Chidaneh.com placeholder image

10 سنگ فرش پرطرفدار باغ و حیاط

به قلم: تحریریه چیدانه

 

طراحی محوطه: وقتی قدم در طبیعت می گذاریم، گذشته از چشم اندازها و زیبایی هایی که ما را مسحور خود می کنند و هوای تازه ای که در مشام مان جاری می شود، حسی است که با راه رفتن بر روی سنگ و خاک و سبزه و هر آنچه در طبیعت است به ما دست می دهد. این حس یکی از زیباترین حس های دنیا است، لمس تن زمین! پس شایسته است ما که می خواهیم طبیعت را به خانه و حیاط خود بیاوریم، این حس را نیز جا نگذاریم. در طراحی محوطه و فضای سبز مان، سنگ فرشی انتخاب کنیم که با سلیقه ی ما، محیط ما، شرایط ما و اقلیم ما سازگار باشد. امروز چیدانه می خواهد 10 نوع سنگ فرش برای فضای بیرونی به شما پیشنهاد دهد که با آن ها، طبیعت زنده را لمس کنید. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

سنگ فرش کردن فضاهای بیرونی از آن جا که هزینه ی آن بر اساس نوع مواد و مصالح، بازه ی بزرگی را در بر می گیرد، یک سرمایه گذاری محسوب می شود. بتن در جا معمولا ارزان ترین گزینه است که نصب آن نیز از همه آسان تر است، اما کسانی که در مناطقی که سنگ هایی مانند سنگ آهک، گرانیت یا سنگ لوح فراوان است زندگی می کنند، می توانند این سنگ های محلی را با قیمت مناسب تری تهیه کنند.
در اینجا ما به 10 سنگ فرش رایج می پردازیم. اگر در حال ساخت یا بازسازی محوطه ی بیرونی هستید، با این اطلاعات می توانید بر اساس موقعیت و محل زندگی تان، گزینه ی مناسب را انتخاب کنید.

سنگ فرش بتن در جا

مقرون به صرفه

بتن استاندارد است، زیرا مقرون به صرفه، آسان در نصب و آسان در نگهداری می باشد. با این وجود، استاندارد بودن آن نباید باعث خسته کننده بودن آن شود. راه های زیادی برای ایجاد الگو، طرح، بافت و رنگ در سنگ فرش بتنی وجود دارد تا به آن روح ببخشد. سنگ فرش های بتنی، مصالحی ایده آل برای طراحی محوطه خانه شما محسوب می شوند.

سنگ فرش بتنی پیش ساخته

تنوع بافت و رنگ با قیمتی به صرفه

سنگ فرش های بتنی پیش ساخته، سنگ فرش هایی مدولار هستند که در طیف وسیعی از اندازه، شکل، رنگ، بافت و الگو موجود اند. این سنگ فرش ها برای کسانی مناسب اند که ظاهری متفاوت می خواهند اما نمی خواهند هزینه ی زیادی صرف سنگ طبیعی کنند. سیستم های مدولار نفوذپذیر که به جای روان ساختن آب، آن را جذب می کنند برای مسیرهای سواره، پیاده و پاسیو ها در فضای بیرونی منزل بسیار مناسب اند.

سنگ فرش آجری

سبک کلاسیک و مناسب برای همه ی اقلیم ها

آجر با سایز استاندارد 10 در 20 می تواند برای ایجاد هر الگوی زیبایی مورد استفاده قرار گیرد. زنگار مایل به قرمز آن به محوطه گرما می بخشد. آجر با مصالح دیگر به خوبی هماهنگ می شود، به همین دلیل شما آن ها را اغلب در کنار صفه های چوبی و دیگر مصالح سنگ فرش می بینید.

مطلب پیشنهادی: آجر و کاربرد آن در معماری و طراحی داخلی ساختمان

سنگ ریزه، سنگ فرش محوطه بیرونی

نفوذپذیری عالی و هموار کننده ی محوطه

سنگ ریزه در واقع سنگ متلاشی شده است که می تواند برای مسیر ها و پاسیو هایی استفاده شود که می خواهید هموار به نظر برسند. بهتر است که این نوع سنگ فرش با یک لبه ی صلب مرزبندی شود تا آن را در بر گیرد. چیدانه پیش از این ۸ ایده طراحی جذاب برای فضاهای کم عرض در حیاط به شما داده است.

سنگ فرش با سنگ آهک

مناسب برای بازتاب گرما در اقلیم های گرم

سنگ آهک به طور معمول به رنگ سفید، کرم مایل به سفید و گاهی نیز سفید مایل به خاکستری است. رنگ های روشن، این سنگ را برای اقلیم های گرم فوق العاده می کند، چون گرما را منعکس می کند. سنگ آهک هم چنین به نواحی سایه دار فضای سبز، یک روشنایی مطلوب می دهد.

چنانچه می خواهید محوطه ی بیرونی ویلا یا منزل تان را طراحی کنید و به دنبال متخصصان این زمینه هستید، از بخش طراحان محوطه و فضای سبز در اهالی فن چیدانه غافل نشوید.

سنگ فرش فضای سبز با تراورتن

بهترین گزینه برای اطراف استخر

تراورتن سخت تر و کم منفذتر از سنگ آهک است که این باعث می شود نگهداری از آن آسان تر باشد. این سنگ به دلیل سطح دوست داشتنی برای پاهای برهنه، گزینه ی مناسبی برای سنگ فرش اطراف استخر است.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ استخر رویایی برای روزهای گرم تابستانی

کاشی به عنوان سنگ فرش حیاط

کاشی، سنگ فرش حیاط

رنگ های بسیار عالی برای اقلیم های گرم

کاشی به این دلیل برجسته می باشد که دارای رنگ هایی روشن و غنی بوده و گزینه ی مناسبی برای اقلیم های گرم است. در عوض نگهداری از این مصالح، ترفندهای خاص خود را دارد.

گرانیت در سنگ فرش محوطه

یک سنگ فوق العاده سخت برای اقلیم های سرد

گرانیت گران است، اما به دلیل دوام فوق العاده و طول عمر زیاد، ارزش هزینه کردن را دارد. اگر این سنگ در معادن منطقه ی شما یافت می شود، می توانید از آن به عنوان یک مصالح ساختمانی محلی و پایدار استفاده کنید. آیا می خواهید درباره ی نحوه انتخاب و انواع سنگ ها بیشتر بدانید؟ چیدانه به شما می گوید.

سنگ فرش حیاط با سنگ لوح

مناسب برای اقلیم های سرد و غنی در رنگ

سنگ لوح در طیف وسیعی از رنگ های غنی از زغالی گرفته تا سبز یشمی موجود است. این سنگ در سردترین اقلیم ها نیز دوام می آورد و مانند یک قهرمان در چرخه ی ذوب و انجماد طبیعت پیروز می شود.

سنگ آبی یا خاکستری، سنگ فرش باغ

شیک، مجلل و فوق العاده برای الگوی سنگ فرش

سنگ آبی نوعی سنگ ورقه ورقه است که در امتداد خطوط درزش شکسته می شود تا شیک ترین سنگ فرش را برای محوطه ی بیرونی شما ایجاد کند. اگر الگوی منظمی برای پاسیوی خود می خواهید، این سنگ به صورت سنگ فرش مستطیلی با ابعاد مشخص نیز موجود می باشد. با این سنگ فرش ها شکوه در طراحی فضای سبز به سبک مینیمال را به محیط زندگی خود بیاورید.

اگر مشتاق شدید به فضای سبز خود حال و هوایی تازه بخشید، از شرکت های طراحی محوطه و فضای سبز که از زیرمجموعه های فعال اهالی فن چیدانه هستند غافل نشوید.

مطالب بیشتر:
طراحی دکوراسیون بالکن، پاسیو و بام سبز کوچک برای تنفس خانه!
به استفاده از چمن مصنوعی در فضای سبزتان فکر کرده اید؟
تن پوش ایده آل برای کف تراس

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
مرتضی مغزی در تاریخ 30 خرداد 1396
سلام سایت فروشگاهی کالاساخت، تولید و فروش انواع کف فرش های بتنی مخصوص ساختمان میباشد. www.kalasakht.com
محمد درویسی در تاریخ 04 اردیبهشت 1397
مطلب جامعی بود. اما میخواستم ببینم در مورد کفپوش جی اف آر سی میتونید یه مقدار اطلاعات به بنده بدید؟ مقاله خوبی نتونستم پیدا کنم.

ثبت دیدگاه