Chidaneh.com placeholder image

انواع شومینه های مدرن در دکوراسیون داخلی

به قلم: مژگان احمدی

شومینه در هر خانه ای که باشد حال و هوای خاصی به آن فضا می بخشد، اما در فضاهای مدرن و امروزی بی شک نیاز به یک تغییر در نوع و شکل شومینه ها نیز وجو دارد. یعنی استفاده از همان شومینه های مدرن که انواع و اقسام گوناگونی دارند، امروز در چیدانه می خواهیم انواع شومینه های مدرن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

انواع شومینه های مدرن

انواع شومینه های مدرن الکلی

شومینه های الکلی و یا اتانولی یکی از انواع شومینه های مدرن هستند که برای فضاهای امروزی بسیار مناسب‌اند. این شومینه ها علاوه بر مقرون به صرفه بودن نسبت به شومینه های سنتی گازی، چوبی و یا دیگر شومینه ها، شما را از موارد زیر هم بی نیاز می کنند:

قالیشویی ادیب
  1. نصب دودکش
  2. پاک کردن دودکش شومینه
  3. خرد کردن و ذخیره کردن چوب
  4. پاک کردن دوده و خاکستر سطوح

پس اگر هنوز برای دکوراسیون منزل خود شومینه تهیه نکرده اید می توانید یکی از آن ها برای خود در بگیرید و از آن لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی: مدل کرسی امروزی، مبل کرسی از همش راحت تره!

شومینه های الکلی فانتزی

شومینه های الکلی فانتزی

همیشه نیاز نیست یک شومینه در اندازه ی بزرگ داشته باشیم و آن را بگذاریم کنج اتاق و خودمان کنارش بنشینیم. به راحتی می توانیم یک شومینه ی قابل حمل فانتزی داشته باشیم و آن را با خودمان به هر فضایی که می خواهیم ببریم. این شومینه های فانتزی جان می دهند برای دکوراسیون یک فضای مدرن و بامزه! امتحان کنید حتما لذت خواهید برد.

مطلب بیشتر: انواع شومینه و روش ساخت آنها

شومینه های گازی

انواع شومینه های مدرن گازی

این شومینه ها به اشکال مختلف در بازار موجود هستند، اما از نظر ساخت نیاز به پیش بینی جای قبلی برای آن ها در فضای داخلی وجود دارد.

شومینه های گازی از نظر گرمایش نسبت به سایر شومینه ها، گرمای بیشتری دارند و نسبت به همتای برقی خود مقرون به صرفه ترند. این شومینه ها به اشکال دیواری (LCD) و ساده ی دود کش دار موجودند .

اگر می خواهید دست به کار شوید و این ایده ها را اجرا کنید و به دنبال متخصصان در این حوزه می گردید بهتر است سری به بخش شومینه در اهالی فن چیدانه بزنید و از آنها در راه کمک بگیرید.

شومینه های گازی دودکش دار

شومینه های گازی دودکش دار 

شومینه های گازی دودکش دار، برای فضاهای نسبتا بزرگ مناسب است چون برای اکثر آن ها باید فضایی را اختصاص دهیم، و می توانیم با توجه به طرح و فرم دلخواه یکی از آن ها را برای دکوراسون فضای داخلی خود انتخاب کنیم.

اما حتما در نظر داشته باشیدکه در رابطه با نصب و نگه داری آن باید از افراد متخصص کمک بگرید.

اگر به دنبال ایده های دکوراسیونی متناسب با فضای داخلی خانه خود هستید، می توانید سوالات خود درباره، معماری داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ویلای خود را با مشاورین چیدانه در میان بگذارید.

انواع شمینه های گازی

شومینه های گازی (LCD)

شومینه های گازی (LCD) یکی دیگر از انواع شومینه های مدرن هستند که جان می دهند برای فضاهای کوچک شما، این شومینه ها به راحتی بر روی دیوار شما نصب می شوند و یک موقعیت فوق العاده زیبا برای فضایی که هیچگاه فکر نمی کردید بتوانید شومینه ای زیبا در آن قرار دهید ایجاد می کند. اگر فضای کوچکی دارید و دلتان یک شومینه بی نظیر می خواهد، حتما به سراغ یکی از این شومینه های گازی بروید .

مطلب بیشتر: قیمت شومینه، قدم به قدم از خرید تا نصب

شومینه های برقی

انواع شومینه های مدرن برقی

این شومینه ها نیاز به پیش بینی فضایی ندارند و در هر زمان و هر فضایی می توانید از آن استفاده کنید؛ حتی پس از اتمام ساخت ساختمان. این شومینه ها نسبت به همتای دیگر خود مقرون به صرفه نیستند اما در عوض نیاز به نصب دود کش و پاک سازی و… را ندارد. 

برخی از انواع شومینه های مدرن قابلیت تزیینی و دکوری را نیز با خود به همراه دارند. به نحوی که می توانید در تمام فصول از تصویر شعله بدون گرمای آن  استفاده کنید و حتی قابلیت تنظیم (کم یا زیاد شدن) نمایش شعله ی آتش را توسط ریموت کنترل  دارند و می توانید از جذابیت نور آتش در هر فصلی در فضای داخلی خود بهره ببرید. 

مطالب بیشتر:

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
وحید در تاریخ 18 آذر 1394
واقعا ممنون از زحمات شما واین همه ایده قشنگ

ثبت دیدگاه