Chidaneh.com placeholder image

طراحی فروشگاه نان، ایده های نوین برای دکوراسیون قنادی!

به قلم: سمانه زارعی

در حال قدم زدن در پیاده‌­رو چشمش به یک ویترین خوش رنگ و لعاب در فروشگاه نان و شیرینی می‌­افتد، نور، رنگ، بوی شیرینی و ویترین قنادی او را به داخل فروشگاه می­‌کشاند، در نهایت نمی‌تواند دست خالی از آن بیرون بیاید! احتمالا این داستان برای شما هم پیش آمده است. یکی از علاقه‌­مندی‌های اغلب مردم خرید انواع نان و شیرینی است و تهیه و پخت و یا خرید شیرینی از قدیم بین مردم وجود دارد. در نتیجه در کنار کیفیت محصولات یک فروشگاه شیرینی، طراحی دکوراسیون فروشگاه­‌های نان و شیرینی اهمیت زیادی پیدا می­‌کند. در این مطلب به یکی از پروژه­‌های طراحی و اجرای گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو با موضوع طراحی داخلی فروشگاه نان و شیرینی، می‌­پردازیم. این مطلب ازچیدانه را از دست ندهید.

 

تابلو فرش ریحان

گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو
طراحی داخلی فروشگاه نان و شیرینی به سبک نوین
گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو

طراحی فروشگاه نان و شیرینی، یک دکوراسیون خوشمزه!

یکی از مهم‌­ترین مسائل در فروشگاه­‌های نان و شیرینی که نظر مشتری را به خود جلب می­‌کند دکوراسیون فروشگاه است. زمانی که یک فروشگاه، دکوراسیون داخلی زیبا و کاربردی دارد این ذهنیت را در مشتری ایجاد می­‌کند که نان و شیرینی این فروشگاه هم کیفیت بالایی خواهد داشت. در طراحی فروشگاه نان موارد مختلفی را باید مد نظر قرار داد که در ادامه با معرفی پروژه­‌ی طراحی فروشگاه نان و شیرینی هنر به آنها می‌­پردازیم.

 

گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو
طراحی داخلی فروشگاه نان و شیرینی به سبک نوین
گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو

اطلاعات پروژه فروشگاه نان:

نام پروژه:  نان وشیرینی هنر 
موقعیت: تهران.تهرانسر
نام شرکت یا دفتر معماری: گروه معاری ایده نو
معمار مسئول: مهندس وحید رفیعی نیا
تیم طراحی: گروه معماری ایده نو
طراح نورپردازی: علیرضا شاطریان
تاریخ شروع و اتمام طراحی: 1/11/1397
تاریخ شروع و اتمام اجرا: 2/2/1398
مساحت سایت پروژه: 1200
مساحت کل ساخته شده: 1200
نوع ساختمان: تجاری
کارفرما: آقای جلالیان 
بودجه: 10.000.000.000
مهندس یا مشاور عمران / سازه: مهندس میثم بصیری
مهندس یا مشاور تأسیسات مکانیکی: آقای امید علیپور
مهندس یا مشاور تأسیسات الکتریکی: آقای علیرضا شاطریان
شرکت سازنده / اجرا: گروه معماری ایده نو
مدیر اجرایی پروژه: مهندس وحید رفیعی نیا
تیم اجرایی پروژه: مهندس وحید رفیعی نیا_ مهندس علیرضا خلیلی
مهندس ناظر / دستگاه نظارت: مهندس علیرضا خلیلی 
طراح سه بعدی: مهندس حسین غفاری
عکاس / عکاسان: سرکار خانم مریم جلالیان

 

گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو
طراحی داخلی فروشگاه نان و شیرینی به سبک نوین
گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو

طراحی دکوراسیون فروشگاه نان و شیرینی به سبک نوین

از مرحله طراحی تا اجرای طراحی دکوراسیون فروشگاه نان هنر مراحل مختلفی طی شده است که جمع‌بندی آن را می­ توان در چهار مرحله بیان کرد:

مطالعه ­ی اولیه سایت: اولین قدم برای انجام هر پروژه­‌ای بررسی شرایط موجود است. در ابتدا همه­‌ی نقاط ضعف و قوت محیط برای ایجاد یک دکوراسیون مناسب برای فروشگاه نان و شیرینی بررسی و مطالعه شد.

طراحی اولیه فروشگاه نان: بعد از بررسی سایت، ایده پردازی اولیه بر اساس نقاط قوت و ضعف سایت، کاربری فضا، سلیقه و نیازهای کارفرما و اصول طراحی انجام شد. روند طراحی به گونه­‌ای است که با توجه به شرایط ممکن است طراحی اولیه بارها تغییر کند تا به طرح نهایی فضا برسد. طراح برای طراحی دکوراسیون بخش­‌هایی از فضا از مفهوم تکرار، ریتم و حرکت استفاده کرده است.

نقشه های اجرایی: پس از نهایی شدن طراحی دکوراسیون فروشگاه شیرینی، زمان تهیه نقشه­‌های اجرایی می­‌رسد. تمام جزئیات طرح­، مواد و مصالح مورد استفاده و شکل و فرم اجزا در نقشه­‌های اجرایی مشخص شد.

ساخت و اجرا : و در مرحله نهایی زمان اجرای طرح می­‌رسد. با توجه به نقشه­‌های اجرایی ساخت و اجرای طراحی دکوراسیون فروشگاه نان و شیرینی هنر انجام گرفت.

 

فروشگاه نان و شیرینی

طراحی داخلی فروشگاه نان و شیرینی هنر، تبدیل چالش‌­ها به فرصت!

در طراحی دکوراسیون هر فضایی ممکن است محدودیت‌ها و چالش‌هایی وجود داشته باشد که طراح با استفاده از اصول اجرایی و خلاقیت خود راهکاری برای آن پیدا می­‌کند. در طراحی فروشگاه نان و شیرینی، چند چالش وجود داشت که با استفاده از ایده­‌های اجرایی، راه‌حل­‌هایی برای آنها در نظر گرفته شد:

یکی از چالش­‌های موجود در فضا وجود تعداد زیادی ستون بود که طراح به منظور ایجاد یکپارچگی در فضا از فضای بین ستون‌ها برای ایجاد استند و کانترها استفاده کرده است. در نتیجه فضای فروشگاهی مناسبی برای مشتریان ایجاد شده است.

یکی دیگر از چالش­‌های طراحی فروشگاه نان و شیرینی هنر ارتفاع کم بخشی از سقف بود. برای بهبود ارتفاع کوتاه، طراح از راهکارهایی مانند کوتاه کردن دوباره سقف و استفاده از متریال­‌های با انعکاس بالا استفاده کرده است که باعث بزرگتر نشان دادن فضا می­‌شود.

 

گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو
طراحی داخلی فروشگاه نان و شیرینی به سبک نوین
گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو

گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو
طراحی داخلی فروشگاه نان و شیرینی به سبک نوین
گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو

نورپردازی در طراحی فروشگاه نان

نور کافی و مناسب در فضای یک فروشگاه شیرینی و همچنین نورهای نقطه‌ای که نان و شیرینی و آجیل­‌های خوشمزه را  روشن کند، لازمه‌ی هر قنادی است. وجود فضایی زیبا با نور کافی باعث جذب مشتری­‌های بیشتری خواهد شد. در طراحی دکوراسیون فروشگاه نان و شیرینی هنر، از چراغ­‌های روشنایی آویز در بخش بالای یخچال­‌ها و نورپردازی سقفی در بقیه بخش ­ها استفاده شده است. کانسپت ریتم، تکرار و حرکت در چراغ‌های روشنایی آویز فروشگاه دیده می­‌شود.

نهایت استفاده از نور طبیعی در طراحی دکوراسیون فروشگاه هوشمندانه است. در این طراحی باز بودن فضای ورودی و استفاده از شیشه در دیواره‌ی بخش ورودی باعث ورود نور به داخل فروشگاه و همچنین ایجاد حس دعوت‌­کنندگی شده است.

 

طراحی فروشگاه نان و شیرینی

طراحی فروشگاه نان، ویترین مهمه!

ویترین­‌های مرتب و پرنور توجه رهگذران و مشتری­‌های بیشتری را به خود جلب می­‌کند. برای طراحی رنگ و فرم ویترین توجه به سبک طراحی دکوراسیون فروشگاه نان و شیرینی بسیار اهمیت دارد. در طراحی داخلی نان و شیرینی هنر از ویترین­‌های فلزی با رنگ­‌های طلایی و در بخش­‌هایی هم از قفسه­‌های سفید رنگی که رگه­‌هایی طلایی رنگ در بخش بیرونی آنها به کار رفته، استفاده شده است. این دو رنگ در کنار همدیگر و استفاده از فرم‌­های ساده که نمادی از سبک مدرن در طراحی داخلی هستند در این فروشگاه دیده می­‌شود.

همانطور که در ابتدا گفته شد یکی از چالش‌­های این فروشگاه وجود تعدادی ستون در فضا بود که فاصله­‌ی بین ستون‌­ها به قفسه­‌ها و باکس­‌هایی برای قرار گرفتن محصولات تبدیل شد. این طراحی به مشتری‌ها  فضای گردش کافی و انتخاب محصول مورد نظر را می‌دهد.

 

گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو
طراحی داخلی فروشگاه نان و شیرینی به سبک نوین
گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو

ویترین در فروشگاه نان و شیرینی

طراحی فروشگاه نان و شیرینی، جای آجیل‌­ها کجاست؟

استفاده از باکس‌های سفید و مشکی برای قرارگیری ظرف­‌های آجیل یکی از بخش‌­های مورد توجه مشتری‌هاست، شاید بتوان گفت نقش نقطه‌­ی کانونی را در این فروشگاه دارد. قفسه‌­های آجیل در قنادی باید در فاصله مناسبی از یخچال نان و شیرینی­ قرار بگیرد و در عین حال نباید دور از چشم مشتری­‌ها باشند.

در فروشگاه شیرینی هنر، در طراحی این بخش، هم از نظر نورپردازی و هم از لحاظ ساختار باکس‌ها از کانسپت ریتم و تکرار و حرکت استفاده شده است و این موضوع باعث ایجاد یکپارچگی طراحی دکوراسیون فضای فروشگاه می‌شود.

 

نورپردازی در فروشگاه نان و شیرینی

کلام آخر:

طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه نان و شیرینی هنر را با هم مرور کردیم. این پروژه کاری از گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو است که به سبک نوین طراحی شده است. گروه معماری ایده نو فعالیت خود را از سال 1391 آغاز کرده است و در زمینه طراحی و ساخت پروژه­‌های معماری فعالیت می­‌کند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه به پروفایل گروه معماری و طراحی داخلی ایده نو سر بزنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه