Chidaneh.com placeholder image

7 ایده برای دکوراسیون اتاق نوجوان دانش آموز!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کودک: امروز تقویم را که ورق می زدم به یک مناسبت نوستالژیک رسیدم، و مرا برد به روزهای خوش نوجوانی و محصلی! مدرسه و کیف و درس و کتاب. بله 13 آبان! روز دانش آموز. به همین مناسبت در چیدانه ترفندهایی را برای داشتن  یک دکوراسیون جذاب در اتاق فرزند دلبند شما تهیه کرده ایم با ما همراه باشید.

چوب و هنر

کتابخانه دکوراسیون داخلی اتاق دانش آموز

جز جدا نشدنی مورد نیاز یرای اتاق یک محصل با انضباط ! یک کتابخانه و میز تحریر ساده می تواند علاوه بر تغییر دکوراسیون بی نظیر اوضاع اتاق فرزند شما را سر و سامان دهد، حتی اگر فضای بزرگی برای قرار دادن یک کتابخانه  ندارید طبقه ها و شلف ها به سادگی می توانند برای شما نقش یک کتابخانه ی کاربردی را داشته باشند و به نظم دهی فضای شما کمک کنند.

مطلب بیشتر:۱۲ کتابخانه متفاوت در گوشه و کنار دکوراسیون منزل شما

میز تحریر دکوراسیون داخلی اتاق دانش آموز

میز های تحریر می توانند به شکل ها و اقسام گوناگون در فضای اتاق فرزند شما باشند. به این نکته حتما توجه داشته باشید که فرزند نوجوان شما خواسته ها و سلیقه های خاص خودش را دارد، پس به او اجازه دهید که خودش لوازم اتاقش را انتخاب کند، شاید یک میز قدیمی شما برایش جالب باشد و به خواهد آن را با یک صندلی امروزی هماهنگ کند . پس به او جسارت انتخاب های متفاوت را بدهید و بگذارید فضای پیرامون اتاقش دل خواه خودش باشد.

مطلب بیشتر:۱۵ ایده ترغیب کننده برای فضای میز تحریر کودک 

اکسسوری های نظم دهنده اتاق دانش آموز

نظم و انضباط اولویت هر فضایی است چه برسد به فضای مثل اتاق دانش آموز! پس دست به کار شوید وبا استفاده از وسایل دم دستی جایی را برای لوازم و وسایل فرزندتان فراهم کنید حتی می توانید این فضا را خودتان بسازید، نیازی نیست حتما یک شلف یا طبقه و کمد تهیه کنید کمی وقت بگذارید و با فرزندتان فضای اتاقش را طراحی کنید، مطمئن باشید که به خاطر این موضوع همیشه قدردان شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی چیدانه: طراحی شلف های خلاقانه برای دکوراسیون داخلی منزل

کمد لباس اتاق دانش آموز

با شروع مدرسه ها معمولا فعالیت های خارج از مدرسه کم رنگ تر می شوند اما این موضوع باید همیشه در نظر داشته باشیم که فعالیت های خارج از مدرسه مثل ورزش کردن همیشه مهم است و می تواند تاثیر خیلی خوبی بر روی روند فعالیت های آموزشی و رشد دانش آموزان داشته باشد بنابراین یک فضا مثل کمدتان  را به جای دادن ابزار و وسایل ورزشی فرزندانتان اختصاص دهید و با این کار او را بیشتر به ورزش کردن ترغیب کنید.

مطلب بیشتر:۱۰ نکته که برای منظم کردن اتاق کودک باید بدانید!

برد یادداشت دانش آموز

تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه! اکثر فرزندان بازیگوش ما کار ها و فعالیت های روزانه ی خودشان را فراموش می کنند بنابراین داشتن یک برد برای یادداشت فعالیت های روزانه ی آنها بسیار می تواند برای آنها مهم و موثر باشد، به سادگی یکی از آن ها تهیه کنید و اجازه دهید به فعالیت های روزانه ی خود نظم و ترتیب ببخشند.

ساعت دانش آموز

امان از بیدار شدن های اول صبح! فکر کنم همه ی ما اوقاتی را با این موضوع در چالش بوده ایم. به خصوص مادر ها که همیشه با بیدار شدن بچه های بازگوش خود دچار مشکل اند. یکی از این ساعت ها برایشان تهیه کنید و به آنها یاد بدهید که خودشان زمان خواب و بیدار شدن شان را تعیین کنند، و این موضوع را به خودشان بسپارید بگذارید روی پای خودشان بایستند!

مطلب بیشتر:۷ عادت خوب والدین دانش آموزان منظم؛ بوی ماه مدرسه

لوازم دکوری دانش آموز

به سادگی می توانید از وسایلی که دیگر برایتان کاربردی ندارند در قالب یک کاربرد جدید استفاده کنید، و لوازم و وسایل دکوری دوست داشنتی و کاربردی برای اتاق فرزندتان تدارک ببینید. توجه داشته باشید که در زمینه خلاقیت خود فرزندانتان می تواند خیلی موثر باشد ، پس از خلاقیتشان استفاده کنید و فضایی دوست داشتنی برایشان بسازید.

دلتان می خواهد برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان با یک شرکت متخصص یا طراحانی خلاق و زبر دست مشورت کنید؟ پس حتما سری به بخش معماری داخلی و طراحی دکوراسیون اهالی فن چیدانه بزنید و با این گروه های متخصص در سراسر ایران آشنا شوید و از آن ها بخواهید تا به شما در این کار کمک کنند.

مطالب بیشتر:فنگ شویی اتاق کودک ، چیدمان آرامش بخش
۱۵ اتاق کودک با دست سازه های ساده و رنگی
نکته ای که در دکوراسیون اتاق کودک باید به آن توجه کرد
خرید ایده آل برای دکوراسیون اتاق کودک
لوازم التحریرهای جذاب برای رفتن به مدرسه؛ بوی ماه مدرسه

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه