Chidaneh.com placeholder image

ناهار خوری ژاپنی چه کاربردهایی در دکوراسیون ایرانی دارد؟

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم به کاربردهای میز ناهار خوری ژاپنی در دکوراسیون ایرانی بپردازیم. همان میزهای پایه کوتاهی که به صورت نشسته استفاده می‌شوند. یعنی یا صندلی ‌های بدون پایه‌ دارند و یا صندلی ندارند و باید بر روی تشکچه بنشینید.

خیلی باید در دکوراسیون خانه ریسک‌پذیر و جسور باشید که بتوانید مدل ناهار خوری ژاپنی را به طور کامل جایگزین میز ناهار خوری رایج کنید. ممکن است افراد کمی این انتخاب را داشته باشند.

تابلو فرش ریحان

فکر می‌کنید ناهار خوری ژاپنی چه کاربردهای دیگری در دکوراسیون ایرانی دارد؟ ما 6 ایده کاربردی و جذاب را در ادامه آورده‌ایم.

ناهار خوری ژاپنی مناسب تراس و بالکن

1- ناهار خوری ژاپنی مناسب تراس و بالکن

یک پیشنهاد خوب برای استفاده از ناهار خوری ژاپنی، استفاده از آن در دکوراسیون تراس و بالکن است. اگر تراس یا بالکن منزل‌تان فضای کافی دارد می‌توانید به جای استفاده از میز و صندلی‌های مخصوص تراس از میز ناهار خوری ژاپنی نیز استفاده کنید.

ناهار خوری ژاپنی به جای کرسی

2- ناهار خوری ژاپنی به جای کرسی!

یکی دیگر از ایده‌های کاربردی برای این مدل میز ناهار خوری استفاده از آن به شکل سنتی است. امروزه بعضی‌ها در کنار دیزاین مدرن منزل، یک اتاق یا یک بخشی از خانه را به شکل سنتی دکوراسیون می‌کنند.

معمولا در این بخش از خانه خبری از مبلمان نیست و در عوض از پشتی‌های سنتی استفاده می‌شود. گاهی جای خالی یک کرسی در این اتاق‌ها احساس می‌شود.

به نظر می‌رسد با کمی خلاقیت و چیدمان سنتی بتوانید از میز ناهار خوری ژاپنی به شکل ایرانیزه شده‌اش استفاده کنید!

میز غذا خوری ژاپنی یا میز کار ایرانی

3- میز غذا خوری ژاپنی یا میز کار ایرانی!

استفاده از این مدل میزهای کوتاه گزینه‌ی خیلی خوبی برای ساعت‌‌ها کار با لپ‌تاپ یا نشستن و مطالعه پشت میز است. این روز‌ها فریلنسری، دور کاری و کار از منزل خیلی بیشتر از قبل شده است. به همین دلیل خیلی‌ها بخشی از دکوراسیون منزل‌شان را شخصی‌سازی می‌کنند تا فضای مناسبی برای کار کردن داشته باشند. آیا شما هم در خانه کار می‌کنید و ساعت‌ها پای لپ‌تاپ هستید؟

 ما فکر می‌کنیم استفاده از میزهای کوتاه ژاپنی می‌تواند خیلی به کارتان بیاید. چون استفاده از آن‌ها از این نظر که می‌توانید پاهایتان را دراز کنید و یا دوزانو یا چهارزانو بنشینید برای بلند مدت راحت‌تر است. 

ناهار خوری ژاپنی به عنوان میز بازی یا میز تحریر بچه‌ها

4- ناهار خوری ژاپنی به عنوان میز بازی یا میز تحریر بچه‌ها

با توجه به اینکه ارتفاع میز ناهار خوری ژاپنی کوتاه است می‌توانید از آن به عنوان میز بازی یا میز تحریر کودکتان نیز استفاده کنید. مزیت بازی و کار پشت این میزهای کوتاه این است که بچه‌ها مجبور می‌شوند درست و راست بنشینند و در نتیجه به مرور زمان ستون فقراتشان آسیب نخواهد دید.

5- ناهار خوری ژاپنی مخصوص بیماران

می‌توانید از این مدل میز‌ها برای رفاه حال بیماران نیز استفاده کنید. مثلا اگر در خانه بیماری دارید که به راحتی قادر به حرکت نیست، می‌توانید یک مدل میز ناهار خوری ژاپنی برایش تهیه کنید و هر بار برای صرف غذا یا خوردن دارو، میز را جلوی بیمار قرار دهید تا او نیز آسایش و آرامش بیشتری داشته باشد.

مدل ناهار خوری ژاپنی

6- یک ایده‌ جذاب برای دیزاین مهمانی در حیاط

خیلی‌ها جشن‌ها و دورهمی‌هایشان را در فضای آزاد مثل حیاط یا باغ برگزار می‌کنند. معمولا دیزاین فضای باز برای مهمانی بسیار متنوع، جذاب و با شکوه است. استفاده از ناهار خوری ژاپنی نیز می‌تواند به عنوان یکی از ایده‌های دیزاین فضای باز برای مهمانی به کار رود.

تصویر بالا حتی ایده خوبی برای دوران کرونا هم به حساب می‌آید. اینطور نیست؟

به تصاویر زیر دقت کنید، لذت ببرید و آن را برای خودتان اجرا کنید!

 میز ناهار خوری ژاپنی کوتاه

میز ناهار خوری ژاپنی

میز غذا خوری ژاپنی

کلام آخر:

شاید نتوانیم از ناهار خوری ژاپنی به عنوان یک دست میز ناهار خوری رایج استفاده کنیم. اما راه‌های زیادی وجود دارد که با خلاقیت و ایده‌پردازی این وسیله کاربردی را به دکوراسیون منزل‌مان راه دهیم.

اگر از ناهار خوری ژاپنی در دکوراسیون خانه‌ استفاده کردید حتما از دکوراسیون جذاب منزل‌تان برایمان عکس ارسال کنید.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه