Chidaneh.com placeholder image

کاربرد چوب در ساختمان، گرم و دنج و زیبا!

به قلم: تحریریه چیدانه

استفاده از متریال چوب در فضای خانه تاثیرات بسیار زیادی دارد. چوب را می توان به عنوان متریالی دانست که هیچ وقت از مد نمی افتد و می تواند برای تمامی سبک ها و موقعیت ها به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد. در این مطلب از وب سایت چیدانه با همکاری شرکت آریانا روکش با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع کاربرد چوب در ساختمان، هم در دکوراسیون داخلی و هم در نما بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

ترموود و روکش چوب آریانا روکش
پارکت چوبی جدید آشپزخانه
ترموود و روکش چوب آریانا روکش

سرویس خواب بالسا

مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی و نما

شاید بهتر باشد که پیش از هر چیز به بررسی مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی بپردازیم و ببینیم که اصولا چرا این متریال به راحتی در صدر انتخاب های افراد قرار می گیرد.

چوب به عنوان یک عنصر گرم

 به طور کلی استفاده از متریال چوب به عنوان یک عنصر گرم می تواند تمام فضای خانه را تحت تاثیر خود قرار داده و آن را دنج تر و گرم تر نشان دهد. می توانیم بگوییم چوب به هیچ عنوان از مد نخواهد افتاد.

چوب در فنگ شویی

چوب حتی در فنگ شویی نیز به عنوان عناصر اصلی قرار گرفته و به عنوان یک عنصر از قلب طبیعت اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. به همین دلیل هم هست که معمولا در فنگ شویی توصیه می شود که در فضای خانه خود، هر چند کم، از متریال چوب استفاده کنید. بررسی ها حاکی از آن است که انسان ها به صورت غریزی در فضاهایی که در آن از عناصر طبیعی همچون چوب استفاده شده آرامش بیشتری پیدا می کنند.

ترموود و روکش چوب آریانا روکش
پارکت تمام چوب نشیمن
ترموود و روکش چوب آریانا روکش

تاثیرات بهداشتی و سلامتی

چوب حتی می تواند در سلامت جسم و بهداشت روح نیز موثر باشد. معمولا گفته می شود که استفاده از چوب در فضای خانه موجب می شود که استرس افراد به میزان زیادی کاهش پیدا کرده و فشار خون آنها نیز تنظیم شود. در کنار این نیز این متریال را می توان انتخاب بسیار خوبی برای جایگزینی مواد پلاستیکی، شیمیایی و… دانست.

عایق حرارتی و برودتی

چوب می تواند به صورت کاملا طبیعی به عنوان عایق مناسبی در برابر گرما و سرما نیز شناخته شود. به همین دلیل نیز چوب را می توان جایگزین مقرون به صرفه ای برای آجر، سنگ و همین طور بتن دانست. به همین دلیل نیز چوب می تواند در انرژی نیز به میزان قابل توجهی صرفه جویی کند.

استحکام بالا

یکی از مهم ترین دلایلی که معماران بسیاری را به استفاده از متریال چوب در نمای ساختمان وا می دارد، استحکام و مقاومت بالای چوب در برابر شرایط جوی متفاوت است. به همین دلیل هم محدودیت های طراحی بنا و معماری آن به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

قابلیت برش راحت

چوب این امکان را به معماران می دهد که بتوانند آن را به هر ابعاد و شکلی که می خواهند برش دهند. به همین دلیل هم هست که در معماری ساختمان های جدیدی که از متریال چوب برای نمای آنها استفاده می شود، اشکال متفاوتی از چوب را می بینیم.

ترموود و روکش چوب آریانا روکش
پارکت چوبی کف نشیمن
ترموود و روکش چوب آریانا روکش

کاربرد چوب در نمای ساختمان

امروزه استفاده از چوب در نمای ساختمان طرفداران بسیاری پیدا کرده است. معمولا از عنصر چوب در کاربردهای متفاوتی از ساختمان سازی استفاده می شود که از میان آنها می توان به چوب در دکوراسیون داخلی، جوب در نمای ساختمان، چوب در کارهای تزئینی خانه، قاب سازی، چوب بسا و… اشاره کرد.

تلفیق چوب در کنار سایر متریال های ساختمانی، ترکیب متفاوت و چشم نوازی را برای ساختمان ایجاد می کند در نهایت نیز به زیبایی آن می افزاید. اینکه می توان حتی در نمای ساختمان نیز از چوب به عنوان یک عنصر طبیعی استفاده کرد، این متریال را با سایر گزینه های کاربردی در ساختمان سازی متمایز می کند.

استفاده از میزان زیادی چوب در نمای ساختمان، آن را متفاوت تر و البته لوکس تر می کند. به ویژه اینکه محدودیتی نیز در استفاده از چوب هایی با رنگ ها و طرح های مختلف وجود ندارد، طراحی نمای ساختمان به مراتب زیباتر و منحصر به فردتر هم می شود.

ترموود و روکش چوب آریانا روکش
جدیدترین مدل پارکت چوبی
ترموود و روکش چوب آریانا روکش

کاربرد چوب در دکوراسیون منزل

استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون منزل تنوع به مراتب بالاتری نسبت به چوب در نمای ساختمان دارد. به همین دلیل نیز می توان آن را در فضاها و کاربردهای متفاوتی به کار گرفت. در ادامه شما را با برخی از مهم ترین کاربردهای چوب در دکوراسیون منزل آشنا می کنیم:

ترموود نما و لوورهای سقفی

در اثر فرایند ترموود و بر اثر حرارتی که به چوب داده می شود بسیاری از مسایل و مشکلاتی که استفاده از چوب عادی به وجود می آورد از بین می رود و ماحصل کار چوب حرارت دیده و خشک، مقاوم در برابر شرایط محیطی، دارای رنگ یکنواخت در سراسر چوب، با وزن کمتر از چوب عادی و با امکان نظافت و شستشوی آسان حاصل می شود که از این چوب در امور مختلفی مانند نمای چوبی ساختمان، کف چوبی، سایه بان چوبی، دکوراسیون داخلی بر پایه ترمووود و موارد مشابه استفاده می شود.

پس از این فرایند، چوب در مقابل سرما، گرما، بارندگی، رطوبت، حشرات و هر گونه تغییر شکل در محیط های بیرونی و داخلی مقاوم می شود و به عنوان چوب ترمو قابل استفاده خواهد بود.

لوورهای سقفی که در گستردگی بیشتر به کار می روند می توانند سقف خانه را یک دست و یکنواخت کنند و در نهایت نیز به عمق سقف بیفزایند. این کاربرد از چوب می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه و البته افزایش گرمای فضا داشته باشد.

روکش طبیعی چوبی

روکش های چوبی در واقع، ورقه های نازک چوبی هستند که طی فرآیند خاصی تولید می‌شوند. چوب هایی که دارای بافت ها و رنگ های زیبا هستند برای تولید این روکش چوبی استفاده می شوند. البته به علت گران و محدود بودن منابع این چوب ها،  سایر چوب ها را به وسیله آن روکش می‌کنند. از این روکش ها بر روی سطوح مختلفی از جمله نئوپان، ام دی اف و … استفاده می‌شود.

هدف استفاده از این روکش ها نمایش نقوش زیبا و متنوع و مشتری پسند است. روکش های طبیعی که عمدتا در دکوراسیون خانه‌ها به کار برده می‌شود، هنگام استفاده به عنوان روکش درب کابینت های ساده، زیبایی بی نظیری را در فضای آشپزخانه ایجاد می‌نماید؛ همچنین استفاده از از آن ها برای روکش کردن مبلمان بسیار پر طرفدار است و در طراحی دکوراسیون منازل بسیار اثربخش است.

کفپوش های چوبی

یکی از مهم ترین استفاده ها و کاربردهای چوب در دکوراسیون منزل به کفپوش های چوبی باز می گردد. این نوع کفپوش ها تنوع بالایی دارند و هم چنین طرفداران بسیاری را نیز در میان طراحان دکوراسیون پیدا کرده اند. با استفاده از کفپوش چوبی، هم می توانید دکوراسیون مدرن داشته باشید و هم کلاسیک!

مبلمان چوبی

استفاده از مبلمان چوبی تقریبا در هر خانه ای اجتناب ناپذیر است، چرا که این متریال نسبت به سایر عناصر، ویژگی های مثبت بیشتری دارد و در نتیجه به عنوان اولین انتخاب در طراحی و ساخت مبلمان شناخته می شود. از انواع مبلمان و میز و صندلی گرفته تا کتابخانه و کنسول و… از جمله وسایل و مبلمان چوبی به شمار می آیند.

ترموود و روکش چوب آریانا روکش
پارکت چوبی مدرن نشیمن
ترموود و روکش چوب آریانا روکش

درباره شرکت آریانا روکش

مجموعه آریانا روکش را می توان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت چوب دانست که از بخش های متفاوتی در راستای فروش محصولات و متریال های خام چوبی تشکیل شده است. تولیدات این مجموعه غالبا شامل روکش های طبیعی و فناوری-ترمو وود های ایرانی و خارجی-رنگ و لاک- چسب چوب ، تخته های جنگلی، پانل های فینگر جوینت، تایل کف ترموود ،پارکت ها، ورق های ام دی اف و پی وی سی پرس شده با روکش چوب و … می شود.

مجموعه آریانا روکش در تمامی سال های فعالیت خود با هدف گستردگی و فراوانی محصولات خود در تلاش است تا تمامی نیازهای مشتریان خود را در صنعت چوب به خوبی برطرف نماید.

برای مشاهده پروژه های بیشتری از این شرکت به پروفایل آنها سر بزنید!

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه