Chidaneh.com placeholder image

چگونه از آینه ها در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم دکوری: آینه ها را شاید بتوان جذاب ترین وسیله دکوری در دکوراسیون داخلی منزل دانست، این عناصر جذاب اگر به درستی و در جای مناسب در خانه مکان نمایی شوند می توانند به جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی منزل مان کمک کند، آینه ها درخشش فضای داخلی را بیشتر می کنند و فضا را خاص تر و زیبا تر جلوه می دهند، با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید تا با هم با کاربرد آینه ها در قسمت های مختلف خانه آشنا شویم.

آینه ها در معماری ایرانی

اسکای اسکرپر

آینه ها در معماری ایرانی 

بیایید اول آینه ها را در معماری ایرانی بررسی کنیم و ببینیم که این عناصر درخشان چگونه بر معماری ایرانی تاثیر گذار بوده اند. دیوار نگاره ها، طاق ها و گچبری ها، همه و همه جزو تزئیناتی بوده اند که به محض ورود به فضا چشم ها را خیره و لب ها را به ستایش وا می داشتند. اما در میان این همه تزئینات داخلی آینه کاری های چیز دیگری بودند. آن ها آمیزه ای از هنر و زیبایی را به مدد ذوق اندیشه به نمایش می گذاشتند و باعث انعکاس دادن و پخش نور در فضای داخلی می شدند و زیبایی و شکوه آن را دوچندان می کردند. مطلب آینه کاری ها تلالو نور و روشنی در خانه های ایرانی را بخوانید تا بیشتر با این هنر زیبا آشنا شوید.

در قسمت لوازم دکوری از بخش اهالی فن چیدانه، می توانید با متخصصین حوزه لوازم دکوری از سرتاسر ایران آشنا شوید. 

استفاده از آینه در فضای داخلی خانه

استفاده از آینه در فضای داخلی خانه

مطلب چگونه آینه ها را در فضاهای مختلف خانه بچینیم به شما کمک می کند تا بدانید هر کدام از فضاهای داخلی خانه تان به چه نوع آینه ای نیاز دارد، بعضی از فضا ها به آینه های بزرگ تر و بعضی دیگر نیاز به آینه های کوچک تر دارند. خواندن این مطلب به شما کمک می کند تا آینه مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل تان را بیابید.

متخصصان و اهالی فن چیدانه مشتاقانه به سوالات دکوراسیونی شما در بخش مشاوره دکوراسیون پاسخ خواهند داد. 

خانه ای بزرگ تر و پر نور تر با آینه ها

خانه ای بزرگ تر و پر نور تر با آینه ها

دلایل زیادی وجود دارد که آینه ها را تبدیل به بهترین دوست دکوراتورها و شرکت های دکوراسیونی کرده است،  آینه ها می توانند یک فضای کوچک را دلبازتر نشان دهند، یک اتاق کم نور را روشن تر کنند و یک دکور ساده را جذاب و درخشان جلوه دهند. آن ها حتی می توانند به فضاهای کوچک عمق ببخشند و آن را بزرگ تر روشن تر نشان دهند، مطلب آینه کاری برای خانه ای بزرگ تر و پرنورتر به شما کمک می کند تا بیشتر با کاربرد آینه ها در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

درخشش آینه ها در دکوراسیون داخلی خانه

درخشش آینه ها در دکوراسیون داخلی خانه

درست است که آینه ها می توانند به دکوراسیون داخلی خانه جلوه ببخشند، اما در صورت بی توجهی به طراحی درست آینه ها در فضا، آنها می توانند به جای ایجاد جذابیت و زیبایی، بسیار آزاردهنده باشند. اما درعوض اگر آینه ها به صورت خلاقانه و کارآمد طراحی شوند می توانند جذابیت بصری به فضا بدهند، فضا را بزرگ تر نشان دهند و فضاهای کم نور را روشن تر سازند. با چیدانه در مطلب ۵ ایده برای درخشش دیوار آینه ای در دکوراسیون منزل همراه باشید تا نکته های مهم در مورد نصب آینه ها را با شما در میان بگذارد.

آینه های کوچک قاب شده در دکوراسیون داخلی

آینه های کوچک قاب شده در دکوراسیون داخلی

آینه ها چه کوچک و چه بزرگشان کارآمد است. ولی آینه های کوچک قاب شده زیبایی بیشتری دارند، به این دلیل که می توان قاب های این آینه ها را متناسب با دکوراسیون داخلی خانه در نظر گرفت. مثلا اگر در خانه تان از لوازم دکوری چوبی استفاده کرده اید، قاب دور این آینه ها هم می تواند چوبی باشد و به سان تابلوایی زیبا بر سینه دیوار ها بشینند، یا این که می توانند قاب هایی فلزی داشته باشند و کمی به فضای داخلی خانه تان حالت رسمی ببخشند.

آینه ها و کنسول ها در دکوراسیون داخلی

آینه ها و کنسول ها در دکوراسیون داخلی

آینه و کنسول ها از جنس های مختلفی مانند برنج، برنز و چوب ساخته می شوند که شما می توانید با در نظر گرفتن نوع طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود، یکی از این جنس ها را انتخاب کرده و تهیه کنید. این آیینه ها و کنسول ها دارای طراحی های متنوع و خلاقانه ای هستند که می توانند به عنوان یک عنصر مستقل در دکوراسیون داخلی منزل شما خودنمایی کنند مطلب آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما را بخوانید تا ببینید که چگونه این عناصر جلوه دکوراسیون داخلی خانه تان را تحت تاثیر قرار می دهند.

آینه ها را خودتان بسازید

آینه ها را خودتان بسازید

حالا که از میزان تاثیر گذاری و زیبایی آینه ها در دکوراسیون داخلی مطلع شدید شاید بخواهید که شما هم آینه هایی زیبا در منزل تان داشته باشید، خب چیدانه برای این مشکل هم راه حلی دارد، شا می توانید آینه هایی جذاب و زیبا را بسازید و از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید. کافی است تا سری به خودتان بسازید های چیدانه بزنید و در آن جا با روش های ساخت انواع آینه ها آشنا شوید.

به ما بگویید شما چگونه از آینه ها در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده می کنید، عکس های آن را در قسمت مشاوره دکوراسیون با چیدانه به اشتراک بگذارید. 

مطالب پیشنهادی جذاب: راز های مخفی کردن درب های اضافی در دکوراسیون داخلی
خانه ای رویایی با وسایلی منحصر به فرد!
۵ راه حل ساده برای اینکه خانه کوچک تان بزرگتر جلوه کند
با آینه های شکسته دکوراسیون دیوار منزل خود را زیبا کنید!

نویسنده: شمیم آقازاده | گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه