Chidaneh.com placeholder image

خودتان بسازید: رنگ آمیزی دیوار خانه با طرح گل دار

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: آیا به دنبال راهی هستید که دیوار منزل تان را جذاب کنید؟ رنگ سفید و یکنواخت آن برای تان کسالت بار شده است؟ دلتان می خواهد رنگ و طرح های زیبا و انرژی بخش به دیوار تان اضافه کنید؟ می خواهید لذت انجام دادن آن را خودتان تجربه کنید؟ چیدانه به شما می گوید چگونه آسان و به صرفه، دیواری زیبا و خیال انگیز در دکوراسیون داخلی منزل تان داشته باشید. با ما همراه باشید…

چوب و هنر

ابزار و مصالح موردنیاز برای نقاشی طرح گل دار:

  • نوار چسب رنگی
  • قلم موی رنگ
  • قلم موی فوم
  • رنگ لاتکس (دو رنگ)
  • کاتر
  • ورقه های فوم چسبنده
  • عایق فوم 2.5 سانتی
  • قیچی

بهتر است ابتدا برای الگوی تان برنامه ریزی کنید. بنابراین در وهله ی اول دیوار تان را اندازه گیری کرده و محل قرار گرفتن طرح (در اینجا ساقه ی گل) را مشخص کنید. پریز ها و بازشو های پنجره را در نظر بگیرید و فاصله ی ساقه ها را از هم تعیین کنید – بین 60 تا 90 سانتی متر ایده آل به نظر می رسد. مزیت نوار چسب رنگی این است که اگر محل آن را دوست نداشته باشید، به راحتی می توانید آن را جدا کرده و در محلی دیگر بچسبانید تا به طرح دلخواه خود برسید.

چیدانه پیش از این رنگ آمیزی دیوار با طرح راه راه در دکوراسیون منزل را به شما آموزش داده است.

با استفاده از نوار چسب رنگی، یک نوار از سقف تا کف یا سطح موردنظر تان بکشید. سپس یک نوار دیگر در فاصله ی 2.5 سانتی از آن بچسبانید. فضای بین این دو نوار، ساقه ی گل شما را شکل می دهد. حال ساقه ی بعدی را با فاصله ی 60 یا 90 سانتی متر از قبلی ایجاد کنید. این کار را تا جایی که طرح تان کامل شود، ادامه دهید.

با انگشتان خود بر روی نوار چسب بکشید تا لبه ی ساقه ها بعد از رنگ آمیزی و برداشتن نوار چسب صاف و مستقیم باشد.

برای ایجاد ساقه، نیمی از نوک قلم مو را با یک رنگ (مثلا بنفش) و نیم دیگر آن را با رنگی دیگر (مثلا سبز) اندود کنید. با استفاده از قلم موی رنگ در فاصله ی 2.5 سانتی بین نوارها لکه های رنگی ایجاد کنید و اجازه دهید خشک شود.

برای ایجاد نقش گل، الگوی گل موردنظر تان را روی یک کاغذ بکشید، آن را ببرید و به فوم چسبنده بچسبانید. سپس الگوی گل را از روی فوم چسبنده ببرید و آن را به فوم عایق 2.5 سانتی بچسبانید. با استفاده از کاتر، با فاصله ی حدود 1 سانتی متر اطراف الگو را ببرید. با فشار قطعه را جدا کنید. به وسیله ی قلم موی فوم، سمت الگو را به رنگ دلخواه تان (مثلا آبی) رنگ آمیزی کنید.

مطلب پیشنهادی: با آینه های شکسته دکوراسیون دیوار منزل خود را زیبا کنید!

قبل از خشک شدن رنگ روی فوم الگو، الگو را تا پایین ساقه تکرار کنید.

می توانید شکل برگ را نیز از فوم چسبنده ببرید و به همان روش ایجاد نقش گل، نقش برگ را نیز ایجاد کنید. اکنون می توانید از طرح جذاب و با طراوت دیوار خود لذت ببرید!

می بینید که به راحتی می توان دیوارهای بی نظیر با رنگ و نقاشی های ساده و ارزان ایجاد کرد. اگر شما هم مشتاق شدید به این شیوه دکوراسیون منزل تان را متحول کنید، همین حالا دست به کار شوید. برای تهیه ی تجهیزات موردنیاز تان نیز می توانید به بخش رنگ و نقاشی از زیرمجموعه های اهالی فن چیدانه سری بزنید.

ایده های جذاب دکوراسیون برای اینکه خودتان بسازید:

برای پریزها، خلاقانه جیب بسازید
ساخت شمعدان های زیبا و ارزان
برای دکوراسیون منزل خود جا روزنامه ای مدرن بسازید
۱۱ ایده برای دست ساز های خلاقانه و ارزان در دکوراسیون

با نقشه های کاغذی، جهان را کاغذ دیواری خانه خود کنید!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه