Chidaneh.com placeholder image

لاک فلزات چیست؟

به قلم: سمانه زارعی

امروزه ایجاد جلوه‌های مختلفی از رنگ و نما در اکسسوری‌ها و یا فضاهای خاص از منزل اهمیت زیادی پیدا کرده است. در هر سبکی از طراحی دکوراسیون داخلی نیاز به تنالیته‌های رنگی خاصی حس می‌شود. برای اینکه طراح به رنگ و سبک مورد نظر خود برسد از پوشش‌های متنوعی برای سطوح استفاده می‌کند. علاوه بر جلوه بصری که توسط پوشش‌های مختلف ایجاد می‌شوند برخی از مواد و مصالح نیاز به پوششی محافظتی دارند تا در برابر عواملی مانند سایش و یا رطوبت محافظت شوند. یکی از پوشش‌های محافظ که در طراحی دکوراسیون استفاده می‌شود لاک فلزات است که در این مطلب راجع به آن صحبت می‌کنیم.

 

سرویس خواب بالسا

لاک فلزات در دکوراسیون

لاک فلزات چیست؟

لاک فلزات از جنس فلزات مختلف است که ظاهری طبیعی و یا اثر زنگ زدگی در پایان کار ایجاد می‌کند. اگر شما می‌خواهید سطحی با نمای فلزی داشته باشید می‌توانید از لاک فلزی استفاده کنید.

یکی از پوشش‌های تزیینی که در دکوراسیون کاربرد دارد میکروسمنت‌ها هستند. این نوع از پوشش امروزه کاربرد فراوانی دارد. میکروسمنت یک سطح یکپارچه و بدون درز ایجاد می‌کند و از آن برای نمای ساختمان، دیوار، راه‌پله و.. استفاده می‌شود. با وجود مقاومت بالای میکروسمنت‌ها در انتهای اجرای این نوع پوشش از لاک‌های محافظتی استفاده می‌شود. یکی از انواع لاک‌های مورد استفاده بر روی پوشش‌های میکروسمنت لاک فلزات است.

 

اجرا و طراحی پوشش های دکوراتیو - میکروسمنت
پوشش دکوراتیو میکروسمنت
اجرا و طراحی پوشش های دکوراتیو - میکروسمنت

لاک فلزات؛ دکوراسیون داخلی متفاوت و خاص!

با توجه به اینکه با استفاده از فلزات می‌توان رنگ‌های طبیعی و متنوعی در دکوراسیون داخلی ایجاد کرد در نتیجه استفاده از لاک فلزات در بخش هایی از دکور منزل و یا حتی برخی از اکسسوری‌هایی مانند گلدان، قاب عکس و.. می‌تواند دکوراسیون داخلی خاصی برای شما ایجاد کند. لاک فلزات همانطور که از نامش مشخص است طرح و رنگی از فلزات مختلف را بر روی سطوح ایجاد می‌کند.

 

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه سپید تهرانپارس
عرفان شریف نژاد: عکاس

لاک فلزات؛ کدام رنگ؟ کدام فلز؟

فلزات یکی از عناصر مورد استفاده در طراحی دکوراسیون هستند که در سبک‌های دکوراسیون داخلی صنعتی، روستیک، مدرن و یا هر نوع سبکی که فلز می‌تواند در آن نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد، به کار می‌روند. در نتیجه لاک فلزات می‌تواند به عنوان یک مکمل رنگی در این نوع از سبک‌های دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه انواعی از لاک فلزات معرفی شده‌اند.

 

دکوراسیون آدین
رنگ طوسی در دکوراسیون
دکوراسیون آدین

لاک فلزات

لاک فلزات؛ نقره

نقره فلز شناخته شده‌ای از دوران باستان است. با توجه به قدرت و تجملات، نقره یک متریال قدیمی در تاریخ دکوراسیون و مکمل متداول در پروژه‌های مشهور معماری است. استفاده از لاک فلز نقره می‌تواند در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال به شما کمک کند. رنگ نقره‌ای رنگ تعادل بین سیاه و سفید است و با استفاده از  نقره‌ای حس ثبات و تعادل را در دکوراسیون خود ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی: کابینت‌های گلاس سفید نقره‌ای، بخرم یا نخرم؟

 

لاک فلزات در دکوراسیون

لاک فلزات

لاک فلزات؛ طلا

طلا فلز گرانبها با رنگ مجلل طلایی که مردم را از ما قبل تاریخ شیفته کرده و همیشه با ارزش بوده است . هزاران سال برای ساختن جواهرات و سکه‌ها استفاده شده و همیشه یادآور قدرت و ارزش است. استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون چهره لوکسی به خانه شما می‌دهد. اگر طرفدار دکوراسیون کلاسیک و پرزرق و برق هستید لاک فلز طلا می‌تواند انتخاب مناسبی برای پوشش سطوحی از منزل شما باشد.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون طوسی طلایی، منزل مدرن دنج در قیطریه

 

استودیوی معماری کات / مهدی کامبوزیا
نور و رنگ در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی
استودیوی معماری کات / مهدی کامبوزیا

لاک فلزات

لاک فلزات؛ مس

زیباست چون رنگ فلزی درخشنده دارد ، مس یک متریال قدیمی در دنیای مجسمه سازی ، جواهرات، معماری و هنر است . لاک فلز مس می‌تواند در دکوراسیون‌ داخلی به عنوان رنگ مکمل استفاده شود. رنگ مسی با بازتاب نور، نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. استفاده از رنگ مسی در کنار رنگ سفید و خاکستری، از یکنواخت شدن دکوراسیون می‌کاهد و جلوه‌ی خاصی به آن می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: ترکیب رنگ آجری دیوار، چند ایده برای مهار این رنگ گرم در خانه

 

تخته سیاه در خانه

لاک فلزات در تخته‌سیاه!

انواعی از لاک فلزات برای ایجاد سطح تخته‌ سیاه در دکوراسیون وجود دارند. این نوع از تخته‌سیاه خاصیت مغناطیسی هم دارند چرا که لاک فلزات در آن استفاده شده است. وجود یک تخته سیاه در دکوراسیون خانه می‌تواند منزل شما را متفاوت کند. از تخته‌سیاه در دکوراسیون کافه‌ و رستوران‌ها استفاده زیادی می‌شود همچنین می‌توان در اتاق کودکان و یا آشپزخانه منزل هم از آن استفاده کرد.

 

لاک فلزات در دکوراسیون

مزایای لاک فلزات

  • لاک فلزی، ایجاد سطوحی با پوشش فلزی در دکوراسیون داخلی را امکان‌پذیر کرده است.
  • اعمال لاک بر روی میکروسمنت، مقاومت سطح را در برابر آب و رطوبت بالا می‌برد.
  • استفاده از لاک بر روی میکروسمنت بر روی ویژگی‌های مختلف آن اثر دارد و آن را در برابر سایش مقاوم می‌کند.
  • استفاده از لاک فلزات علاوه بر ایجاد مقاومت در سطوح مختلف، جلوه‌های خاصی مانند شفافی و براق بودن و.. ایجاد می‌کند.
  • لاک‌ها باعث کاهش تخلخل پوشش می‌شوند و سطح یکپارچه‌ای ایجاد می‌کنند.

 

کلام آخر:

لاک فلزات را برای سطوح مختلفی از آشپزخانه تا اتاق می‌توان استفاده کرد. ایجاد سطوحی به شکل فلزی به خاص شدن دکوراسیون شما کمک می‌کند. فراموش نکنید که در استفاده از طرح فلزات در دکوراسیون تعادل را حفظ کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه