Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی فروشگاه نایکی در لندن با کمک لباس ها!

به قلم: تحریریه چیدانه

مرکز خرید و فروشگاه: امروزه فروشگاه های بزرگ پوشاک طرفداران زیادی پیدا کرده اند که حتی اگر قصد خرید نداشته باشند، سر زدن گاه به گاه به این مکان ها را درلیست برنامه های خود قرار می دهند. بنابراین انتخاب یک دکوراسیون جذاب برای این فضاها به دغدغه ای اساسی برای فروشندگان تبدیل شده است. دکوراسیونی که در عین زیبایی و چشم گیر بودن بتواند محصولات فروشگاه را به خوبی نمایش دهد و توجه مشتری ها را جلب کند. یکی از این فروشگاه ها که به خوبی از پس این کار بر آمده و بسیار خلاقانه محصولاتش را با دکوراسیون مغازه ترکیب کرده و به نمایش گذاشته، یکی از شعبه های برند معروف نایکی (Nike) در لندن در کشور انگلستان است. با چیدانه همراه باشید تا خصوصیات و عکس های این پروژه ی متفاوت را به شما نشان دهد…
برای بازسازی طراحی داخلی این فروشگاه، بیشتر با نورپردازی آن بازی شده است. این فروشگاه 4 طبقه است که هر طبقه به گونه ای متفاوت طراحی و نورپردازی شده است.

سرویس خواب بالسا

نقطه ی عطف دکوراسیون این فروشگاه سه لوستر جذاب و دیدنی آن است که در پروژه ی بازسازی آنجا، طراحان با ترکیب محصولات نایکی با آن ها، هم از لحاظ تجاری و هم از لحاظ زیبایی به جذابیت آن ها افزودند.

مطلب پیشنهادی: نگاهی به طراحی داخلی اپل استورها

این «لوسترهای کفشی» با 500 جفت کفش نایکی آراسته شده اند که هر کدام با چراغ های LED سفارشی نورپردازی شده اند.

یکی دیگر از لوستر ها با تی شرت های نایکی سفید یک دست ترکیب شده است که ناحیه ای به وسعت تقریبا 44 مترمربع را با 144 لامپ فلوئورسنت خطی می پوشاند که هر کدام به صورت جداگانه کنترل می شوند تا نورپردازی آنجا در موقعیت های مختلف قابل کنترل باشد.

مطلب پیشنهادی: طراحی خیره کننده دکوراسیون فروشگاه رویال دیش در تهران

لوستر مرکزی معلق از طبقه ی سوم یک لوستر دایره ای به قطر 3 متر است که مشتری ها را به سمت آخرین طبقه که پوشاک بانوان است هدایت می کند. این لوستر شامل 104 جفت کفش، 320 توپ تنیس، 66 طناب پرش و 6 حلقه ی بسکتبال است که در دو نیمه آرایش یافته اند تا هر نیمه بتواند به صورت مستقل در بالای هر پله برقی پایین آورده شود. این سیستم بالا و پایین برنده، امکان تغییر محصولات آویزان را در آینده فراهم می کند.

در یکی دیگر از طبقات این مجموعه که به پوشاک ورزشی حرفه ای اختصاص دارد، سقف با خطوط بی نظم نورپردازی، سرعت و حرکت را به فضا القا می کند. ضمنا سقف سیاه یک دست باعث می شود محصولات فروشگاه با رنگ های مختلف بیشتر به چشم آیند. شما پیش از این در چیدانه با ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه قنادی آشنا شده اید.

استفاده از زمینه های سیاه علاوه بر سقف در دیوار های دکوری نیز دیده می شود، با این تفاوت که این دیوارها دارای طرح و الگوهایی محو هستند که به زیبایی و اثر بخشی آن کمک کرده اند و در عین حال مانع جلوه کردن محصولات نشده اند.

در این مجموعه تلاش شده که هر عنصر دکوری و سازه ای به گونه ای از محصولات نایکی باشد یا به آن ربط داشته باشد. مانند طناب پرشی که در این تصویر می بینید و برای آویزان کردن چوب آویز لباس ها از سقف استفاده شده است. اگر این ایده ها را دوست داشتید، پیشنهاد می کنم به دکوراسیون فروشگاه ویکتوریا بکهام ، هنر فرشید موسوی نیز نگاهی بیندازید.

اگر شما هم مغازه یا فروشگاهی دارید، فرقی نمی کند بزرگ یا کوچک، حتما به دکوراسیون داخلی آن توجه کنید. با یک دکوراسیون خلاقانه و جدید علاوه بر افزایش سودآوری خود به زیبا شدن نمای شهر نیز کمک زیادی می کنید. پس دست به کار شوید و حس و حالی نو به فضای مغازه ی خود بدهید. اهالی فن چیدانه نیز در بخش های مختلف از جمله شرکت های معماری داخلی و دکوراتورها آماده ی همکاری با شما هستند.

مطالب بیشتر:
طراحی ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر
نگاهی به طراحی داخلی یکی از زیباترین فروشگاه های اپل در چین
دکوراسیون داخلی فروشگاه عینک چشم آذین
طراحی داخلی نمایشگاه مرکزی جیوانچی در کیش
بازسازی گالری نقره فکوریان، نقره فروشی متفاوت در مشهد

منبع: BDP | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه