود نخواهد شد. این نوع از تخت خواب ها می توانند حریم شخصی شما را مشخص کنند و احساس امنیت بیشتری را در زمان خواب به شما القا کنند. علاوه بر این تخت خواب سایه بان دار می تواند انتخاب بسیار خوبی برای خانه هایی باشد که نورگیری بسیار زیادی دارند و تابش مستقیم نور در زمان خواب می تواند باعث آزار فرد شود.

تخت حجله دار با چهارچوب مشکی و توپ های سفید در بالای آن
تخت حجله دار با لوستر

روش نصب پرده تخت‌خواب سایه‌بان‌دار

معمولا در طراحی تخت خواب های حجله دار یا جالی دار از دو روش کلی برای نصب پرده ها استفاده می شود. در برخی از مدل ها، پرده های اطراف تخت با کمک ستون ها و قاب های بلند و مرتفع کناره های تخت خواب، اطراف آن را محاصره می کنند. این یعنی پرده ها بدون اتصال و تماسی با سقف، صرفا از ستون های تخت خواب آویزان خواهند شد.

تخت خواب سایه بان دار از سقف
عکس تخت حجله دار صورتی در اتاق صورتی

در نوع دوم طراحی تخت خواب های حجله دار، پرده مستقیما به سقف متصل شده و از آن آویزان می شود. به همین دلیل هم در چنین مدل هایی شاید بتوان گفت که موارد استفاده محدودتر می شود، چرا که کوتاه و یا بلند بودن سقف تاثیر بسیار زیادی داشته و می تواند باعث قناسی تخت خواب حجله دار شود.

مطلب پیشنهادی: تخت تاشو دونفره، عکس انواع مدل‌هایی که کاربردی هستند

تنوع طراحی تخت‌خواب حجله‌دار

طراحی تخت‌خواب سایه‌بان‌دار تنوع بسیاری دارد. این یعنی در کنار مواردی که ذکر کردیم وجود سقف، ارتفاع متفاوت پرده ها، عدم وجود سقف و… همه و همه می توانند تنوع طراحی تخت خواب حجله دار را به مراتب بیشتر کند. به همین دلیل هم شما می توانید با توجه به فضای موجود در خانه و همین طور معیارها و سلیقه شخصی تان به انتخاب تخت خواب سایه بان دار مورد نظر خود بپردازید. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که این نوع از تخت خواب ها در مدل های متفاوتی اعم از تخت خواب دونفره، تخت خواب یک نفره، تخت خواب نوجوان و… قابل استفاده خواهند بود.

تخت خواب حجله دار
تخت حجله دار سفید
تخت خواب حجله دار با پرده سفید

تخت‌خواب سایه‌بان‌دار در دکوراسیون اتاق خواب

طبیعی است که تخت خواب های سایه بان دار برای تمامی فضاها و دکوراسیون های اتاق خواب مناسب نخواهند بود. به همین دلیل هم لازم است که پیش از خرید این نوع از تخت خواب ها شرایط موجود در اتاق خواب خود را بررسی کرده و در رابطه با فضای مورد نظر برای قرارگیری تخت خواب نیز تصمیم گیری کنید.

تخت خواب های سایه بان دار به لحاظ فضای کلی اشغال شده از کف زمین، تفاوت چندانی با تخت خواب های معمولی ندارند. اما از آنجا که ارتفاع بلندی دارند و فضای نسبتا زیادی از ارتفاع اتاق خواب شما را اشغال می کنند، باعث کوچک‌تر نشان دادن اتاق خواب می‌شوند. به همین دلیل نیز توصیه ای که برایتان داریم آن است که تا جای ممکن از در دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود از تخت‌خواب کانوپی استفاده نکنید.

مطلب پیشنهادی: تخت خواب باکس دار، کلید معمای کمبود جا در اتاق های کوچک!

مدل تخت خواب حجله دار چوبی
تخت با حجله چوب طبیعی و پرده سفید
تخت حجله‌ای با پرده سفید در اتاق خواب
تخت خواب حجله دار سفید با ریسه

محل قرارگیری تخت‌خواب سایبان‌دار در اتاق خواب

در کنار این، محل قرارگیری تخت خواب حجله دار نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. توصیه ای که برایتان داریم آن است که تخت خواب سایه بان دار خود را در قسمتی از اتاق خواب قرار دهید که مانع جریان نور در اتاق خواب شما نشود. چرا که طبیعی است وجود این حجم مرتفع در اتاق خواب و به خصوص در مسیر نور آفتاب می تواند اتاق خواب را بسیار تاریک کند. درنتیجه با توجه به وجود تنوع بسیار زیادی از تخت خواب سایه بان دار در ابعاد متفاوت و جمع و جور، انتخاب این نوع از تخت خواب ها، برای شما به مراتب آسان تر است.

در انتها

“شما می توانید برای انتخاب و خرید تخت‌خواب سایه‌بان‌دار یا جالی‌دار از متخصصین لوازم اتاق خواب در چیدانه کمک بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه