Chidaneh.com placeholder image

روشی ساده و ارزان برای دوخت مبل پوف

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: اگر علاقه مند هستید تا برای فضای داخلی خانه تان از پوف های زیبا استفاده کنید، درست کردن آن ها کار معقولانه تری به نظر می اید تا این که بخواهید  یکی از آن ها را با صرف هزینه زیاد خریداری کنید. پوف های دست ساز خودتان  انعطاف پذیری و هماهنگی بیشتری با دکوراسیون داخلی خانه شما دارند. زیرا شما می توانید آن ها را متناسب با اندازه مبلمان تان بدوزید و در طراحی آن ها از پارچه های مورد علاقه تان استفاده کنید و ان ها را آن جور که می خواهید تزئین کنید و بیارایید. پس با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید تا با هم نحوه درست کردن یکی از این پوف های زیبا را بیاموزیم.

وسائل مورد نیاز

تابلو فرش ریحان

مواد مورد نیاز:
پارچه کتان نخ
متر
قیچی
رنگ اکریلیک
قلمو نگ
چوب پنبه
پالت رنگ برای مخلوط کردن رنگ ها
پلی استر
صفحات سنگین برای پایه و نشیمن پوف
سوزن دوخت دستی
چرخ خیاطی
قیطان

تا زدن پارچه برای برش

برای دوخت این پوف ها احتیاج به سه تکه پارچه خواهیم داشت. دو دایره برای بالا و پایین و یک تکه مستطیل شکل برای بدنه آن. برای این که بتوانید دایره های بالا و پایین این پوف زیبا را تهیه کنید، ابتدا پارچه را مطابق عکس تا بزنید.

برش زدن دایره های بالا و پایین پوف

ابتدا شعاع دایره نشیمن پوف تان را مشخص کنید سپس با کمک متر و عکس دایره را روی پارچه ترسیم کنید و برش بزنید. بعد از آن که دایره های بالا و پایین را برش زدید یک قطعه مستطیلی هم برش بزنید برای دور تا دور پوفتان، عرض این مستطیل در واقع ارتفاع پوف شما را مشخص می کند و طول مستطیل هم محیط دایره مورد نظر شما است. 

رنگ زدن پارچه ها

بعد از این که پارچه ها را برش زدید با استفاده از استمپ های مود نظرتان و رنگ های دلخواه پارچه ها را رنگ آمیزی کنید و به آن ها جلوه ای تازه ببخشید. 

لبه دوزی تکه های پارچه با قیطان

بعد از خشک شدن رنگ ها حالا نوبت آن است که لبه تکه پارچه های مورد نظرتان را با قیطان بدوزید، این قیطان ها به شما کمک می کند تا تکههای مورد نظرتان را راحت تر به یکدیگر متصل کنید. 

دوختن تکه های پارچه به یکدیگر

دقت کنید که حتما پارچه ها را از داخل دوخت بزنید تا ظاهر پوف شما تمیز تر به نظر بیاید. می توانید از سوزن های ته گرد برای اتصال موقع پارچه ها استفاده کنید.

پر کردن داخل پوف

بعد از این که تکه های بالا و پایی را بهم متصل کردید حالا نوبت بدنه پوف است، اما باید دقت کنید زمانی که دو لبه قطعه مستطیل شکل را بهم دوخت می دهید شکافی را باز بگذارید تا بتوانید داخل پوفتان را از پشم شیشه یا هر چیز دیگری پر کنید.

لبه دوزی تکه پارچه ها

بعد از این که داخل پوف تان را پر کردید می توانید لبه ها را بدوزید و درز را کاملا ببندید، البته باید دقت کنید که برای دوختن این قسمت نمی توانید از چرخ خیاطی استفاده کنید و باید آن را با دست بدوزید تا بعدا هم بتوانید برای شست و شوی پوف آنرا شکافته و محتویات داخل آن را خالی کنید. 

پوف زیبا برای دکوراسیون داخلی خانه

حالا دیگر پوف شما آماده است و می توانید آن را هر جای خانه که خواستید قرار دهید. این پف ها می توانند زیبایی و جلوه دکوراسیون داخلی اتاق شما را تحت تاثیر قرار داده و آن را منحصر به فرد تر جلوه دهد. 

مطالب پیشنهادی: کوسن های ساده و زیبا بدون نیاز به دوخت و دوز
دوخت بالشت مینیون برای کودکان عشق مینیون!
تزئین خلاقانه ماگ ها با استفاده از لاک های رنگی به سادگی!
۱۵ ایده ارزان با پالت و جعبه چوبی میوه در دکوراسیون منزل

از این پوف های دست ساز می توانید در هر گوشه ای از دکوراسیون داخلی منزل تان که خواستید استفاده کنید، همچنین اگر به دنبال ایده های کوچک برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل و مغازه خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، کارشناسان و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

اگر قصد تغییر دکوراسیون منزل و مغازه ، ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

منبع: ehow | مترجم: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه