Chidaneh.com placeholder image

استودیو دیار مدیا، طراحی داخلی مدرن با الهام از معماری ایرانی

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: طراحی فضایی منحصر به فرد آن هم برای قشری که عمده ی آن ها هنر را می فهمند و زندگی می کنند، شاید در نگاه اول چالشی بزرگ باشد، و این چالش سخت تر هم خواهد شد اگر کارفرمای هنرمند علاقه مند به تزیینات معماری ایرانی نیز باشد، اما رضا نجفیان از دفتر معماری رنا دیزاین به خوبی از این چالش سربلند بیرون آمده است، و توانسته رتبه اول به صورت مشترک در هفتمین دوره مسابقه ملی طراحی داخلی در بخش ساختمان های اداری، مجله معماری و ساختمان، در سال 1393 و همچنین رتبه اول در اولین دوره دوسالانه جایزه معماری و طراحی داخلی در بخش ساختمان های اداری، مجله هنر و معماری در سال 1393 را از آن خود کند. با چیدانه همراه باشید تا به گوشه و کنار آن سری بزنیم. 

رضا نجفیان / رنا دیزاین
دیار استودیو
رضا نجفیان / رنا دیزاین

سرویس خواب بالسا

اطلاعات عمومی پروژه دفتر سینمایی دیار مدیار

  • نام پروژهدفتر سینمایی دیار مدیا
  • موقعیت پروژه: خیابان شهید باهنر،تهران، ایران
  • دفتر معماری: رنا دیزاین  
  • معمار: رضا نجفیان

رضا نجفیان / رنا دیزاین
دیار استودیو
رضا نجفیان / رنا دیزاین

  • همکاران طراحی: مینا نظم جو،  احسان مروی، محمد حسین حمزه لویی، ساحل نبی پور، مینا مهرداد، مریم نجفیان
  • مساحت: 145 متر مربع
  •  نوع ساختمان: طراحی داخلی، اداری
  • تاریخ: اسفند 1392
  • طراحی روش ساخت: رضا نجفیان
  • مسئول اجراییسعید توده فلاح

رضا نجفیان / رنا دیزاین
دیار استودیو
رضا نجفیان / رنا دیزاین

  • همکاران اجرا: احسان مروی، سبحان نراقی، حمید حاجی رضایی، امیرپاشا اردم
  • مدت اجرا63 روز
  • کارفرمااحسان دلاویز
  • عکاسرضا نجفیان
  • جوایز: رتبه اول به صورت مشترک در هفتمین دوره مسابقه ملی طراحی داخلی در بخش ساختمان های اداری، برگزار    شده ازسوی مجله معماری و ساختمان، در سال 1393
      رتبه اول در اولین دوره دوسالانه جایزه معماری و طراحی داخلی در بخش ساختمان های اداری، برگزار شده از سوی مجله هنر و معماری در سال 1393

رضا نجفیان / رنا دیزاین
دیار استودیو
رضا نجفیان / رنا دیزاین

تصویری خیالی از رؤیای ذهنی کارفرمای هنرمند و علاقمند به تزئینات معماری ایرانی؛ بیانی امروزین از کاربرد آرایه ها در فرهنگ بصری معماری گذشته ما، مبنای شکل یابی و تشکیل پوسته ای سیال، پویا، پیوسته و لطیف بر کالبد ناهماهنگ و نامطلوب موجود، قرار گرفته است. فضایی که قرار است مخاطبی خاص غالباً از جنس هنرمندان سینمای ایران داشته باشد.

رضا نجفیان / رنا دیزاین
دیار استودیو
رضا نجفیان / رنا دیزاین

آرامش حسی در کنار هیجان بصری و سادگی فضا در عین پیچیدگی فرم ها، تجربه ­ی فضایی متفاوتی برای مخاطب و متناسب با روحیات کارفرما را به وجود آورده است. فرم هایی برگرفته از هنر معماران برجسته و استادکاران گذشته که با بیانی نو و امروزین از طراحی و تکنولوژی ساخت همراه شده است.

رضا نجفیان / رنا دیزاین
دیار استودیو
رضا نجفیان / رنا دیزاین

توجه ویژه به جزئیات در کلیه قسمت ها مد نظر بوده و با ظرافتی خاص به تمامی موارد زیبایی شناسی، عملکردی و حتی تأسیساتی پرداخته شده، تا آنجا که حتی کوچکترین اجزاء ساختاری پروژه همچون دریچه های خروجی سیستم تهویه مطبوع نیز طرح و ساخت ویژه ای متناسب با کل طرح یافته اند. نور طبیعی و مصنوعی در پروژه نیز از کیفیت ویژه ای برخوردار بوده و حالت های مختلفی از نورپردازی و نیازهای کاربران را تأمین می نماید. مصالح و متریال کف توسط ارتباط لامسه ای که با کاربر فضا برقرار می کند بر احساس صمیمیت و ارتباط وی با فضای دوستانه گفتگو می افزاید.

رضا نجفیان / رنا دیزاین
دیار استودیو
رضا نجفیان / رنا دیزاین

اجرای پروژه طی 63 روز از شروع تخریب وضع موجود تا تحویل پروژه به کارفرما و بصورت شبانه روزی انجام گرفته است. سقف های کاذب، دیواره معلق و بخش هایی از جداره ها از جنس پنل های گچی کناف و با سازه فلزی اجرا شده است. جداره های با طرح پارامتریک از 220 قطعهCNC شده با ابعاد مختلف و از پنل های XPS و EPS با چگالیِ حداکثر ساخته شده و در محل کارگاه مونتاژ و نصب گردیده است.

رضا نجفیان / رنا دیزاین
دیار استودیو
رضا نجفیان / رنا دیزاین

جهت رسیدن به مقاومت و سختی مطلوب نهایی، پوشش یا کوتینگی از مواد پایه سیمانی بر روی جداره پاشیده شده و پس از خشک شدن کامل؛ سمباده کاری و پرداخت نهایی با بتونه مخصوص و نیز یک لایه گچ سفید، انجام شده است. در انتها عملیات رنگ آمیزی با پوشش نهایی پلی اورتان و رنگ سفید و یا سیاه جلوه ای جذاب و تماشایی به سطح جداره ها بخشیده است.

رضا نجفیان / رنا دیزاین
دیار استودیو
رضا نجفیان / رنا دیزاین

چیدمان ریزفضاها، مبلمان و تجهیزات با توجه به شرایط و نیازهای کارفرما و پیشنهادات مشاور بصورتی منعطف و با نگاه به نیازهای آینده فضا طراحی شد. سکوهای نشیمن، میزهای کار و مبلمان بصورت هماهنگ با دیگر عناصر معماری داخلی ساخته و یا انتخاب شده اند و بصورت منعطف و شناور در فضا جهت بهره بردن کاربر از تجهیزات صوتی و تصویری پیشرفته مخفی در فضا قابلیت جابجایی و استقرار دارند.

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. 
اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب پیشنهادی :خانه افشاریان ، شاه نشین کرمانشاه
خانه ۴۵ در تهران، طراحی داخلی بی نظیر در آپارتمان ۴۵ متری!

آپارتمان حس سیزدهم در تهران، خانه ای فرا مدرن برای زندگی ایرانی
طراحی داخلی مطب دندان پزشکی لوندر، تحقق رویای یک معمار
بازسازی زیبا و متفاوت سالن زیبایی در تهران
کشتیرانی اسپاد، بازسازی مقرون به صرفه با الهام از کشتی!

منبع: معماری معاصر ایرانی | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه