Chidaneh.com placeholder image

طراحی سامانه‌های آنلاین حوزه دکوراسیون داخلی و معماری در شرکت نرم افزاری نوژن

به قلم: گلنار

تکنولوژی همگام با نیازهای بازار و فراتر از آن برای واقعی ساختن آرزو های بشر امکانات متعددی را به ما ارائه می‌دهد. در طراحی اپلیکیشن موبایل و تمامی سامانه‌های آنلاین، این تکنولوژی ها برای خلق ارزش و ارتباط موثر با کاربران استفاده می‌شوند. با توجه به محبوبیت استفاده از تکنولوژی AR در اپلیکیشن های حوزه دکوراسیون، معماری و املاک، در شرکت نرم افزاری نوژن قصد بر نوشتن این مقاله کردیم.

تکنولوژی آنلاین معماری

چوب و هنر
 
 

با این که واقعیت افزوده بیشتر در زمینه بازی های کامپیوتری و سرگرمی شناخته شده است، ولی مزیت های استفاده از آن در حوزه های دیگری همچون اتوموبیل، سلامت هوشمند، فروش، ساخت و مهم تر از همه در دکوراسیون و معماری نیز ناشناخته نیست. و در این شرایط که مسیر حرکت جهانی به سمت دنیای آنلاین است ونسل زی (GenZ) در بازار‌کار و اکوسیستم جهانی نقش مهمی بازی می‌کند، سرمایه گذاری در سامانه‌های آنلاین به عنوان یک فرصت کلیدی محسوب می‌شود. 

استفاده از تکنولوژیARدر دکوراسیون داخلی و معماری

پیشرفت تکنولوژی به نیازهای کاربرانی بستگی دارد که وابستگی روزمره به آن تکنولوژی دارند. مسائلی که در دنیای نوین مطرح می‌شوند نیازمند پاسخ‌هایی هستند که همراه با نوآوری و استفاده بهینه از راهکارهای تکنولوژی باشد.

تکنولوژی آنلاین در معماری

تکنولوژی AR، یک فرصت طلایی برای کسب و کارهای حوزه‌ی معماری، ساخت و ساز و دکوراسیون است. مسئله‌ی مطرح در این حوزه، کافی نبودن تاثیر دیزاین به صورت دوبعدی و حتی سه‌بعدی در ایجاد یک تصویرسازی بی نقص برای خریدار یا مشتری است. تصور کنید که یک شرکت دکوراسیون داخلی قصد پرزنت کردن یک طرح برای ریدیزاین فضای داخلی یک منزل با استفاده از مبلمان خاص، و همچنین به کار بردن المان‌های تزئینی مانند مجسمه، نقاشی یا گل و گیاه دارد.

راه حل اول، طراحی یک اسکچ اولیه و ارائه آن به کلاینت و استفاده از توضیحات جزئی و برانگیختن تخیل کلاینت با توصیف زیبایی فضا و المان های آن است.

راه حل دوم و سوم، ارائه مدل دوبعدی یا سه بعدی از فضای منزل کلاینت با دیزاین جدید و مقایسه آن با دیزاین فعلی است. این دو راه حل به نسبت راه حل اول بسیار کارامد تر است چرا که تجسم فضا را به تخیل کلاینت واگذار نکرده بلکه با نمایش عینی نما به او، دیزاین جدید در حافظه کلاینت نقش می‌بندد.

راه حل چهارم، مانند دو راه‌حل قبل است ولی با استفاده از موشن‌گرافی در یک نمای Animate شده به او تغییرات را در حال اعمال نشان می‌دهیم، این راه حل همراه با توصیف بسیار کارآمد است. چرا که هیجان کلاینت نسبت به تغییرات برانگیخته شده و توانایی تجسم او بیشتر می‌شود.

راه حل پنجم استفاده از راهکارهایی است که پیشرفت تکنولوژی به شما ارائه داده است. کلاینت با حرکت گوشی خود در منزل، می‌تواند فضای ریدیزاین شده را در گوشی موبایل ببیند در حالی که فضای فعلی به صورت فیزیکی جلوی چشمانش است.

تکنولوژی AR در معماری

استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در طراحی سامانه‌های آنلاین

تکنولوژی واقعیت افزوده به کاربران شما راه جدید و ملموس تری برای تجسم یک فضای ۳بعدی می‌دهد. هوش مصنوعی و واقعیت افزوده مرزهای بین دنیای مجازی و واقعی را کمرنگ کرده اند. این فضای تعاملی جدید، فرصتی ارزشمند برای کسب و کارها ایجاد کرده است. در حال حاضر با توجه به کم بودن شدت رقابت در اکوسیستم ایران برای این حوزه، کسب و کارها فرصت بسیار مناسبی برای لانچ یک محصول نوآورانه و موفق را دارند.

با شیوع گسترده ویروس کرونا و تلاش کسب و کار ها برای تطبیق با این شرایط جدید، ورود به دنیای آنلاین بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. ارتباط بهتر با مخاطبان و ایجاد یک محیط تعاملی برای ارائه بهترین تجربه نیازمند انتخاب تکنولوژی متناسب با همان کسب و کار است. این تکنولوژی در برخی از کسب و کار‌ها، VOD یا سرویس های ارائه ویدیوآن‌-دیمند است و در برخی دیگر استفاده از راهکارهای نوین هوشمند مصنوعی.

شرکت نرم افزاری نوژن و طراحی سامانه های آنلاین هوشمند

با وجود مقالات متعدد و نمونه سامانه‌های خارجی که نشان‌دهنده عملکرد تکنولوژی واقعیت افزوده در ایجاد تعاملات موثر بین کسب و کار و مشتری است، ارزش آفرینی این تکنولوژی‌ هنوز به بلوغ کامل نرسیده است.  به همین دلیل عواقب احتمالی و تاثیر گسترده مهاجرت سیستم ها به پلتفرم‌های مبتنی بر تکنولوژی‌های هوش مصنوعی به طور کامل بروز پیدا نکرده است.

وظیفه شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن و سامانه‌های مبتنی بر تکنولوژی های هوش مصنوعی، پیدا کردن راهکارهایی منطبق با قوانین، فرهنگ و سطح پذیرش کشورها و جوامع است. با توجه به چالش های توسعه محصولی مبتنی بر AR، و بالا بودن هزینه های توسعه چنین پروژه ای ضروری است که از تیمی دارای دانش، تجربه و تخصص لازم بهره برد.

شرکت آرمان پردازان نوژن، با رسالت همراهی کسب و کارها در مسیر طراحی سامانه‌های آنلاین هوشمند، خدمات نرم‌افزاری خود را بر مبنای طراحی سامانه‌هایی با قابلیت توسعه پذیری، مقیاس پذیری و انطباق پذیری ارائه می‌دهد.

خدمات نوژن در زمینه طراحی سامانه‌های آنلاین، با رویکرد ایجاد تعادل بین هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل ( و کلیه سامانه‌های آنلاین ) و عمق اتوماسیون طراحی شده اند تا کسب و کار‌ها بتوانند با تکیه بر نقاط قوت خود، موانع و بحران‌های شرایط حال حاضر جامعه جهانی را پشت سر بگذارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی سایت و فرایند طراحی سامانه‌های هوشمند می‌توانید با همکاران از طریق شماره 02188510548 در تماس باشید و یا از وبسایت نوژن بازدید فرمایید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه