Chidaneh.com placeholder image

فنگ شویی، کلید آسایش آپارتمان شما

به قلم: تحریریه چیدانه

همه افراد دوست دارند هر چقدر که فضای خارجی خانه هم شلوغ و پر هرج و مرج باشد، بتوانند در خانه خودشان آرامش کافی را به دست آورند. علاوه بر ماهیت خانه که مکان امنی برای استراحت و زندگی به بهترین نحو به شمار می رود، روش و اصول مختلفی هم در دنیا وجود دارد که می تواند این آرامش را افزایش دهد. از مراقبه و یوگا گرفته تا فنگ شویی و شیوه های مدرن و باستانی حفظ تعادل! اصول فنگ شویی در واقع اصول باستانی کشور چین است که برای دکوراسیون فضا با الهام از آنها می توان جریان مثبت انرژی را در قسمت های مختلف محل سکونت خود انتشار داد و به همین منوال به آرامش بیشتری رسید. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم در این مطلب اصول فنگ شویی آپارتمان در قسمت های مختلف منزل و نمونه هایی از تورهای خانه گردی چیدانه را به شما معرفی کنیم:

دکوراسیون ورودی

سرویس خواب بالسا

فنگ شویی آپارتمان: ورودی

آنچه که در یک آپارتمان به آن نیاز داریم، ورود هر چه بیشتر نیروی چی(نیروی حیاتی کائنات در تمام اشیای اطراف که به صورت های مختلف ایجاد می شود) به آپارتمان و جریان ملایم آن از یک به اتاق دیگر است، بیشترین مقدار نیروی چی از در ورودی خانه وارد می شود، به همین دلیل است که دکوراسیون ورودی باید پر نور و جذاب باشند تا نیروی چی را به ورود تشویق کند.

فنگ شویی ورودی

  • موقعیت شهر: تهران/ محله: قیطریه
  • متراژ فضا: ۷۰ متر مربع
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: طوسی، مشکی، رنگ چوب، سفید، کرم

همیشه دوست داشتم خانه مان حس زندگی داشته باشد، خاص باشد یا از المان های خاص در دکوراسیونش استفاده شود، من تفاوت را دوست دارم و عاشق چوب و بوی چوب هستم و وسایلم باید چوبی باشند تا حس زندگی را به من القا کنند. عاشق گل و گیاه هستم، همیشه دوست داشتم خانه ام هم مثل خودم بوی هنر بدهد و پر باشد از هنر.

مطلب منتشر شده: اکسسوری مدرن منزل، خانه به روز و خاص شاهد و منا در شمال تهران!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان پاسداران
استودیو پر

فنگ شویی سرویس های بهداشتی

سرویس بهداشتی به دلیل کاربردی که دارد، نیروی چی منفی تولید می کند و هرگز نباید رو به روی ورودی یا اتاق خواب های خانه قرار بگیرند. البته که شما نمی توانید به همین سادگی ساختار خانه را تغییر دهید. پس اگر با این مشکل مواجه هستید، فراموش نکنید که در سرویس بهداشتی را همیشه نگه دارید. همچنین می توانید با نصب آینه روی در آن، نیروی منفی را به صورت نمادین ناپدید کنید. اگر هم در حمام خانه خود توالت دیگری دارید، سعی کنید تا حد ممکن از سرویس بهداشتی در ورودی استفاده نکنید. یکی دیگر از روش های از بین بردن نیروی چی منفی، استفاده از گل و گیاه و نور شمع در این فضا خواهد بود. 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان پاسداران
استودیو پر

  • موقعیت شهر: تهران/ محله: خیابان پاسداران
  • سال ساخت: ١٣٧٠
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: سبز، طوسى و قهوه اى

داستان منزل ما داستان یک خانه قدیمی است که ما زندگی مان را از همینجا شروع کردیم. حدود یک سال پیش تصمیم به بازسازی گرفتیم و قصدمان این بود که با انتخاب رنگ و طرح های متفاوت از ترکیب اصالت و مدرنیته، یک تلفیق هیجان انگیز همراه با آرامش و صدای زندگی خلق کنیم.

 مطلب منتشر شده: دکوراسیون ایرانی، خانه این خانواده 4 نفره از اول همینجا بود!

منزل زیبای خانواده عشقی

فنگ شویی نشیمن 

از نظر فنگ شویی آپارتمان، نشیمنی ایده آل است که در نزدیکی در ورودی قرار گرفته باشد تا نیروی چی مثبت را به راحتی و سریع جذب کند، لبه های تیز و گوشه های مزاحم مبلمان، ستون هایی با مقطع مربع و تیرهای زیر سقف دارای نیروی چی راکد هستند که در اصطلاح فنگ شویی به آنها شار می گویند. جابه جایی و استقرار مناسب مبلمان نشیمن در محل صحیح می تواندشار را خنثی کند و انرژی مثبت را به درستی در فضا به گردش درآورد. برای ستون های مزاحم نیز استفاده از گل و گیاه سبز و یا نصب آینه می تواند مفید واقع شود. 

منزل زیبای خانواده عشقی

  • موقعیت: شهر تبریز
  • متراژ فضا: 135 متر مربع
  • ویژگی های برجسته: وجود گیاهان سبز

به طور کلی باید بگویم که من دوست داشتم با تبعیت از علاقه درونی خود، خانه را چیدمان کنم. به همین دلیل نیز از آن جایی که عاشق محیط گرم و دلنشین و همین طور سرسبز و رنگارنگ بودم، تمامی این مسائل و ویژگی ها را در دکوراسیون منزل خود رعایت کردم.  

مطلب منتشر شده: دکوراسیون خانه های ساده، خانه پدری زوج تبریزی

خانه آجری کرمان

فنگ شویی آپارتمان: آشپزخانه 

از نظر فنگ شویی، آپارتمان های هم سطح و هموار از نوع دوبلکس بهتر هستند چرا که نیروی چی پس از ورود، در انتخاب مسیر دچار سردرگمی نمی شود. اگر در آپارتمان اختلاف سطح وجود دارد، بهتر است آشپزخانه و غذاخوری بالاتر از نشیمن قرار گیرد. زیرا در غیر این صورت مهمانان هنگام ترک خانه نیروی مثبت چی را با خود می برند.

خانه آجری کرمان

  • موقعیت: کرمان، خیابان آبنوس
  • متراژ فضا: 220 متر مربع
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: سفید و سبز کمرنگ

من تمام آنچه در طول سالیان تحصیل و تدریس آموخته بودم و ناخودآگاه در ذهنم نقش بسته بود را اینجا اجرا نمودم. من به حس فضا معتقدم. فضاها بنا به خصوصیات مدنظرم اجرا می شدند و بعد با اشیا تعریف شده جان می گرفتند. هر قسمت از خانه حس متفاوتی دارد. نور دلچسبی هم از دو طرف می گیرد.

مطلب منتشر شده: دکوراسیون آجری منزل، انتخاب های بهجت و میلاد در کرمان

فنگ شویی آپارتمان

فنگ شویی اتاق خواب

سطح اتاق خواب نیز باید با هم یک دست باشد و یک اتاق خواب نباید بیش از حد بزرگتر باقی اتاق ها باشد. شکل مناسب اتاق خواب، مربع یا مستطیل است و اتاق های " L " شکل ناقص به نظر می رسند. این زاویه ۹۰ درجه موجود در فضا مولد نیروی شار است و برای بی اثر کردن آن باید از نصب آینه در دو سمت دیوار آن کمک بگیرید.

  • موقعیت (شهر و محله): تهران ، فرمانیه ، بلوار اندرزگو
  • متراژ فضا: ۱۷۰ متر مربع
  • رنگ های غالب: قرمز و سبز

استفاده از وسایل چوبی و هم چنین فرش های قرمز در خانه، همان ویژگی است که آن را برای ما دلچسب تر کرده و گرمای فضای خانه را نیز افزایش داده است. خوشبختانه ما در انتخاب وسایل و رنگ دکوراسیون خانه اختلاف نظر نداشتیم و به همین دلیل نیز طراحی دکوراسیون خانه مان، همان چیزی شد که هر دوی ما می خواستیم.

مطلب منتشر شده: رنگ خانه جدید، دکوراسیون زیبای منزل زوج هنرمند

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی پاسداران
استودیو پر

فنگ شویی آپارتمان و هنر نظم دهی فضا

از ریخت و پاش اشیا در اطراف و بی نظمی در آپارتمان پرهیز کنید. زیرا این مسئله باعث انفعال و کندی نیروی چی می شود . اکسسوری های نظم دهنده به خوبی می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. نیروی چی در مکان های تاریک و بدون استفاده نیز راکد و بی اثر می شود. سعی کنید آپارتمان شما همیشه روشن باشد و نور و هوا به تمام اتاق ها، خصوصا آن هایی که استفاده نمی شوند وارد شوند.

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی پاسداران
استودیو پر

  • موقعیت شهر: تهران/ محله: پاسداران
  • متراژ فضا : 102 متر مربع
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: طوسی، سفید، سبز فیروزه ای

من به طور کلی همیشه خانه ای می خواستم که بسیار ساده باشد و با وسایلی به رنگ سفید که نشانه پاکی و رنگ طوسی که نشانه زیبایی است، تکمیل شود. من عاشق سادگی و راحت بودن خانه بودم و دوست داشتم وسایل بسیار کم و سبک ولی در عین حال شیک و مدرنی را در دکوراسیون منزل به کار ببرم.

مطلب منتشر شده: چیدمان خانه مدرن، دکوراسیون 200 میلیونی منزل آذین و نویدرضا 

برای مشاهده تصاویر بیشتر خانه هایی که با توجه به فنگ شویی آپارتمان معرفی شدند، به لینک مطلب منتشر شده آنها سری بزنید. شما هم می توانید عکس منزل زیبای خود را به شماره تلگرام ۰۹۳۸۸۵۴۷۱۴۰ بفرستید تا اینبار مهمان خانه شما باشیم. 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه