Chidaneh.com placeholder image

7 دکوری چوبی برای تزئین دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

لوازم دکوری: چوب ها جذاب ترین مواد و مصالحی هستند که می توان از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد، آن ها حس خوب طراوت و نشاط طبیعت را مهمان دکوراسیون خانه ها می کنند و وجودشان به فضای داخلی خانه گرما و جذابیت خاصی می بخشند. چوب ها را می توان به انواع و اقسام شکل های مختلف در خانه استفاده کرد، می توان آن ها را در قامت کفپوش هایی زیبا در کف خانه نشاند، یا می توان به آن ها ظاهری شبیه مبل های راحتی داد و آن ها را به عنوان مبلمان استفاده کرد، یا نه می توان آن ها را به صورت لوازم و وسایل دکوری در همه جای خانه استفاده کرد. چیدانه امروز می خواهد تعدادی لوازم دکوری به شما نشان دهد که یا از چوب ساخته شده اند یا از مشتقات آ ن.

سبدهای حصیری در کابینت های آشپزخانه

سرویس خواب بالسا

سبد های حصیری چوبی در آشپز خانه

دیوارهایی از جنس کابینت های چوبی! یکی از بهترین راه حل ها برای جا دادن لوازم اضافی است، اما اگر شما به دنبال جایی هستید که خارج از کابینت به وسایل اضافی که جایی در کابینت ندارند یا سیب زمینی و پیازهایشان را سر و سامانی بدهید، خب ما به شما پیشنهاد می کنیم تعدادی سبد حصیری زیبا تهیه کنید، آن ها را به دیوار اشپزخانه تان نصب کنید و یا داخل قفسه ها و شلف های درون آشپزخانه تان بگذاریدشان و داخلش را با هر چه می خواهید پر کنید و با یک تیر دو نشان بزنید، هم دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان را تحت تاثیر قرار دهید و هم از لوازم دکوری زیبا در خانه تان استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق غذاخوری با ظرف های حصیری روی دیوار

ظرف های حصیری و دیوار اتاق غذاخوری

اتاق غذاخوری یکی از فضاهایی است که دکوراسیون داخلی آن باید شما را وادار به ساعت ها نشستن در آن و با آرامش میل کردن غذایتان کند و در این شما باید از هر انچه که فکر می کنید مفید و کارساز است، استفاده کنید.می توانید دیوار پشت میز غذاخوری را به جای نصب ظروف چینی قدیمی با ظرف های حصیربافی زیبا تزیین کنید. 

جا شمعی از تنه درخت

جا شمعی های چوبی

چوب ها وقتی هم با عناصر جذاب و فوق العاده ای مثل شمع ها ترکیب می شوند دیگر نمی توان از کنار آن ها ساده گذشت، اگر هنگام پیاده روی صبحگاه خود تنه درختی را پیدا کردید که می شد به راحتی آن را حمل کرد، حتما آن را با خود به همراه بیاورید، سر راه بازگشت به نجاری محله تان بروید از او بخواهید تا کمی ظاهر آن را برایتان مرتب کند و داخلش حفره ای به اندازه شمع های وارمر در بیاورد. بعد از آن می توانید درست مثل عکس بالا یک شمع دان زیبا و منحصر به فرد داشته باشید.

شمعدانی از تنه بریده درخت

شمعدان های چوبی بی نظیر

عکس بالا هم نمونه دیگری از همان جا شمعی هایی که در قسمت قبل به تان گفتیم را نشان می دهد، شما می توانید بسته به مکانی که می خواهید از این جا شمعی ها استفاده کنید، ان ها را تهیه کنید. قبلا هم در مطلب دکوری چوبی زیبا با شاخه درخت به شما گفتیم با این تنه های درخت چه کار های دیگری می شود کرد.

ساعت با طناب ضخیم

ساعت های طنابی حصیری

طناب های حصیری ضخیم هم ظاهری زیبا دارند و هم به دلیل انعطاف پذیری شان می توان از آن ها  لوازم دکوری خلاقانه و زیبا ساخت، مثلا عکس بالا را نگاه کنید، مقداری طناب ضخیم تهیه کنید، معمولا این طناب ها در گل فروشی ها یا بازارهای گل پیدا می شوند، تکه ای چوب نازک پیدا کنید و یا با برش دست یا با برش لیزری اعداد و عقربه های آن را در بیاورید، یک موتور ساعت از ساعت فروشی های بخرید و این ساعت زیبا را بسازید. البته باید بگویم که اگر عقربه ها و اعداد را خودتان برش می زنید نباید انتظار داشته باشید تا خیلی منظم به نظر برسند. 

مطلب پیشنهادی: ساعت ایستاده و جلوه ای جذاب در دکوراسیون منزل

ساخت گلدان با شاخه های خشکیده درختان و میوه کاج

گلدانی زیبا از شاخه های خشک و میوه های کاج

یک گلدان کریستالی زیبا، تعدادی شاخه خشک و میوه های کاج می توانند گلدانی به زیبایی آنچه که در عکس بالا می بینید را برای شما خلق کنند، درست کردن آن هم کاری ندارد، همه چیز به وضوح در عکس دیده می شود.

درست کردن جا شمعی با شاخه های خشکیده درخت

شاخه های خشک درخت و شمعدان های زیبا

از شاخه های خشک درختان هم می توان استفاده های زیادی کرد، آنچه که در عکس بالا می بینید هم یکی دیگر از این استفاده ها است، شمعدان هان بلوری ساده تان را با شاخه های خشک درختان تزیین کنید تا هنگامی که شمع ها درون آن روشن می شوند حس رویاگونه آن تحت تاثیر قرارتان بدهد. تزئین قاب با شاخه های خشکیده می تواند در کنار این جمع هماهنگی خوبی ایجاد کند.

اگر دست به کار شدید و خواستید هر کدام از این پیشنهاد ها را خودتان در منزل بسازید، بدانید که می توانید از چیدانه کمک بگیرید، سوالات تان را در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا به بهترین جواب ها برسید.

مطالب پیشنهادی: پاییزی کردن دکوراسیون منزل با تزئین میوه کاج!

۷ ایده استفاده از شمع در دکوراسیون منزل

ساخت شمعدان های زیبا و ارزان

نظم بخشیدن به خانه با ۱۰ ایده آسان و ارزان

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sepidehh در تاریخ 12 آبان 1394
وای چقدر این مطلب حس خوبی داره
shamim در تاریخ 12 آبان 1394
خوشحالیم که این مطلب براتون جذاب بوده، ممنون از همراهی شما، پاینده و پر توان باشید.

ثبت دیدگاه