Chidaneh.com placeholder image

تفکیک آسان زباله های خانگی با اکسسوری های داخل کابینت

به قلم: تحریریه چیدانه

تجهیزات اشپزخانه: سطل های زباله یکی از مهم ترین عناصر اشپزخانه هستند که باید در انتخاب نوع و جنس آن ها و هم چنین محل قرار گیری ان در آشپزخانه دقت کرد، چرا که این سطل ها محل مناسبی برای رشد و نمو باکتری ها هستند، پس باید آن ها را جوری مکان نمایی و جا گذاری کرد که کمترین تماس با با فضای آشپزخانه داشته باشند، حدالمقدور باید آن ها را در داخل کابینت ها جا گذاری کرد یا برای آن ها درب های با چفت و بست مناسب در نظر گرفت. بهتر است در آشپزخانه ها دو سطل اشغال موجود باشد تا بتوان تفکیک زباله ها را بدون دردسر انجام داد. اگر نمی دانید که این کار را چگونه انجام دهید، با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا با هم نگاهی بیاندازیم به این سطل آشغال های خلاقانه.

سطل اشغال در کابینت با در جک دار

قالیشویی ادیب

سطل آشغال های محفوظ شده در کابینت

بهتر است سطل آشغال ها را در درون کابینت ها بگذارید، با این کار آن ها کمترین تماس با محیط اطراف خود دارند و هم چنین به زیبایی چهره اشپزخانه شما کمک می کنند، می توانید درب این کابینت ها را از نوع جک دار کار کنید تا به راحتی وقتی درب کابینت را باز می کنید سطل اشغال در دسترس شما باشد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: چگونه آشپزخانه را به فضایی منحصر به فرد تبدیل کنیم؟

سطل آشغال در سه کنج کابینت ها

سطل آشغال ها در سه کنج کابینت ها

اگر به تعداد بیشتری سطل زباله برای بازیافت زباله ها احتیاج دارید، نمونه ای که در عکس بالا به شما نشان داده شده است بهترین گزینه برای شما است، این مدل سطل آشغال ها در سه کنج کابینت ها نصب می شوند و اهرمی دارند که به راحتی با کشیدن یا هل دادن از جای خود خارج می شوند یا به جای خود باز می گردند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۶ راه ساده برای تمیز نگهداشتن وسایل و تجهیزات استیل آشپزخانه!

آویزان کردن سطل آشغال ها در پشت در کابینت

آویزان کردن سطل آشغال

اگر داخل کابینت ای تان جایی برای سطل اشغال ها ندارید و هم چنینی می خواهید که آن ها را ازدید مخفی کنید خب بهترین پیشنهاد به شما همان چیزی است کعه در عکس بالا می بینید، می توانید به راحتی برای سطل آشغال های تان قلاب هایی تهیه کنید و آن ها را از پشت کابینت ها آویزان کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۱۰ لوازم جانبی و تجهیزات برای نظم در کابینت آشپزخانه

قرار دادن سطل آشغال در کابینت های ریلی

کابینت های ریلی محفظه ای امن برای سطل آشغال ها

اگر در آشپزخانه تان کابینت های ریلی دارید که با یک حرکت ساده بیرون می آیند و دسترسی  را برای شما راحت تر می کنند پس بدون شک آن ها بهترین مکان برای قرارگیری سطل اشغال های تان هستند حتی می توانید دو سطل اشغال را پشت سر هم قرار دهید و برای تفکیک زباله ها از آن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: کابینت آشپزخانه مدرن سفید، معجزه در فضای کوچک

تفکیک زباله با سطل اشغال های متفاوت

مشخص کردن ماهیت هر سطل اشغال

اگر ایده قبلی را در آشپزخانه تان پیاده کردید، پس حتما باید روی درب هر کدام از سطل ها بنویسید که قرار است چه چیزی هایی را درون آن قرار دهید این کار هم سرعت عمل شما را بالا خواهد برد و هم شما را از سردرگمی نجات خواهد داد.

اگر در رابطه با طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی منزل تان سوالی دارید می توانید آن را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان چیدانه به شما کمک کنند.  

کابینت های بزرگ تر برای  سطل اشغال های بیشتر

کابینت های بزرگ تر برای سطل اشغال های بیشتر

اگر از نعمت کابینت های بزرگ تر در آشپزخانه بهره مند هستید، به این منظور است که می توانید تعداد سطل های بیشتری را برای بازیافت در خانه داشته باشید، این کار باعث نظم و ترتیب بیشتری هم در آشپزخانه شما خواهد شد. و دوست داران محیط زیست را هم قطعا خوشحال خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی چیدانه : چگونه مهم ترین تجهیزات آشپزخانه تان را انتخاب کنید

دلتان می خواهد برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان با یک شرکت متخصص یا طراحانی خلاق و زبر دست مشورت کنید؟ پس حتما سری به بخش طراحان کابینت و تجهیزات آشپزخانه اهالی فن چیدانه بزنید و با این گروه های متخصص در سراسر ایران آشنا شوید و از آن ها بخواهید تا به شما در این کار کمک کنند. 

درپوش های کاربردی برای سطل اشغال ها

درپوش های کاربردی برای سطل های زباله

برای حفظ نظافت بیشتر در آشپزخانه ها می توانید مانند عکس بالا برای سطل اشغال ها یتان درپوش های سوراخ داری تعبیه کنید تا کار برای تان راحت تر باشد، مطمئنا خانم های خانه داری که بیشتر وقت شان را در آشپزخانه می گذرانند از این ایده استقبال خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: خرید هوشمندانه کابینت آشپزخانه، یک سرمایه گذاری بلند مدت!

ساخت سطل اشغال

ساخت سطل اشغال

حتی شما می توانید همان ایده شماره قبل را بسط دهید و آن را در مقیاس بزرگتری بسازید و از آن برای بازیافت زباله های تان در خانه بهره بگیرید، برای ساخت این سطل اشغال ها احتیاج به تعدادی تخته چوبی، میخ و چکش خواهید داشت، مراحل ساخت به خوبی در عکس بالا مشخص هستند که کار شمارا راحت تر می کنند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: کابینت آشپزخانه، زیبایی قلب دکوراسیون منزل

سطل اشغال های سیار

سطل آشغال های سیار

چاره کار اشپزخانه های کوچک، لوازم و وسائلی است که قابلیت جا به جایی داشته باشند، مثل کابینت های سبکی که بتوان به راحتی آن را در آشپزخانه جا به جا کرد. داخل این کابینت ها می توانید سطل آشغال ها را تعبیه کنید و از خود کابینت ها هم به عنوان یک میز کار استفاده کنید که بسیار  کاربردی است.

سطل اشغال های رنگی درسطح شهر

سطل آشغال های رنگی در سطح شهر

این هم یک ایده کوچک برای سطل اشغال هایی که در سطح شهر هستند. می توان به وسیله نقش ها و رنگ های مختلف چهره زشت سطل آشغال ها را از آن گرفت و جلوه ای خاص به آن ها بخشید تا هم سیمای شهری زیبا تر شود و هم حس مردم نسبت به سطل اشغال ها.

چیدانه به شما پیشنهاد می کند که خواندن مطالب زیر را از دست ندهید: 
صندلی اپن زیبای آشپزخانه کامل کننده دکوراسیون منزل
اسرار خانه داری برای تمیز کردن و نگهداری از اجاق گاز
کدام شیرآلات برای دکوراسیون آشپزخانه مناسب است؟

اگر شما هم این ایده ها را در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کردید، حتما عکس آن را در بخشمشاوره دکوراسیون با چیدانه به اشتراک بگذارید تا هم ما از دیدن آن ها لذت ببریم و هم همه دوستان و همراهان چیدانه از ایده های زیبای شما لذت ببرند. 

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه