Chidaneh.com placeholder image

11 دیوار سبز جذاب در منزل و دفتر کار شما

به قلم: تحریریه چیدانه

دیوار های سبز در معماری و دکوراسیون داخلی بسیار پر طرفدار شده اند و روش های ایجاد، نگهداری و ترکیب آن ها با ساختمان بهبود و گسترش زیادی یافته است. ما پیش از این نیز شما را دعوت کرده بودیم که با با دیوار سبز طراوت را به دکوراسیون منزل خود بیاورید! بخش های سبز عمودی دو گونه هستند: تاک هایی که از میله های فلزی بالا می روند؛ یا دیوار هایی که حاوی خاک و گیاه در پنل هایی روی نمای خارجی هستند. انتخاب هر کدام از اینها به ظاهر مطلوب شما، آب و هوای محلی، شرایط رشد و عوامل دیگر بستگی دارد. ملاحظات فنی دیوار های سبز به ویژه دیوار های زنده با خاک، بسیار زیاد است. چیدانه در این مطلب به اثرات به کار بردن این دیوار ها در فضاهای بیرونی و داخلی پرداخته است.

دیوار سبز Ziaeco
دیوار سبز آجری
دیوار سبز Ziaeco

چوب و هنر

تصویر اول نمونه ای را نشان می دهد که گیاهان از میله فلزی بالا رفته اند. سطح پشتی یک توری سیمی است که دیوار های یک ساختمان بیرونی کوچک را تعریف می کند. پوشش جذاب دیوار ها با گیاهان پایین آن بر روی زمین تکمیل شده است. ایجاد یک داربست در حیاط و کاشتن گیاهان پیچکی حول آن، ضمن خلق یک منظره ی فوق العاده، فضایی برای نشستن و چای خوردن دور همی برای شما فراهم می آورد.

مطلب پیشنهادی : دیوار سبز کابلی، همه چیز درباره این بهشت عمودی!

دیوار سبز Ziaeco
دیوار سبز باجناق
دیوار سبز Ziaeco

در این تصاویر طراح با گیاه کاری های متنوع، محیط جذاب و دلنشینی را فراهم آورده است: دیوار سبز، بام سبز و گیاهان آویزان.

مطلب پیشنهادی :دیوار سبز، دیواری که نفس می کشد!

این دیوار سبز به صورت واضح با ترکیب U شکل پنل ها در مقابل جبهه فلزی راه راه، عمق مورد نیاز برای خاک را نشان می دهد. عموما پنل هایی که برای دیوارهای زنده استفاده می شوند، دارای محفظه هایی کوچکتر با دهانه ی زاویه دار هستند که به گیاهان حالت عمودی می دهد.

مطلب پیشنهادی : طراحی دیوار سبز، باغچه عمودی خانه!

این نوع دیوار سبز به جای محفظه های سخت در برگیرنده خاک و گیاه، از کیسه های پشمی استفاده کرده است. همین طور که گیاهان رشد می کنند، کیسه های همجوار را نیز می پوشانند و دیوار را یک پارچه تر نشان می دهند.

دیوار سبز هوشمند اصفهان
دیوار سبز
دیوار سبز هوشمند اصفهان

سیستم نصب این دیوار نیز مانند نمونه ی قبل است با این تفاوت که این دیوار سبز در فضاهای داخلی به کار رفته است و پوششی را نشان می دهد که با رشد خوب گیاهان در شرایط مناسب (نور کافی) اتفاق افتاده است.

دیوار سبز رستاک
دیوار سبز رستاک
دیوار سبز رستاک

این دو تصویر نمایی نزدیک از نمونه قبل،یعنی تنوع گیاهان و حتی ترکیب با چوی را در آن نشان می دهد. رنگ ها، شکل برگ ها و اندازه آن ها و همین طور رنگ سبزی گیاه با قهوه ای چوب به دیوار شخصیت می بخشد.

اگر به دنبال گیاه مناسب برای دیوار سبز خود می گردید، از بخش گیاهان خانگی اهالی فن چیدانه دیدن فرمایید.

در اینجا شبکه ای از مربع های سبز که در دو سمت یک درب دوقلو قرار گرفته اند، ورودی را قاب کرده اند. این دیوارها مانند پشت دری های بزرگی هستند که باز شده اند.

در اینجا یک داربست چوبی با گل های رنگارنگی می بینیم که در پایین کاشته شده اند و از داربست بالا رفته اند. بعضی از گیاهان به تیرچه های سقف راه یافته اند. در نهایت گیاهان دیوار های بین درب و پنجره ها را خواهند پوشاند.

سیستم شبکه ای دیگری که در اینجا دیده می شود، یک حفاظ است و نه یک دیوار خارجی. حریم و امنیت دوش بیرونی توسط تاکی که حفاظ را پوشانده، حفظ شده است.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ دیوار و نرده متفاوت برای حفاظ حیاط و باغچه

این نمونه پوشش گیاهی عمودی را نشان می دهد که با گیاهان بالای سر آمیخته شده است. ترکیب دیوار سنگی، گیاه کاری عمودی و گیاه ویستریا در میله فلزی بالای سر یک فضای بیرونی بسیار صمیمی ایجاد می کند. بام‌های زنده، تاجی بر سر طراحی سبز شما هستند.

دیوار سبز Ziaeco
دیوار سبز املاک
دیوار سبز Ziaeco

تصویر آخر نشان می دهد که دیوارهای سبز در انواع شکل ها و اندازه ها موجود است. این پنل مستطیلی از گونه های کاکتوس، شیوه نصب دیگری را نشان می دهد که مانند یک هنر انتزاعی به نظر می رسد، به ویژه وقتی از دور دیده می شود.

شما بهتر از ما می دانید که آوردن گیاهان به فضای خانه و محل زندگی تا چه حد می تواند حال و هوای اهل خانه را تغییر دهد و دکوراسیون منزل را رنگ و زندگی بخشد. دیوار سبز ایده ی فوق العاده ای است که با هزینه ای کم، ظاهری متفاوت را به فضای زندگی شما می بخشد. اهالی فن چیدانه برای اجرای چنین ایده های سبزی در محل زندگی تان در کنار شما هستند.

از طراحی محوطه و ایده های خاص فضای سبز بیشتر بدانید:

منبع: Houzz

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه