Chidaneh.com placeholder image

ساده ترین روش های ست کردن پرده و مبلمان!

به قلم: تحریریه چیدانه

طبیعتا زیبایی یک خانه علاوه بر نحوه چیدمان، به زیبایی وسایلی بستگی دارد که در آن قرار گرفته اند. این وسایل می توانند در طرح ها، رنگ ها، ابعاد و شکل های متفاوتی باشند و هماهنگی و یا حتی تضاد آنها با هم زیبایی فضا و طراحی دکوراسیون داخلی خانه را تشکیل دهد. در این میان نقوش و رنگ های وسایل بخش بزرگ و البته تاثیرگذاری از هماهنگی و یا همان ست شدن وسایل را بر دوش می کشند. به همین مناسبت در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا در رابطه با ست شدن پرده و مبلمان بگوییم، راهی که در عین سادگی می تواند فضای خانه شما را دگرگون کند. پس همراه ما باشید. 

پرده های شید قهوه ای و طلایی در دکوراسیون داخلی نشیمن معاصر

سرویس خواب بالسا

امیر صادقی
عکاسی خانه ی ستاره و سیاوش در کرج
امیر صادقی

ست کردن پرده با کوسن مبلمان

ساده ترین و راحت ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مثل عکس بالا از همان پارچه پرده هایتان کوسن هایی تهیه کنید و به سادگی آن ها را روی مبل های تان بگذارید تا هماهنگی در میان اجزای دکوراسیون داخلی خانه تان پدیدار شود. البته باید قبول کرد که این کار می تواند تا حدودی فضای خانه شما را یکدست و یا شاید حتی کسل کننده نشان دهد ولی اگر از آن دسته افرادی هستید که یکدستی فضا برایتان اولویت دارد می توانید به راحتی روی این روش حساب کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: پارچه با طرح ایرانی، اصالت در دکوراسیون داخلی

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی زعفرانیه
استودیو پر

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مدرن شیراز
امیر صادقی

امیر صادقی
مبلمان نشیمن سفید
امیر صادقی

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم عایفی
حسین گلیار

بابک مهرافشار
منزل آقای فاتح
بابک مهرافشار

هماهنگی کوسن ها با پرده به همین جا ختم نمی شود. شما می توانید صرفا در رنگ پارچه ها نیز به سراغ این هماهنگی بروید و لازم نیست که لزوما همان طرح پارچه را نیز داشته باشد. هماهنگی رنگ کوسن ها، هر چقدر هم که تنوع بالایی داشته باشند با پرده ها می تواند فضای شما را هماهنگ تر نشان دهد. البته توصیه ما این است که برای این کار به سراغ رنگی بروید که با کلیت مبلمان و سایر وسایل منزل شما هماهنگی داشته باشد تا بتوانید رنگ های موجود در خانه را مهار کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: رازهای چیدمان کوسن ها برای مبلمان در دکوراسیون منزل

خانه‌ای نقلی و دلنشین با وسایل چوبی دست ساز

امیر صادقی
عکاسی خانه ی گرم نیما و آذر در کرج
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی کوچک و زیبای اندیشه
امیر صادقی

مهسا شمسایی
دکوراسیون خانه من
مهسا شمسایی

انتخاب رنگ سفید در ست کردن پرده و مبل

رنگ سفید در بسیاری از مسائل و مشکلا موجود در دکوراسیون منزل به عنوان مرحم تمامی دردها شناخته می شود! بنابراین اگر حس کردید که در انتخاب رنگ وسایل خود به مشکل خورده اید بی برو و برگرد به سراغ این رنگ بروید. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم شما می توانید از همراهی رنگ سفید با تمامی رنگ ها استفاده کنید و این رنگ را به فضای خانه تان بیاورید. برای این کار هم می توانید در کنار هر طرح و رنگ و یا مدل مبلمانی که دارید از یک پرده سفید کمک بگیرید و شاهد هماهنگی بی نظیر این رنگ با فضا باشید. علاوه بر این استفاده از مبلمان سفید در کنار پرده هایی طرح دار نیز می تواند ترکیب زیبا و هوشمندانه ای را برایتان شکل دهد. 

دفتر معماری تورانا
طراحی داخلی و بازسازی در سعادت آباد
دفتر معماری تورانا

ست کردن پرده با مبل تکی

راه حل دیگری که پیش روی شما قرار می دهیم استفاده از یک مبل تکی و همراهی رنگ و یا طرح آن با پرده است. در این روش دیگر لزومی ندارد که تمامی خانه به شکل یکدست به یک رنگ یا یک طرح در بیایند، بلکه می توانید با راهکاری ساده تر، تنها به هماهنگی مبل تکی با پرده تان بپردازید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: دکوراسیون داخلی مدرن با جذابیت رنگ سفید

پرده های زرد و مبلمان هایی با رویه دورنگ در طراحی دکوراسیون داخلی

ست کردن پرده با پارچه رومبلی

یکی دیگر از این روش های ساده ست کردن پارچه های رو مبلی و پرده ها این است که مثل عکس بالا فقط پارچه های قسمت نشیمن مبل های تان عوض کند و از همان پارچه پرده برای آن استفاده کنید، لزومی ندارد خیلی سخت به خودتان بگیرید. این کار هم نوعی تنوع است، منظورم داشتن مبلمان و صندلی هایی است که پشت و روی آن ها متفاوت است.

پرده های بلند برای پنجره های سرتاسری در طراحی دکوراسیون داخلی

ایده ای که در عکس بالا به شما نشان داده شده است، شاید کم استفاده بشود، اما طرفداران خاص خودش را دارد، پرده های سبک راه راه سرتاسری بلند برای پنجره های بزرگ و به رنگ مبل ها. وقتی این کار را انجام می دهید دیگر نیازی نیست به بقیه جزییات توجه کنید همین پرده ها و مبل ها به راحتی با یکدیگر ست می شوند و دکوراسیون داخلی هماهنگی را به شما تحویل می دهند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: آپارتمان سعادت آباد لطافت رنگ های طبیعی در دکوراسیون داخلی

معین صالحی
خانه دل نشین خانم یارندپور
معین صالحی

علاوه بر این شما می توانید از پرده هایی در طیف های رنگی متنوع استفاده کنید و هر بخش آن را نیز با یکی از قسمت های مبلمان خود هماهنگ و ست نمایید. این کار به شما کمک می کند که در عین حال که فضایی یکدست و هماهنگ دارید از کسل کننده شدن فضا نیز جلوگیری نمایید. 

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه