Chidaneh.com placeholder image

10 وسیله کم جا برای دکوراسیون جمع و جور

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: زندگی در خانه های نقلی و فضاهای کوچک هم می تواند به اندازه زندگی در یک خانه بزرگ لذت بخش باشد، حتی می توان خیلی از امکاناتی که یک خانه بزرگ دارد را در یک خانه کوچک داشت آن هم فقط به وسیله مبلمان های تاشو و کم جا. مبلمان هایی که در عرض چند ثانیه به کوچک ترین اندازه ممکن می رسند و می توانند در هر گوشه و کناری جای بگیرند. این مطلب هم به همین مبلمان های تاشو اختصاص دارد مبلمان هایی که مطمئنا تهیه آن ها بسیار مقرون به صرفه است. این بار هم با چیدانه همراه باشید و این ایده ها را در منزل کوچک خود پیاده کنید.

اسکای اسکرپر

1- کاناپه های تخت خواب شو در فضاهای کوچک 

بیایید طرز فکرمان را نسبت به کاناپه ها تغییر دهیم و به آن ها به چشم تخت خوابی برای مهمان نگاه کنیم. تفاوت این کاناپه با بقیه کاناپه ها در این است که در دو طرف اهرم هایی برای چرخیدن دارد و به راحتی با یک حرکت در دل شلف سیاه رنگ قرار می گیرد. در مواقع لزوم به راحتی باز می شود و در مواقع ضروری هم به راحتی از جلوی دست و پا جمع می شود.

2- رخت آویز های دیواری در فضاهای کوچک 

رخت آویزهای دیواری نه تنها شما را به دردسر نمی اندازند که حسابی کمک حال شما هم خواهند بود، کافی است در وسط آن ها یک اهرم تاشو قرار دهید سپس آن ها را با بست های محکم به دیوار وصل کنید. البته باید برای حرکت راحت تره این رخت آویز ها و جلوگیری از صدمه زدن آن ها به دیوار، ریل هایی برای حرکت پایه ها در طرفین آن نصب شود. وسایل کم جا، نجات بخش خانه های کوچک است. 

3- مبلمان های چند منظوره در فضاهای کوچک 

اگر فضای کوچک و کمی در خانه دارید از مبلمان های چند منظوره استفاده کنید، این کار بهترین استفاده از فضاها در آپارتمانی کوچک است. مبلمان های چند منظوره انعطاف پذیری بیشتری دارند و شما می توانید ظاهر آن ها را مطابق با دکوراسیون داخلی خانه و همچنین نیاز خودتان تغییر دهید. 

4- کانتر های چرخان در فضاهای کوچک 

بعضی وقت ها هم برای این که بتوانیم از پتانسیل های فضای داخلی خانه استفاده کنیم حتما نباید آن ها را تاشو در نظر بگیریم، در برخی از فضاهای داخلی چرخیدن بعضی قطعه های مبلمان هم کافی و تاثیر گذار است، مثل کانتر یا همان اپن آشپزخانه که می تواند برای زمان هایی که مهمان دارید ازآن ها به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید. یا حتی در میز ای تحریر هم می توانید از این ترفند دکوراسیونی استفاده کنید.

5- انباری های مخفی در فضاهای کوچک 

ایده ای که در عکس بالا می بینید خیلی هوشندانه است نه؟ خب وقتی فضا کوچک باشد ذهن خلاق می شود، شما هم می توانید ماشین لباس شویی خود را با این روش زیر اپن آشپزخانه پنهان کنید، حتی می توانید از فضای زیر اپن به عنوان یک انباری دم دستی هم استفاده کنید.

6- میز کار تاشو برای فضاهای کوچک 

خلاقیت که محدودیت ندارد، امروزه وسایل و لوازم تاشو و کم جا با طراحی خلاقشان به ما این امکان را می دهند که در فضایی کوچک امکاناتی بی نظیر داشته باشیم. مثلا یک میز کار جمع و جور چیزی است که حتما به دردتان می خورد، چیز زیادی هم احتیاج ندارد، تعدادی تکه های چوب، میخ و چکش و تعدادی هم لولا. همه این ها با هم نتیجه اش می شود میز کاری مثل عکس بالا.

7- دیوارهای کاذب جمع شونده برای فضاهای کوچک 

این وسایل تاشو حتی می توانند دیوارهای کاذبی باشند که برای جداکردن فضاهای داخلی خانه از آن ها استفاده می شود. این دیوارها به راحتی می توانند جمع شوند و فضا را یکسره کنند و یا این که حریم خصوصی را برای هر فضایی جداگانه به وجود بیاورند، این گونه دیوار های تاشو دارای ریل های حرکتی در زیر ساختار خود هستند و معمولا برای خانه های با پلان باز از آن ا استفاده می شود.

8- تخت خواب تاشو برای فضاهای کوچک 

همه ما به خوبی می دانیم که وسایل تاشو معجزه فضاهای کوچک هستند و تخت خواب های تاشو را شاید بتوان محبوت ترین این معجزه ها نامید، وقتی تخت خواب در اتاق خواب ثابت باشد مشکلات رفت و آندی را زیاد می کند مخصوصا این که اگر فضای اتاق کوچک هم باشد، اما وقتی این تخت خواب ها را بتوان بست و در دل دیوار جای داد خیلی از مشکلات هم خود به خود حل خواهد شد.

9- مبلمان تاشو برای نشیمن فضاهای کوچک

مبلمان های تاشو می توانند در گوشه از خانه برای تان یک نشیمن جمع و جور و خودمانی فراهم کنند و بعد هم که کارتان با آن ها تمام شد تبدیل شوند به یک میز کنار مبلی یا پاتختی. به همین راحتی می توان از این مبلمان های تاشو نهایت استفاده را برد.

10- مبلمان شهری تاشو

در مبلمان شهری هم می توان از وسائل تاشو استفاده کرد، درست است که شهر را نمی توان جزو فضاهای کوچک دسته بندی کرد، اما این مبلمان ها باعث اختلال در مسیر های رفت و آمدی و عبور و مرو نمی شوند و اگر کسی که به آن ها احتیاج داشت می تواند به راحتی از آن ها استفاده کند. 

اگر در فضایی (محلی) با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب پیشنهادی : 
راه حل های شگفت آور برای راحتی در خانه های کوچک
ترکیب غذاخوری با نشیمن: راه حلی آسان برای دکوراسیون منزل کوچک
۸ ایده خلاقانه در حمام و سرویس بهداشتی کوچک
۱۰ راه برای افزودن فضا به دکوراسیون منزل کوچک

نویسنده : شمیم آقازاده| گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 03 آذر 1394
با تشکر ایده های بسیار عالی بودند.

ثبت دیدگاه