Chidaneh.com placeholder image

طراحی فست فود؛ با این ایده‌ها مشتری را جذب کنید!

به قلم: نادیا مهردادیان

یادتان باشد برای طراحی فست فود نمی‌توانید با استخدام شیشه‌کار و خریدن چند میز و صندلی فضای دلچسبی را برای مشتری‌ها ایجاد کنید. طراحی و دکوراسیون فست فود در این مکان حرف اول را می‌زند و اصول و قوانین خاصی دارد. از آنجایی که دکور فست فود در جذب مشتری تاثیر زیادی دارد باعث می‌شود بخش اعظمی از درآمد آن وابسته به جذابیت دیزاین فست فود باشد. با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با اصول و نکات مهم در طراحی فست فود آشنا شوید.

عکس دکوراسیون فست فود

استودیو معماری نیارش سبز
طراحی فست فود
استودیو معماری نیارش سبز

سرویس خواب بالسا

چرا طراحی دکوراسیون فست فود اهمیت دارد؟

امروزه رستوران‌ها و فست فود‌ها علاوه بر پاسخ روزانه به مردم، میزبان خیلی از جشن‌ها و مهمانی‌های کوچک و بزرگ هستند و هرچه این فضا متفاوت‌تر و جذاب‌تر باشد مشتری بیشتری را جذب می‌کنند. پس می‌توان گفت وجود یک معماری داخلی و دکوراسیون شیک علاوه بر کیفیت غذا بر روی رونق کسب و کار فست فود تاثیرگذار است. از طرفی حس و حالی که مشتری از طراحی دکوراسیون فست فود دریافت می‌کند می‌تواند امکان بازگشت مجدد او را نیز فراهم کند. 

نمونه طراحی فست فود
طراحی دکوراسیون فست فود

گروه طراحی فرحی
طراحی دکوراسیون داخلی رستوران
گروه طراحی فرحی

از این نکته غافل نشوید که سبک طراحی فست فود جدید می‌تواند به یکباره غوغایی درون شهر بر پا کند و باعث شود اکثر افرادی که به رستوران‌گردی علاقه‌مندند جذب یک محیط شوند. همچنین مدل طراحی فست فود و زیبایی آن باعث می‌شود تا هنگام فعالیت در فضای مجازی نیز به چشم مخاطبان، بسیار خاص به نظر برسد و با تکیه بر زیبایی و جذابیت دکور فست فود افراد زیادی از مشتری‌های آن شوند.

طراحان دکور هنرمند
پروژه اجرایی فست فود آمادو
طراحان دکور هنرمند

رنگ سبز در طراحی فست فود
دکوراسیون فست فود

نکات مهم در طراحی فست فود

از موارد اولیه و مهمی که در طراحی فست فود پیشرفته باید به آنها توجه کنید، این است که:

  • رستوران فست فود شما چه نوع مشتریانی دارد؟
  • بیرون‌بر است یا داخل سالن سرو انجام می‌شود؟
  • قرار است چند نفر را استخدام کنید؟
  • چه سبک دکوراسیونی را می‌پسندید؟
  • رنگ اصلی پالت‌ طراحی‌تان چه باشد؟
دکور فست فود با چوب

طراحان دکور هنرمند
طراحی داخلی فست فود kfc
طراحان دکور هنرمند

علاوه بر اینها استفاده بهینه از فضای موجود مهمترین اصل و قانون در طراحی و دکوراسیون فست فود است. در کنار آن انتخاب یک تم خاص و منحصر به فرد و استفاده از اکسسوری های خاص و لوکس می‌تواند به برندسازی فست فود کمک کند.پس اگر قصد ایجاد تغییرات در دکور فست فود را دارید و یا به برند شدن آن فکر می‌کنید، خلاقیت در طراحی دکوراسیون فست فود را فراموش نکنید تا با طراحی فست فود پیشرفته مشتریان را جذب کنید. چیدمان فست فود نیز یکی‌دیگر از آیتم‌های مهم در تزیین دکوراسیون فست فود است. سعی کنید مبلمان و پیشخوان را به گونه‌ای طراحی کنید که مشتری یا کارمندان داخل در فضای رفت و آمد دچار مشکل نشوند.

طراحی و دکوراسیون فست فود
رنگ زرد در طراحی فست فود

گرین وود
دکوراسیون فضای خارجی کافه لمزی
گرین وود

سبک طراحی و دکوراسیون فست فود

طراحی و دکوراسیون فست فود مانند طراحی هر فضای دیگری، بسته به سلیقه‌ی افراد، در سبک‌های مختلف امکان‌پذیر است و از عوامل مهم‌ دیگر برای تعیین سبک دکور فست فود، می‌توان به مکان و منطقه‌ای که فست فود در آنجا قرار گرفته، اشاره کرد. در کل انواع طراحی فست فود به سبک مدرن، صنعتی، کانتنپوری، پست مدرن، کلاسیک یا سنتی ایرانی مرسوم و قابل اجرا هستند. فقط توجه داشته باشید که حتما از یک سبک و الگو در طراحی داخلی و طراحی نمای بیرونی فست فود استفاده کنید!

دکور فست فود

گروه طراحی فرحی
طراحی دکوراسیون داخلی رستوران
گروه طراحی فرحی

بهترین متریال‌ها برای دیزاین فست فود

استفاده از متریال مرغوب، شیک و مقاوم در طراحی فست فود بسیار حائز اهیمت است. دیوارپوش مناسب، کفپوش با متریال با دوام و سقف باکیفیت برای پیش‌گیری از نفوذ جانوران موذی از موارد مهمی هستند که استانداردهای طراحی فست فود را تشکیل می‌دهند. امروزه دکور فست فود با چوب و همچنین ایده طراحی فست فود با استفاده از متریال آجر، سنگ، بتن، فلز و همچنین ترکیب‌شان با هم، بسیار متداول است. 

دیزاین فست فود بصورت خلاقانه
رنگ قرمز در طراحی فست فود

طراحان دکور هنرمند
اجرای پروژه فست فود (سیکا)
طراحان دکور هنرمند

چه رنگی برای دکوراسیون فست فود مناسب‌تر است؟

با توجه به اینکه انتخاب رنگ برای دکوراسیون فست فود امری سلیقه‌ای است، اما توجه داشته باشید که  معمولا در محیط‌هایی که تهیه و سرو غذا انجام می‌گیرد، نباید از رنگ‌های سرد استفاده کرد. بهتر است دکور فست فود با رنگ گرم طراحی شود چراکه رنگ‌های گرم اشتیاق زیادی را برای حضور در فست فودها ایجاد می‌کنند. از بهترین رنگ‌هایی که می‌توان در دکوراسیون فست فود از آنها استفاده کرد، قرمز و نارنجی که محرک سیستم گوارش هستند و سایر رنگ‌های اشتها آور است. 

نورپردازی دکور فست فود

گروه طراحی فرحی
طراحی دکوراسیون داخلی رستوران
گروه طراحی فرحی

نورپردازی دکور فست فود

نورپردازی یکی از ارکان مهم در دکوراسیون داخلی و طراحی نمای بیرونی فست فود است و برای جلوه بیشتر مکان مورد اهمیت قرار می‌گیرد. شرایط نورپردازی می‌تواند همیشه باعث بهبود دکوراسیون داخلی شود پس سعی کنید به طور هوشمندانه‌ای از نورپردازی‌های سقف و دیوار در انواع طراحی فست فود استفاده کنید و با قرار دادن چند لوستر و یا چراغ مطالعه کوچک، زیبایی محیط را افزایش دهید.

دیزاین فست فود به رنگ سبز

استودیو معماری نیارش سبز
طراحی فست فود
استودیو معماری نیارش سبز

ایده برای طراحی فست فود

1) استفاده از میز و صندلی به صورت نیمکت، دایره‌ای و خانوادگی از ایده طراحی فست فود است.

2) با دسترسی آسان و جلوگیری از سردرگمی مشتری، حس آرامش در فضای داخلی فست فود ایجاد کنید.

3) ترکیب دیوار آجری، دیوار بتنی و دکور فست فود با چوب، ایده برای طراحی فست فود به سبک امروزی است.

4) در انواع طراحی فست فود از دو نوع میز و صندلی استفاده کنید و با این کار حق انتخاب بیشتری به مشتری بدهید.

5) سبکی خاص را برای چیدمان فضا در نظر بگیرید و میز و صندلی‌ها و تزیین دکوراسیون فست فود را بر اساس آن انجام دهید.

6) طراحی مبل، صندلی و میز با ایده‌های خلاقانه در کنار استفاده از کاناپه و صندلی‌های راحت موجب جذابیت بیشتر فضا خواهد شد.

7) هماهنگی بین دیوار و متریال‌های مصرفی و طراحی دیوار با دیوارکوب از موارد دیگری است که در طراحی فست فود باید به آن توجه داشته باشید.

8) برای تزیین دکوراسیون فست فود می‌توانید از کاشی طرح‌دار، کاغذ دیواری، طراحی قفسه روی دیوار، تابلو و بوروشورهای خاص با تصاویر فست فود و غذاهای ویژه در دنیا استفاده کنید.

طراحی فست فود کوچک
طراحی دکوراسیون فست فود کوچک

گروه طراحی فرحی
طراحی داخلی فست فود
گروه طراحی فرحی

طراحی فست فود کوچک 

طراحی دکوراسیون فست فود کوچک اگر به صورت اصولی باشد و استاندارهای طراحی فست فود را رعایت کند، می‌تواند به محیط جذاب و منحصر به فردی تبدیل شود که متراژ آن خیلی به چشم مشتری نیاید. برای این کار در ابتدا باید مکان مناسبی را برای سرویس‌دهی برای سفارش مشتریان به صورت بیرون‌بر در نظر بگیرید. در دکوراسیون فست فودهای کوچک سعی کنید از رنگ های جذاب در دیوار‌ها و سقف استفاده کنید. علاوه بر این، در طراحی فست فود کوچک از مبلمان بزرگ و جاگیر و رنگ‌های تیره و خسته کننده پرهیز کنید. همچنین بهتر است از دکور فست فود با چوب برای طراحی دکوراسیون فست فود کوچک پرهیز کنید، چون طراحی‌های چوب هزینه زیادی دارند و استفاده از آن ها در مقیاس بزرگ صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

تزیین دکوراسیون فست فود
طراحی فست فود بیرون‌ بر

طراحی فست فود بیرون‌ بر

دکور فست فود بیرون بر باید متفاوت و یونیک باشد چراکه تمام تمرکز بر طراحی نمای بیرونی فست فود است. درطراحی فست فود بیرون‌ بر نیاز به معرفی شدن دارید که بخشی از آن به کمک تراکت‌ها و امور تبلیغاتی و بخش مهم‌تر با تزیین دکوراسیون فست فود تکمیل می‌گردد. به همین ترتیب در دکور فست فود بیرون بر طراحی فضای بیرونی اهمیت زیادی داشته و به عنوان یک ایده برای طراحی می‌توانید ویترینی از غذاهای خوشمزه را در معرض دید بگذارید. 

طراحی نمای بیرونی فست فود

گرین وود
نمای فود کورت توچال
گرین وود

نکات کاربردی برای طراحی نمای بیرونی فست فود

نمای بیرونی فست فود اولین چیزی است که از نگاه مشتریان باید جذابیت لازم را داشته باشد تا مشتری حس ورود به این فضا را در خود احساس کند. در واقع بیشتر مردم این ذهنیت را دارند که دکوراسیون‌های شیک، خدمات بهتری ارائه می‌دهند، به همین دلیل می‌توان طراحی نمای بیرونی فست فود را اصلی‌ترین قسمت طراحی دکوراسیون فست فود دانست. نمای بیرونی فست فود نشان دهنده‌ی سبک طراحی داخلی و دکوراسیون فست فود و بیانگر عملکرد آن است و باید طوری باشد که مشتری با دیدن آن، درک کلی از نوع غذاهای سرو شده داشته باشد. 

طراحی نمای بیرونی فست فود با چوب و فلز
طراحی نمای بیرونی فست فود بصورت رنگی

گرین وود
نماسازی فست فوددر توچال
گرین وود

طراحی نمای بیرونی فست فود بهتر است با متدهای جذاب و شیک معماری روز دنیا منطبق باشد. هر چه این طراحی حرفه‌ای‌تر، زیبا‌تر و منحصر به فردتر باشد، می‌تواند نظر مشتریان را بیشتر به خود جلب کند. همچنین توجه داشته باشید که طراحی نمای بیرونی فست فود باید به دنبال جذب مشتری در قشرهای مختلف و مورد توجه والدین، کودکان، شاغلین و جوانان باشد.

طراحی نمای بیرونی فست فود با نمای سفید

گروه طراحی فرحی
طراحی دکوراسیون داخلی رستوران
گروه طراحی فرحی

برای داشتن طراحی فست فود موفق به نکات زیر توجه کنید!

تابلو باید خوانا باشد و با نورپردازی مناسب در شب و روز مشتری را جذب کند.

انتخاب سبک طراحی که بر اساس نوع فست فود، مدرن، بین‌المللی، بیرون بر یا ساده، انتخاب شود.

انتخاب رنگ باید طوری باشد که فست فود را از ساختمان‌های کناری مجزا کند و باعث زیبایی ظاهر شهر شده و توجه را به خود جلب کند.

میز و صندلی راحت و باکیفیت در تزیین دکوراسیون فست فود بسیار موثر است و صندلی‌های پلاستیکی سبک که به راحتی جابجا می‌شوند به هیچ وجه راحت نیستند و موجب نارضایتی مشتری می‌شوند.

پنجره‌ها برای نمود بیشتر طراحی فست فود موثر هستند. پنجره های باید همیشه تمیز بوده و نمای خوبی را از فضای داخلی به رهگذران نشان دهند. با انتخاب پرده مناسب میزهای کنار پنجره در روزهای آفتابی هم قابل استفاده هستند.

گل و گیاه در طراحی نمای بیرونی فست فود و همچنین دکوراسیون داخلی آن موجب حس تازگی و شادابی می‌شود. اینکه گیاهان آفت نداشته باشند و حشرات یا حیوانات موذی در بین آنها حرکت نکنند از موارد مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

فضای باز از آن جهت که بیشتر افراد دوست دارند اوقات فراغت خود را در فضای باز بگذرانند در فست فود، دارای اهمیت است. به همین ترتیب علاوه بر استاندارد های طراحی فست فود، میز و صندلی، باغچه کوچک، آفتاب‌گیر و دستگاه تهویه مطبوع نیز می‌تواند باعث جذب مشتری شود.

ایده برای طراحی فست فود

طراحان دکور هنرمند
طراحی و اجرای دکوراسیون مدرن فست فود فودلند
طراحان دکور هنرمند

کلام آخر

طراحی فست فود از آن جهت مهم است که فست فودهای شیک همواره مورد توجه بیشتر مردم قرار می‌گیرند، باعث ایجاد ذوق و اشتیاق در مشتری شده و همچنین امکان بازگشت مجدد او را نیز فراهم می‌کند. به همین ترتیب رعایت استاندارهای طراحی فست فود امری ضروری است و انتخاب سبک مناسب، استفاده از متریال مقاوم، رنگ جذاب و نورپردازی چشم‌نواز در کنار چیدمان خاص و منحصر به فرد در طراحی داخلی و طراحی نمای بیرونی فست فود اهمیت زیادی دارد.

"برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مدل طراحی فست فود می‌توانید از متخصصان چیدانه در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون تجاری راهنمایی بگیرید.“

مطالب مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه