Chidaneh.com placeholder image

چگونه حیوانات خانگی را در منزل نگهداری کنیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفند های دکوراسیون: تصور می کنم داشتن یک پیشی کوچولو پشمالو با اخم های در هم رفته یا یک همستر فسقلی شر و شیطون که مدام دور خودش می چرخد و آدم نمی داند آخر این فسقلی از دار دنیا چه می خواهد که مدام در تکاپو است و یا یک طوطی سخنگو که دائم خدا از شما تقاضای غذای بیشتر و بیشتر می کند و بهتر از تمامی این ها یک سگ ریز میزه با گوش های آویزون که با چشماهای خوابالو رفت و آمدت را زیر نظر می گیرد برای شما هم به اندازه ی من روحیه بخش است. من که فقط از این تصورات قند در دلم آب می شود چه برسد به این که مثلا در تکاپوی آن همستر فسقلی ذکر شده  هم شریک شوم دیگر لذت از این بالاتر می شود!به هر حال از این تصورات بی نظیر بگذریم امروز در چیدانه می خواهیم برای آنها که یکی از این دوست داشتنی های فوق الذکر را دارند و این آرزو های ما را تجربه کردند، راه حل هایی برای دو چندان شدن لذت شان ارائه دهیم با ما همراه باشید.

محل نظافت

چوب و هنر

محل نظافت

وقتی صحبت از این موجودات دوست داشتنی می شود و شما یکی از آن ها را از آن خود کرده اید ، اولین چیزی که به ذهن همگان می رسد وظیفه ی خطیر نظافت است و اگر شما گمان می کنید که توانش را ندارید از همان تصورش لذت ببرید و بگذارید زبان بسته زندگی خودش را بکند و شما هم زندگی خودتان را! اگر حمام بزرگی دارید. محلی را برای شست و شو حیواناتنان در حمام در نظر بگیرید برای این کار استفاده از وان هایی با دیواره ی بلند بسیار مناسب می باشد.

مطلب پیشنهادی:۷ راه حل برای تهویه مطبوع حمام و سرویس بهداشتی

فضای نظافت

خود کفاسازی!

پیش از هر موضوعی محلی را برای کارهای ضروری حیواناتتان در نظر بگیرید، و حتما در انتخابتان اولیت را برای حیوانات تربیت شده قرار دهید چرا که کار شما را ساده تر می کنند، این محل را حتما از محل استراحت، آشپزخانه، اتاق کودک و در کل محل های حیاتی منزل خود دور تر در نظر بگیرید، اگر بالکن،پاسیو و حیاط خلوت مناسبی دارید مسلما فضای مطلوبی برای این موضوع خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:راه هایی برای نگهداری از حیوانات در خانه

محل استراحت

فضای استراحت

بی شک باید برای این عضو جدید فضایی را در دکوراسیون منزل خود تعبیه کنید که هم برای شما مطلوب باشد و هم برای این عضو دوست داشتنی! یکی از مهمترین موارد در نگهداری حیوانات دوست داشتنی در وهله ی اول همین محل استراحت و خواب است. پیش از هر چیز باید بدانید که خودش در کجا بیشتر احساس راحتی می کند اما بهتر است خودتان طراحی داخلی دکوراسیون خانه تان را دست بگیرید و محل جذابی برایش فراهم کنید به هر حال خانه خانه ی شماست و شما تعیین کننده هستید!

فضای خواب

در منزل خود قسمتی را با بالشتک ها و کوسن ها پر کنید و فضای استراحتش را فراهم کنید، سعی کنید این فضا به محل کار های ضروری اش نزدیک تر باشد که هم شما آسایش داشته باشید هم این دوست داشتنی های بی زبون!

مطلب پیشنهادی:طراحی منحصربه‌فرد برای دوستداران حیوانات خانگی

استفاده از فرش

 سعی کنید بخشی را که فضای استراحت در نظر گرفته اید و حیوان شما بیشتر در آن قسمت به بازیگوشی مشغول است را با یک فرش و یا قالیچه ی کوچک پر کنید و به نظافت این محل بیشتر از قسمت های دیگر خانهاهمیت دهید و تعداد دفعات نظافت را بالا ببرید.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی خانه ای مخصوص حیوان دوستان

محل سرو غذا

محل سرو غذا!

بله همان طور که می بینید نباید شخصیت این فسقلی های دوست داشتنی را در نظر نگرفت و محل سرو غذایشان را فراموش کرد! در نظر گرفتن چنین فضایی کار را برای شما هم ساده تر می کند چرا که باید این محل را هم به وسواسی ترین گونه ی ممکن پاک سازی کنید پس برای شما تمیز کردن بیشتر یک فضا ساده تر از جای جای منزلتان است.

محل بازی

محل بازی

اگر حیوانی دارید که بی نهایت بازیگوش است و دیوار راست را بالا می رود بهتر است پیش از آن که اموال و چینی هایتان را به فنا بدهد خودتان دست به کار شوید و فضایی بامزه ای را هماهنگ با دکوراسیون منزل خود برایشان فراهم کنید، و یک گوشه بنشینید و از شیطنت هایشان لذت ببرید.

محل پرندگان

فضای پرندگان

نمی خواهم در باب بستن بال و پر پرندگان منبر بروم که چقدر در حق جامعه ی پرندگان زینتی اجحاف شده است و فلان … شما هم نروید که بحث چیز دیگری است… گاهی اجبار بر این است که یکی از آن قفس های بی رحم را بگیری و بگذاری کنج خانه ات که مثلا مبادا گربه ی بی چشم و روی همسایه بغلی ات چشم طمع اش را روی پرنده ی خوش صدای شما بگذارد در فرصت مناسب شما را از داشتنش محروم کند و یا حتی خود آن خوش صدا پنجره را باز بیابد و فرصت را مغتنم! و به سوی ناشناخته هایش به پرواز درآید! اما حالا که داریم این بی رحمی ها را به جان می خریم سعی کنیم کمی مهربان تر باشیم و دکوراسیون منزل خود را با تلطیف تر کنیم. برای این کار می توانیم از گلدان های بزرگ و با برگ های بلند و یا حتی شاخه های بلند بامبو  فضای دوست داشتنی و قابل تحمل تری برای پرندگان دوست داشتنی مان فراهم کنیم .

مطلب پیشنهادی:ایده های جذاب دکوراسیون منزل با الهام از پرندگان زیبا

فضای پرندگان

حتی می توانیم این فضای زیبا را درحیات یا تراس خود ایجاد کنیم و در فصول مناسب با پرنده ی کوچک دلبندمان از آن لذت ببریم. به هر حال برای تمام دوست داران حیوانات خانگی یک توصیه کوچک دارم که پیش از قبول کردن سر پرستی هر کدام از این دوست داشتنی ها حتما،طراحی دکوراسیون خود را برای حضورشان تغییر دهید.

با کمک گرفتن از اهالی فن آکواریوم و حیوانات خانگی در چیدانه می توانید نیاز های حیوانات خانگی را بر طرف کنید.

مطالب بیشتر:۷ دکوراسیون آشپزخانه از میان برترین خانه های ایران
۶ توصیه ساده طراحی دکوراسیون از زبان طراحان داخلی!
۷ ایده راحت و زیبا برای طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل
۱۸ راه حل ساده و ارزان برای دکوراسیون منزل کوچک شما
شادابی دکوراسیون منزل با گل آرایی های زیبا و ساده

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه