Chidaneh.com placeholder image

8 فضای مطالعه و انجام تکالیف در دکوراسیون منزل؛ بوی ماه مدرسه

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کار: کمتر از یک هفته به آغاز مدرسه مانده و پدر و مادر ها در کنار آماده سازی لوازم و خرید های آخر شهریور، نگران مطالعه و درس و مشق فرزندان شان در دوران مدرسه نیز هستند. کودکانی که با بازیگوشی می خواهند از زیر بار تکالیف فرار کنند را چگونه باید علاقه مند و منظم کنیم؟ شاید یکی از بهترین روش ها، طراحی یک مکان جذاب و در عین حال آرام به عنوان فضای مطالعه و تکالیف آن ها باشد. پس اکنون وقت آن فرا رسیده مکانی مخصوص برای انجام تکالیف کودکان خود در دکوراسیون منزل تان فراهم آورید که آرام و بدون حواس پرتی باشد. در این مطلب چیدانه چند ایده برای این فضای مطالعه ی فرزندان تان به شما پیشنهاد خواهد داد که مشق و تکلیف مدرسه را برای آن ها کمتر طاقت فرسا و خسته کننده و بیشتر لذت بخش می کند. با کمپین بوی ماه مدرسه روزهای باقی مانده تا شروع مدارس را با چیدانه همراه شوید…

سرویس خواب بالسا

میز صبحانه خوری یا ناهارخوری مکانی عالی برای انجام تکالیف مدرسه است. شما در هنگام آماده کردن غذا می توانید چشم به کودک تان داشته باشید و کودک نیز از حضور شما احساس امنیت می کند.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ توصیه مهم به مادر و پدر ها برای اول مهر، بوی ماه مدرسه!

در اینجا گوشه ی دنجی را می بینید که برای انجام کارهای مدرسه و مطالعه طراحی شده است. این فضا با رنگی متفاوت از رنگ اتاق، متمایز شده است؛ در واقع اینجا اتاقی در دل اتاق دیگر است.

پاگرد راه پله یا گوشه ای از منزل تان که بی استفاده مانده، می تواند به مکانی دنج و زیبا برای انجام تکالیف تبدیل شود. با ساختن یک کتابخانه ی توکار نیز می توانید لغت نامه ها، اطلس ها و کتاب های مرجع را در آنجا نگهداری کنید.

این فضای مطالعه ی طراحی شده، هر آنچه که فرزندان تان برای انجام تکالیف شان نیاز دارند، در خود دارد: سطحی برای نوشتن، نورپردازی موضعی، تخته ی چوب پنبه، محفظه ی بسته برای نگهداری وسایل و صندلی تشک دار.

مطلب پیشنهادی: اتاق فرزند تان را برای مدرسه آماده کنید؛ بوی ماه مدرسه

آیا در منزل تان اتاق لباس، رختکن یا انباری کوچکی دارید که می تواند برای انجام کارهای مدرسه مناسب باشد؟ یک گوشه ی دنج و خلوت بدون به هم ریختگی و سر و صدا.

آیا حواس کودکان تان به آسانی پرت می شود؟ فضای مشترکی را به انجام تکالیف آن ها اختصاص دهید اما آن ها را در جهت های متضاد بنشانید. این نوع چیدمان باعث می شود حواس فرزند شما هنگام انجام تکالیف به جای اینکه توسط خواهر یا برادرش پرت شود، بر روی کار خود متمرکز باشد. چیدانه قبلا ۱۵ ایده ترغیب کننده برای فضای میز تحریر کودک به شما پیشنهاد داده است.

ممکن است شما بتوانید فضا و اتاق کار تان را با فضای مطالعه و انجام تکالیف فرزند تان به اشتراک بگذارید. هر دوی شما ضمن انجام کار می توانید از کمک یکدیگر بهره ببرید و کار تان را با لذت در کنار هم بودن انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ میز کار جمع و جور برای اتاق های نقلی

رنگ و سبک فضا، داشتن نظم را برای کودکان جذاب تر می کند. محفظه های مکعبی، پوشه ها و مخفی گاه ها برای قرار دادن کاغذها و لوازم التحریر باعث می شوند کودک شما تمایل به نظم دهی وسایلش داشته باشد. یک کتابخانه ی کوچک در گوشه ی آشپزخانه یا در راهروی منزل شما می تواند به نظم کودکان تان کمک کند.

اگر هنوز اتاق کودک تان را برای سال تحصیلی جدید آماده نکرده اید و فکر می کنید پیشنهاد های ما برای شما کارساز باشد، پس هر چه زودتر دست به کار شوید و با کمک فرزندان تان یک گوشه ی دنج و جذاب برای مطالعه ی آنها فراهم کنید. اهالی فن چیدانه نیز در بخش های های مختلف از جمله لوازم و اثاثیه اداری در کنار شما خواهند بود.

مطالب بیشتر:
آماده سازی منزل برای شروع مدرسه؛ بوی ماه مدرسه
۷ عادت خوب والدین دانش آموزان منظم؛ بوی ماه مدرسه
ساخت تخته یادداشت برای اتاق دانش آموز؛ بوی ماه مدرسه
لوازم التحریرهای جذاب برای رفتن به مدرسه؛ بوی ماه مدرسه
ایده هایی برای بسته بندی تغذیه دانش آموزان؛ بوی ماه مدرسه

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه