Chidaneh.com placeholder image

فروشگاه شالی شاپ، طراحی متفاوت و چشمگیر در جاده هراز

به قلم: لاله داورپناه

پروژه های برجسته: ساختمان های فروشگاه ها و مراکز خرید بین راهی در کشور تنها با تکیه بر رفع نیازهای اولیه فاقد هر گونه نشانه معمارانه هستند. چیدانه قصد دارد تا نمونه ای متفاوت از آنچه تا به حال دیده اید را در این مطلب به شما معرفی کند. فروشگاه شالی شاپ در جاده هراز و در ورودی شهر آمل با هدف تبدیل یک تعمیرگاه قدیمی به فروشگاه به دست پانته‌آ اسلامی، رامبد ایلخانی و علیرضا شرافتی طراحی و اجرا شده است. با ما همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

مشخصات پروژه فروشگاه شالی شاپ در آمل

  • مکان: جاده هراز، ورودی شهر آمل
  • تیم معمار: دفتر طراحی ارش
  • طراحان: پانته‌آ اسلامی، رامبد ایلخانی، علیرضا شرافتی
  • مهندس سازه: جواد نخعی
  • مشاور تاسیسات برق: علی پیلتن

  • مشاور تاسیسات مکانیکی: علی غنی‌زاده
  • کارفرما: برادران جمشیدی
  • سال: 1385-1384
  • مساحت زمین: 3.200 متر مربع
  • زیربنا: 2.500 متر مربع
  • کاربری: سوپرمارکت، پوشاک، آرایشی و بهداشتی
  • افتخارات: کسب رتبه سوم در معمار 1386

استودیو طراحی ارش دیگر مشغول به کار نیست و در حال حاضر به دو شرکت مستقل تقسیم شده است. معمارانگروه طراحی شیفت در گذشته با این گروه همکاری می کردندبرای اطلاعات بیشتر و ارتباط با شرکت طراحی و اجرای این پروژه می توانید به پروفایل اهالی فن گروه طراحی شیفت در چیدانه مراجعه کنید.

هدف این پروژه تغییر یک کارگاه قدیمی به یک فروشگاه بود، معماران آن با کانسپتی بر پایه‌ی نمای روکشی شروع به کار کردند. روکش‌های رنگی شاد به دور ساختمان قدیمی پیچیده شد و بدون اینکه تغییری در مشخصه اصلی و ساختاری به وجود آورد شکل گرفت.

نمونه پروژه ااهالی فن چیدانه:  طراحی داخلی نمایشگاه مرکزی جیوانچی در کیش

نمای این بنا به لباس شبی می ماند که می خواهد زیبایی درون خود را بنمایاند و هر کسی تمایل دارد بداند چه چیزی در ورای این لفافه نهفته است. این نما در بعضی جاها بازشوهایی دارد تا فضایی برای ورودی و خروجی فروشگاه به وجود آید.

با این حال، نمای زیبای فروشگاه شالی شاپ نمی خواهد صرفا با ظاهر جذابش مشتریان رهگذر را به سمت خود بکشاند و چیزی جدا از ماهیت کنونی و فرم معماری خود ارائه دهد. هدف این است که در مقیاس منطقه‌ای بتواند شروع یک حرکت معمارانه باشد.

از نظر طراحان این پروژه، این ارائه‌ی طرحی است که با کمال امیدواری می توان انتظار داشت در جهت تغییر و نوسازی کارگاه‌های تجاری فرسوده در این منطقه، خود به نوعی پیشگام و پیش کسوت باشد.

نمونه پروژه ااهالی فن چیدانه: دکوراسیون داخلی فروشگاه عینک چشم آذین

پروژه فروشگاه شالی شاپ با معرفی فرهنگ طراحی جدید برای نوسازی اماکن فرسوده منطقه پیشقدم شده است و می تواند برای هر نوع زمین تجاری که در کنار جاده‌های اصلی، خیابان‌ها و یا حاشیه شهرهای کوچک شمال کشور قرار دارند اجرایی شود.

مطلب پیشنهادی: طراحی خیره کننده دکوراسیون فروشگاه رویال دیش در تهران

این طرح نمونه‌ای است برای نمایاندن روش‌هایی در جهت تحقق کانسپت‌های معماری، در حالی که احتمالا در کنار آن با مسائلی روبرو باشیم که این نیز به نوبه‌ی خود به خاطر موضوعاتی چون محدویت‌های مالی و ناکارآمدی‌های تخصصی و فناوری باشد.

مطلب پیشنهادی: بازسازی گالری نقره فکوریان، نقره فروشی متفاوت در مشهد

امکانات تخصصی و فناوری دو مسئله عمده در طراحی و ساخت است. یکی از نکات قابل ذکر طی مراحل ساخت پروژه فروشگاه شالی شاپ این بود که تیم‌ ساخت و ساز به هیچ وجه دوره‌های فنی و تخصصی در زمینه کاری خود را طی نکرده بودند و در نتیجه کار با این گروه از کارگران و استادکاران، چالش پیوسته و همیشگی تیم طراح این پروژه بود.

چیدانه در گذشته نمونه پروژه دیگری از استودیو طراحی ارش را در مطلب طراحی نمای متحرک در مجتمع اداری خرسند تهران به شما معرفی کرده است.

اگر به دنبال طراحان متخصص در این حوزه می گردید. می توانید سری بزنید به بخش اهالی فن چیدانه بزنید و در لیست شرکت های معماری داخلی و دکوراسیون به دنبال اطلاعات تماس آنها باشید. اهالی فن چیدانه شما در برای طراحی و اجرای این پروژه همراهی خواهند کرد. 

اگر به دنبال ایده های کوچک برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل، رستوران و مغازه خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، کارشناسان و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

مطالب بیشتر: دکوراسیون فروشگاه ویکتوریا بکهام ، هنر فرشید موسوی
طراحی ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر
نگاهی به طراحی داخلی یکی از زیباترین فروشگاه های اپل در چین
طراحی داخلی فروشگاه نایکی در لندن با کمک لباس ها!

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه