Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی فروشگاه کاترپیلار در مگامال اکباتان تهران

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: همیشه طراحی برای یک برند خاص در سطح دنیا کار دشواری است، بنابراین اغلب برندهای برزگ در دنیا یک طراحی خاص را برای فضای داخلی خود در نظر می گیرند که خط مشی برای سایر فروشگاه های آن برند در سراسر دنیا باشد. فروشگاه کاتر پیلار در مگامال تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است این پروژه در هماهنگی با سایر فروشگاه های کاتر پیلار در سراسر دنیا از دفتر معماری کانسپت به معماری سمیه نائب عباس، نازنین افشار، پریسا براتی پور ایجاد شده است.که توانسته افتخار تقدیر اجرای خوب و مناسب در ششمین دوره مسابقه طراحی داخلی در بخش ساختمان های اداری و تجاری ، برگزار شده توسط مجله معماری وساختمان در سال 1392، از آن خود کند. با چیدانه همراه باشید تا به گوشه وکنار آن سری بزنیم.

چوب و هنر

مشخصات عمومی پروژه فروشگاه کاتر پیلار

  • نام پروژه: فروشگاه کاتر پیلار
  • موقعیت: مرکز تجاری مگامال، شهرک اکباتان،تهران، ایران
  • شرکت مشاوره: شرکت معماری کانسپت
  • معماران پروژه: سمیه نائب عباس، نازنین افشار، پریسا براتی پور
  • همکاران طراحی: مینا داود آبادی، مریم داود آبادی 
  • تاریخ: 1391
  • مساحت ساخته شده: 100  مترمربع

  • نوع ساختمان: تجاری، طراحی داخلی
  • شرکت سازنده: شرکت بلند آسمانه
  • طراحی سه بعدی: مریم داوود آبادی
  • کارفرما: شهرام مهدی زاده
  • عکاس: اترونوش باشنگ
  • جوایز: تقدیر بدلیل اجرای خوب و مناسب در ششمین دوره مسابقه طراحی داخلی در بخش ساختمان های اداری و تجاری ، برگزار شده توسط مجله معماری وساختمان در سال 1392

در طراحی این پروژه در وهله نخست هماهنگی با سایر فروشگاه های کاترپیلار در سراسر دنیا و همچنین هماهنگی با ایده مفهومی نام کارترپیلار مد نظر بوده است.که معماران دفتر کانسپت به خوبی از پس آن برآمدند و فروشگاهی محنصر به فرد با کیفیت فضایی بالا را کرده اند که حس متفاوتی با سایر فروشگاه های موجود دارد.

در راستای رسیدن به فضایی با تداعی طراحی صنعتی از پروفیل های فلزی در دیوارسازی ها و همچنین اکسپوز کردن سقف ها به وسیلۀ نمایان کردن عناصر سازه ای و تاسیساتی (برق و مکانیک) استفاده گردید رنگ های زرد، خاکستری و مشکلی برگرفته از لوگو و آرم این شرکت بوده است. در عین حال، پوسترهایی با نماد ماشین آلات شرکت کاترپیلار در تمامی دیوارهای داخلی به عنوان عناصر تزئینی خودنمایی می کند.

در طراحی تلاش شده که علیرغم استفاده از عناصر مشترک تمام فروشگاههای کاترپیلار در سراسر دنیا (به ویژه رنگ و عناصر فلزی)، معماری با توجه به نوع برداشت مخاطب ایرانی نسبت به این برند بومی سازی شود.و در عین هماهنگی با سایر فروشگاه ها خاصیت بومی خود و مردم پذیری اش را حفظ کند.

در بخش اهالی فن چیدانه با دیدن لیست شرکت های معماری داخلی و دکوراسیون به دنبال نمونه پروژه ها و اطلاعات تماس آنها باشید. این شرکت ها می توانند شما را در طراحی گوناگون ویلا، ساختمان مسگونی و حتی فروشگاه هایتان همراهی کنند.

در سطح جهانی برند کاترپیلار، به عنوان یک برند صنعتی و در سطح ابزار و البسه کار معرفی شده است. در ایران اما این برند به طور گسترده با ارزش کاربری زمخت روزمره (ولی نه صنعتی) شناخته می شود. از این رو، در معماری این واحد تجاری، از استفاده مستقیم از عناصر صنعتی نظیر ماشین آلات و چرخ دنده که در بیشتر فروشگاه های کاترپیلار حضور دارند، پرهیز شده است.

 رجعت به این عناصری مانند ماشین آلات و چرخدنده، صرفا از طریق عکس، پوستر و گرافیک می باشد. در مقابل، در سقف ها و نیمکت ها از عنصر چوب استفاده شده است تا از شدت صنعتی بودن فضا کاسته شود و فضایی دعوت کننده تر به وجود آید.که برای کاربر جذابیت بصری بیشتری را به همراه داشته باشد. 

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. 
اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیگر فروشگاه ها و مراکز خرید مدرن در ایران را با مطالب چیدانه بشناسید:
جواهرفروشی گلستان، طراحی داخلی ساده و مدرن در زعفرانیه 
طراحی مدرن فروشگاه بی نام، در بافت قدیم نجف آباد اصفهان
معماری بازار همجوار با کلیسای مریم مقدس در اصفهان
طراحی خلاقانه حجم در معماری ساختمان اداری تجاری ترمه
کافه قنادی رکس، یادآور خاطرات شیرین در تبریز

منبع: معماری معاصر ایرانی | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
a30dam در تاریخ 03 آذر 1394
إفتضآح

ثبت دیدگاه