Chidaneh.com placeholder image

کفپوش بتنی براق و رنگی؛ جلوه ای متفاوت از بتن!

به قلم: مژگان احمدی

شاید وقتی نام بتن به میان می آید، همه ی ما همان ظاهر خنثی و خشن همیشگی به ذهنمان بیاید. اما در دنیای امروز و با پیشرفت‌های عظیمی که در زمینه ی ساختمان و مصالح اتفاق افتاده، بتن رنگ و روی دیگری به خود گرفته است. امروز، می‌توان از انواع کفپوش بتنی براق و رنگی در فضاهای داخلی و خارجی استفاده کرد. کف های بتنی نه تنها می توانند رنگی باشند، بلکه شما می توانید انتخاب کنید که در نهایت به کاشی، تخته سنگ، سنگ مرمر یا مصالح دیگر شبیه باشند. ضمنا می توان طرح های تزیینی و گرافیکی مختلف به آنها داد. شاید هیچ کفپوش دیگری مانند این پوشش های بتنی، به شما در این حد آزادی عمل در طراحی ندهد. اگر از علاقه‌مندان آشنایی با  مصالح نوین ساختمانی و کاربرد آنها در دنیای دکوراسیون داخلی هستید، پیشنهاد می کنم با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا بیشتر درباره ی این کفپوش های بتنی زیبا بدانیم.

بتن رنگی و براق

کفپوش بتنی براق رنگی

رنگ آمیزی کفپوش بتنی، یک سطح کاملا لوکس ایجاد می کند. به کمک این روش می توان سطوح مات یا شفاف و براق شبیه به سنگ مرمر صیقلی، چرم دباغی، سنگ طبیعی یا حتی چوب ایجاد کرد.

قالیشویی ادیب

چیدانه در راستای معرفی مصالح نوین و کاربردهای جدید مصالح قدیمی قبلا نیز درباره ی مصالح نوین ساختمانی با شما سخن گفته است.

رنگ آمیزی بتن

رنگ آمیزی بتن به دو دسته ی کلی تقسیم می شود:

برندهای معتبر در این حوزه
  1. اسید که مبتنی بر رنگ های شیمیایی است
  2. اکریلیک که مبتنی بر آب است

​مطلب پیشنهادی: بتن شفاف و گذر نور از نمای ساختمان بتنی!

بتن رنگی

رنگ هایی که با اسید ایجاد می شوند، در بتن نفوذ می کنند و با آن واکنش می دهند، بنابراین جزیی از بافت بتن می شوند که با گذشت زمان محو یا پوسته پوسته نخواهد شد.

انواع بتن رنگی زیبا

رنگ های اکریلیک با پایه ی آبی که به طور خاص برای بتن فرموله شده اند، بر خلاف رنگ های اسیدی، بدون واکنش هستند و سطحی یکنواخت تر، شفاف تر و براق تر مانند مرمر ایجاد می کنند و جنسی شبیه به استیل را القا می کنند.

بتن های رنگی

رنگ هایی که با اسید ایجاد می شوند، نسبت به رنگ های پایه آبی محدودتر اند. این رنگ ها با تأثیری که بر ظاهر بتن می گذارند، سطوح تاریک، غیر براق و یکنواخت را جان می بخشند.
ضمنا این پوشش ها در برابر سایش مقام اند و به شما این امکان را می دهند که از آنها در سطوح بتنی داخلی و فضاهای خارجی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: بتن خود ترمیم شونده چیست و چه فرقی با بتن معمولی دارد؟

بتن زیبا

برخی از کابرد های بتن رنگ آمیزی شده: 

  1. محورهای پیاده
  2. حیاط ها
  3. کفپوش فضاهای داخلی
  4. کانتر آشپزخانه
  5. سطوح عمودی مانند دیوار یا شومینه
کفپوش بتنی براق در فضاهای داخلی

استنسیل کفپوش بتنی در فضاهای داخلی

چندین سال است که طراحی و توسعه ی استنسیل با ارائه ی گزینه های تقریبا نامحدود برای مصرف بتن در کف فضاهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته است.
چیدانه پیش از این کاربرد استنسیل برای ایجاد دیوارهای بی نظیر با رنگ و نقاشی های ساده و ارزان به شما نشان داده است.

استنسیل کفپوش بتنی

در حال حاضر با روش استنسیل بتن در کف، رنگ و بافت های جذاب متنوع و مقرون به صرفه ای می توان ایجاد کرد.

پولیش کف بتنی

کفپوش بتنی براق پولیشی

به لطف پیشرفت های اخیر در تجهیزات پولیش و تکنیک های نوین، پیمانکاران با سنگ زنی سطوح بتنی، به سطوحی بسیار براق دست یافته اند که هرگز نیاز به واکس یا پوشش های دیگر ندارد. برای مثال بنا به توصیه های قبلی چیدانه شما می توانید از بتن اسید سابی شده برای طراحی متفاوت بهره بگیرید.

پولیش کفپوش های بتنی

بتن به علت دوام و عملکرد فوق العاده، به شکل کفپوش بتنی براق جایگزینی مناسب برای سنگ مرمر، گرانیت، کاشی یا مشمع کف می باشد.

کفپوش بتنی براق و زیبا

از آنجا که اجرای بتن پولیشی یک فرآیند چند مرحله ای است شما می توانید میزان درخشش را انتخاب کنید و از سطحی مات به سطحی کاملا انعکاسی دست یابید. هم چنین می توان روش های دیگری مانند رنگ آمیزی، طرح های تزیینی و گرافیکی را با روش پرداخت بتن ترکیب کرد و طراحی های خلاقانه ایجاد کرد.

مطلب پیشنهادی: مصالح به کار رفته در معماری های خلاقانه

پوشش های فلزی کف بتنی

کفپوش بتنی براق با پوشش های فلزی 

پوشش های فلزی به شما اجازه می دهند تا بتن کف هر قسمت از ساختمان تان مانند فلزهای مس، نقره، نیکل، برنز کهنه و دیگر فلزات منعکس کننده به نظر برسد. برخی از این پوشش ها حاوی پودر های فلزی هستند و برخی دیگر شامل رنگ دانه های انعکاسی ویژه ای می باشند.

بهترین مکان برای استفاده از انواع کفپوش بتنی براق، خرده فروشی ها، اداره ها، رستوران ها و هر فضایی است که می خواهیم لوکس و مدرن به نظر برسد.

کفپوش های بتنی براق با پوشش فلزی

در پایان:

بتن علاوه بر مقاومت فوق العاده، حتی با همان ظاهر خشک و خنثی همواره از محبوب ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان و معماری بوده است. اکنون با ظهور روش های جدید و ایجاد ظاهری متفاوت در بتن، راه این متریال منحصر به فرد به درون خانه و دکوراسیون داخلی نیز بیش از پیش گشوده شده است. امروزه انواع کفپوش بتنی براق، کفپوشهای بتنی رنگی و دکوراتیو می توانند جلوه ای جدید، مدرن و زیبا به فضاهای داخلی بدهند.

اگر شما هم از علاقه مندان به متریال بتن هستید و می خواهید در پروژه ی خود آن را به کار ببرید، متخصصین مصالح با ارائه ی محصولات و خدمات با کیفیت در این مسیر در کنار شما خواهند بود. بدین منظور از اهالی فن چیدانه دیدن فرمایید.

مطالب بیشتر:

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
a30dam در تاریخ 17 شهریور 1394
عآلی

ثبت دیدگاه