Chidaneh.com placeholder image

مبل ال رنگی، سال جدید ایده‌های جدید!

به قلم: مژگان احمدی

مبل ال رنگی: در آستانه‌ی سال جدید هستیم. چه تغییری به سر و روی خانه‌هایتان دادید؟ شاید به خاطر شرایط کرونا و شاید هم به خاطر وضع نابسامان اقتصادی هنوز دست به کار نشدید. مهم نیست. مهم این است که با خواندن این مقاله احتمالا خیلی از شما دست به کار می‌شوید. پیشنهاد بهاری چیدانه استفاده از مبل ال رنگی در دکوراسیون خانه است. چطور؟ در ادامه با ما همراه باشید.

مبل رنگی ال

آیا در منزل‌تان مبل ال دارید؟

در این صورت پیشنهاد می‌کنیم که با تعویض روکش‌های مبل‌تان تغییری چشمگیر به دکوراسیون خانه بدهید. در غیر این صورت هم می‌توانید به فکر خرید یک دست مبل ال رنگی باشید. البته اگر جای کافی برای اضافه کردن مبلمان و یا اصلا قصد هزینه کردن و خرید ندارید، پیشنهاد‌های این مقاله کم و بیش برای سایر مدل‌های مبلمان نیز قابل استفاده هستند.

مبل ال تک رنگ

مبل ال رنگی، تک رنگ ولی شاد!

یک ایده‌ی عالی این است که مبل ال رنگی را به صورت تک رنگ و با رنگ‌های شاد و پر انرژی انتخاب کنید. سپس برای کوسن‌های روی مبل نیز به سراغ رنگ‌های مکمل یا پارچه‌های طرح‌دار و شاد بروید.

مبل ال رنگی خاص

مبل ال رنگی ست با فرش

مبل ال رنگارنگ

می‌توانید ترکیب رنگی کوسن‌ها را طوری انتخاب کنید که با ترکیب رنگی گل‌ها یا نقوش به کار رفته در فرش زیر مبل هارمونی داشته باشد.

مزیت استفاده از مبل ال رنگی ساده این است که در دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال و حتی در دیزاین‌هایی با تناژهای رنگی خنثی نیز قابل استفاده می‌باشد.

مبل ال تکه دوزی

مبل ال رنگی رنگی و بهاری

ایده‌های مختلفی برای طراحی یک دست مبل ال رنگی و جذاب وجود دارد. مثلا تکه‌دوزی! در تصویر بالا نمونه‌ای از مبل ال رنگی را می‌بینید که با تکنیک تکه‌دوزی دیزاین شده است. به همین ترتیب می‌توان از هنر‌های دیگری نظیر سوزن‌دوزی نیز برای دیزاین مبل ال رنگی استفاده کرد.

به طور کلی استفاده از چندین مدل پارچه با طرح و رنگ متفاوت در کنار هم به شکلی که در نهایت با یکدیگر هارمونی داشته باشند بسیار هنرمندانه و خاص است. این نوع دیزاین برای مبل ال نیز می‌تواند بسیار چشمگیر و جذاب باشد.

مبل ال رنگی رنگی

مبل ال رنگی

مبل سوزن دوزی

مبلمان و به خصوص مبل ال به دلیل جمع‌ و جور بودن و استایل ویژه‌ای که دارد -وقتی به این صورت خاص و منحصر به فرد طراحی شده باشد- برای بخش‌هایی از نشیمن مناسب است که جایی دنج و جدا از سایر بخش‌های خانه است. یعنی فضایی که از نظر بصری به نوعی نقطه کانونی دکوراسیون خانه نیز به حساب می‌آید.

مبل ال طرح دار و رنگیمبل ال طرح دار

مبل ال طرح دار و رنگی

ایده دیگری که می‌توانید برای مبلمان به کار ببرید این است که از پارچه‌های طرح‌دار استفاده کنید. پارچه‌هایی با طرح‌های خاص، شاد و رنگی که حال و هوای منزل‌تان را حسابی تغییر می‌دهد. چیدمان مبل ال طرح‌دار هم مانند مدل‌های مبل ال با پارچه‌های تکه‌دوزی و سوزن‌دوزی شده باید با دقت انجام شود.  نکاتی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره کردیم در مورد مبل ال رنگی طرح‌دار نیز صدق می‌کند و بهتر است که مورد توجه قرار گیرد.

در این زمینه بیشتر بخوانید: مبل ال راحتی، کجا باشه بهتره؟

 مبل ال رنگی زرد و طوسی

مبل ال رنگی زرد و طوسی به رنگ سال 2021!

رنگ سال 2021 زرد و طوسی است. تغییر رنگ مبلمان به رنگ سال پیشنهاد دیگری است که با توجه به تم رنگی و دیزاین منزل‌ ممکن است برایتان مفید باشد. منظورمان این است که امسال مبل ال تان را با رنگ‌های زرد و طوسی دیزاین کنید. البته اینکه رنگ اصلی را رنگ زرد در نظر بگیرید یا طوسی، بستگی به طراحی و دکوراسیون منزلتان دارد.

مبل ال زرد

مثلا اگر تم رنگی خانه بیشتر از رنگ‌های خنثی مثل سفید و طوسی باشد، وجود یک دست مبل ال زرد بسیار چشمگیر و خیره‌کننده خواهد بود. اما اگر دکوراسیونی رنگی و شاد دارید، بهتر است که مبل ال را طوسی انتخاب کنید و روی آن کوسن‌های زرد بچینید.

اینطوری هم بروز باید، هم جذاب!

مطالب پیشنهادی:

مبل ال رنگی کلاسیک

مبل ال رنگی برای هر سبک دکوراسیونی مناسب است

شاید طرفداران سبک کلاسیک فکر کنند که این ایده‌ها فقط برای دکوراسیون‌های امروزی و مدرن مناسب هستند. البته تا حدودی حق با شماست. به طور کلی در یک دیزاین کلاسیک اصیل، استفاده‌ از رنگ‌های بهاری، شاد و شارپ جایگاه چندانی ندارد و اساسا مبل‌های ال نیز کاربرد اصلی‌شان به عنوان مبل راحتی بوده و بیشتر برای سبک‌های مدرن و امروزی مناسب هستند. اما…

اما امروزه مدل‌های متنوعی از مبلمان کلاسیک به شکل ال نیز تولید می‌شوند که برای خانه‌هایی با سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک مناسب‌اند. یعنی می‌توانید با توجه به نوع طراحی و دکوراسیون منزلتان و در صورت امکان، از انواع مبل ال کلاسیک با رنگ‌های دلخواهتان استفاده کنید.

در این زمینه بیشتر بخوانید: مبل ال کلاسیک، جدیدترین مدل‌هاش خیلی شیکه!

مبل ال

حرف آخر:

روش‌های مختلفی برای تغییر دکوراسیون خانه وجود. از ایده‌های ارزان و دم‌دستی گرفته تا ایده‌های گران‌تر و هزینه‌بر! یک پیشنهاد جذاب استفاده از مبل ال رنگی در دکوراسیون منزل است که ما فکر می‌کنیم از نظر هزینه نیز بینابین باشد. یعنی نه خیلی ارزان و نه خیلی گران! این بستگی به شرایط شما دارد. اینکه آیا اصلا مبل ال دارید یا نه؟ اینکه چه مدل پارچه‌ای انتخاب کنید و چه قدر نیاز به تغییر داشته باشید و…

راستی یادتان نرود که از تغییر دکوراسیون و چیدمان جدید منزل‌تان برای چیدانه عکس ارسال کنید.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

 

سرویس خواب بالسا

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه