Chidaneh.com placeholder image

از هنر خانم های با سلیقه ایرانی ایده بگیرید(1)

به قلم: مژگان احمدی

برای این که هنرمند واقعی باشید نیازی نیست که حتما تحصیلات آکادمیک داشته باشید، هستند کسانی که بدون داشتن تحصیلات تخصصی در زمینه هنر کارهایشان شگفت زده تان می کند، کارهایی مانند طراحی های داخلی، تزیینات، دکور کردن وسایل و لوازم، به نظر من هنر جزو ذات انسان است که می تواند به هر شکلی و از هر طریقی شکوفا شود، یکی از این هنرمندان عزیزی که حرفشان را زدیم جزو مخاطبان اینستاگرام چیدانه است، وقتی یکی از عکس های زیبا و هنرمندانه اش را برایمان ارسال کرد، از دیدن آن همه زیبایی و سلیقه شگفت زده شدیم و کنجکاو شدیم تا سری به صفحه اینستای این بانوی هنرمند بزنیم و آن جا بود که با گنجینه ای از عکس های زیبا با کادر بندی های خوب و ترکیب های رنگی مواجه و تصمیم گرفتیم تا این عکس های زیبا را به همراه توضیحاتی که شاید برای شما هم جالب باشد برای تان آماده کنیم تا شما هم بی نصیب نمانید از این همه زیبایی پس با چیدانه همراه باشید در این مطلب جذاب.

لذت یک صبحانه شاهانه با رنگ بنفش

رنگ بنفش یکی از قدرتمند ترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی است، می توانید این رنگ زیبا و شاهانه را با رنگ هایی همچون زرد و یا سفید ترکیب کنید و شاهد دکوراسیون جذاب و خیره کننده برای فضای داخلی خانه باشید. همنشینی رنگ بنفش با دیگر رنگ ها را می توانید در عکس بالا که توسط این بانو هرمند گرفته شده است ببینید.

سرویس خواب بالسا

سفید رنگ معجزه گر

همه به خوبی از معجزه رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل آگاه هستیم، این دکوراسیون می تواند یک اتاق نشیمن مدرن باشد یا یک آشپزخانه کلاسیک، یا حتی می تواند یک میز غذا باشد که به زیبایی هر چه تمام تر با رنگ سفید خیره کننده و افسونگر شده است. مگر می شود از کنار چنین میز غذای جذابی به راحتی عبور کرد؟

مطلب پیشنهادی چیدانه: 10 ایده منحصر به فرد برای چیدن میز غذا

کاشی های رنگارنگ از جنس مواد غذایی

عکس بالا را نگاه کنید تا بیشتر متوجه جمله اول متن شوید، همان جمله ای که گفتیم هنر باید در ذات آدم باشد، این جمله دقیقا در عکس بالا عینیت پیدا کرده است، ببینید که چگونه همنشینی رنگ های جذاب تبدیل شده اند به کاشی های زیبایی از جنس مواد غذایی. وقتی صبح اول وقت با چنین صحنه ای مواجه شوی مطمئنا تا آخر روز با نشاط و شاداب هستی.

مطلب پیشنهادی چیدانه: 7 پیشنهاد برای ترکیب رنگ یک اتاق نشیمن جذاب

تکه ای از بهشت در بالکن خانه

استفاده از رنگ فقط به تزیین میز غذا یا طراحی دکوراسیون داخلی منزل محدود نمی شود، رنگ های جذاب و گیرا می توانند به وسیله گل های زیبا و گلدان های رنگارنگ در تراس، بالکن و یا حیاط خانه مهمان شوند. این گل ها با توجه به هر فصل می توانند تغییر کنند و چهره بالکن های تان را دگرگون کنند، پس استفاده از آن ها را فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: در جست و جوی حیاط از دست رفته در تهران!

همنشینی جذاب سفید و قرمز

رنگ سفید بستری مناسب برای خودنمایی رنگ هیجان انگیز قرمز فراهم می کند، این دو رنگ در کنار هم غوغایی به پا می کنند، یک غوغای دوست داشتنی، هر کدام از این دو رنگ جذاب سعی می کنند تا خود را بیشتر نمایان کنند و همین باعث می شود تا در کنار هم زیبا تر از هر موقع دیگری نمود پیدا کنند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: دریچه ای برای تماشای جذابیت رنگ قرمز

رنگ آبی، افسونگر جذاب

رنگ آبی به راحتی می تواند شما را سحر و جادو کند، وقتی از رنگ آبی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده می کنید، افراد را مجبور می کنید که حتما مکثی کنند، با لذت اطراف را نگاه کنند و مجذوب آن همه زیبایی شوند، مهم نیست که از رنگ آبی در کجا استفاده می کنید، این رنگ طلسم جذابیت را در فضای داخلی خانه شما پر می کند، حتی اگر از این رنگ در تزیین میز غذا هم استفاده کنید باز هم همان نتیجه را خواهید گرفت.

مطلب پیشنهادی چیدانه: رنگ آبی ، تجربه ی آرامش در طراحی داخلی

رنگ زرد، حضور خورشید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

زرد شادترین رنگ در طیف رنگی است. زرد رنگ نور خورشید، گل آلاله، لیمو، و قاصدک است. در طراحی داخلی معمولا از رنگ زرد در وسایل تزئینی استفاده می‌شود. و هیچ‌کس اعتراضی در مورد رنگ زرد بالش‌ها یا وسایل آشپزخانه ندارد؛ این رنگ وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد. اما لزوما نباید از این رنگ محتاطانه استفاده کرد. در حقیقت، تا زمانی که یک برنامه‌ریزی درست داشته باشید، می‌توانید از این رنگ در هر جایی استفاده کنید. رنگ زرد نظرها را به خود جلب می‌کند و به طور خودکار تبدیل به نقطه کانونی اتاق می‌شود.  

مطلب پیشنهادی چیدانه: نگاهی به کاربرد رنگ زرد در طراحی داخلی

اعجاز طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی

طبیعت بهترین منبع الهام برای همنشینی رنگ ها است، اگر می خواهید بیشتر این موضوع را در ک کنید، بهتر است تا تعدادی از میوه های خوشمزه و خوش رنگ پاییزی را از وسط نصف کنید و آن ها را کنار هم بگذارید از ترکیبات رنگ آن ها در کنار هم استفاده کنید، به طبیعت اعتماد کنید او همه چیز را به شما خواهد گفت.

آبی فیروزه ای

وقتی صحبت از آبی فیروزه ای می شود، بی اختیار انسان به یاد کاشی های زیبایی می افتد که در معماری ایرانی زیاد آن ها را می بینیم. می توانیم این رنگ زیبا و چشم نوازی کاشی های قدیمی را با ظروف لعابدار مهمان خانه هایمان کنیم. به عکس بالا نگاه کنید تا بیشتر بفهمید چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: آوای عشق در خانه هایی با کاشی های فیروزه ای

صورتی های دخترانه

وقتی در یک فضا رنگ صورتی را می بینیم که با رنگ های دیگر ترکیب شده است، سریع می فهمیم که در آن خانه فرشته کوچک دوست داشتنی زندگی می کند، این بانوی هنرمند تدارکات جشن تولد فرشته کوچکش را خودش با یک دنیا عشق و هنرمندی درست کرده است، به نظرتان جذاب و زیبا نیستند؟

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin_kd در تاریخ 28 مهر 1394
آفرین و صد آفرین به این خانم هنرمند ایرانی، من به شخصه از دیدن عکس ها خیلی لذت بردم.
sadeghkargar در تاریخ 29 مهر 1394
دستشون درد نکنه خیلی زیبا و عالی بود.

ثبت دیدگاه