Chidaneh.com placeholder image

جای زیورآلات، ساعت و جواهرات، 10 ایده راه گشا!

به قلم: تحریریه چیدانه

طبقه بندی و نظم دهی: همه ی خانم ها دست کم یک جعبه پر از دست بند و گردنبند، گوشواره و وسایل زینتی دارند که نمی داند آن را کجا بگذارند، یکی از عناصری که همیشه برای طبقه بندی و نظم دهی آن ها دچار مشکل هستیم، جای دادن زیورآلات وسایل کوچک تزیینی است. امروز در چیدانه ترفندهایی برای نظم دهی این زیورآلات دوست داشتنی برای شما در نظر گرفته ایم با ما همراه باشید.

چوب و هنر

اولین محلی که به ذهن همه می رسد و گزینه ی مناسبی برای کسانی است که مقدار کمی زیورآلات دارند، همین جعبه های کوچکی که به خوبی روی میز آرایش شما قرار می گیرند، به خوبی می توانید برای هر کدام از وسایل یک جعبه ی جداگانه تهیه کنید و به وسایل خود نظم و ترتیب ببخشید، این جعبه ها را به رنگی انتخاب کنید که هارمونی مناسبی با سایر لوازم و وسایل شما داشته باشد، با این کار دکوراسیون منحصر به فرد تری برای اتاق خواب خود خواهید داشت. 

اکسسوری های نظم دهنده همان عنصری است که زیور آلات شما به آن نیاز دارند، با این اکسسوری ها به راحتی می توانید زیور آلات خود را دم دست و جلوی چشم داشته باشید، آن ها می توانند ظاهر در هم و بر هم اتاق شما را سر و سامان دهند و فضایی منظم تر برای  شما ایجاد کنند، این اکسسوری ها را می توانید از بازار به سادگی تهیه کنید و حتی دست به کار شوید و نوع ساده تر آن ها را خودتان بسازید.

کشوی میز خود را به یک نجار بسپارید،و از او بخواهید برای شما درون آن جعبه تقسیم بسازد و با این کار برای همیشه از فکر سر و سامان دادن به وسایل زینتی خود در امان خواهید بود، اگر فضا و توان آن را دارید این ایده را حتما اجرایی کنید، بی شک از آن لذت خواهید برد.

یکی از راه های طبقه بندی و نظم دهی زیورآلات شما کشوی میز یا کمد شماست، خودتان می توانید به سادگی با جعبه های پلاستیکی بلا استفاده برای کشوی خود اکسسوری نظم دهنده بسازید، همیشه نیاز نیست از یک نجار کمک بگیرید، فقط کافی است خودتان دست به کار شوید و یکی از آن ها را برای خودتان بسازید، جعبه های کوچک کرم ها و حتی جعبه های مقوایی که پس از استفاده دور می اندازیدایده های مقرون به صرفه ای برای این کار می باشند. 

فرو رفتگی های دیوار شما هم محل مناسبی برای لوازم زینتی شماست، به خوبی می توانید آن را طبقه بندی کنید و لوازم زینتی خود را در آن قرار دهید، با این کار به راحتی می توانید فضای خود را از اغتشاش به دور نگه دارید، اگر می خواهید فضای شما محفوظ تر بماند، به سادگی می توانید روی آن را با یک درب آیینه دار بپوشانید و فضای بی نظیرتری داشته باشید.

قاب های چوبی کوچک و جعبه های قدیمی نیز به خوبی می تواند لوازم زینتی شما را سرو سامان دهند،آن ها را تهیه کنید و روی میز آرایش خود قرار دهید، این ایده بیشتر برای دختر خانم های دوست داشتنی جذاب خواهد بود، اجازه دهید خلاقیتتان به کمک شما بیاید و فضای شما را بی نظیر سر و سامان دهد.

بخشی از فضای کمد خود را طبقه بندی کنید،و لوازم زینتی خود را در آن جای دهید، برای وسایل زینتی کوچک مثل گوشواره ها می  توانید از توری های فلزی یا الک های قدیمی با حفره های بزرگ استفاده کنید، با این کار فضای شما نظم و ترتیب بهتری میابد. برای گردنبد ها و دست بند ها نیز می توانید روی درب کمد هنگرها یا  آویزهای کوچک میخ مانند نصب کنید و به سادگی برای خود اکسسوری های نظم دهنده ی پر کاربرد بسازید و لذت ببرید.

کمی خلاقیت به خرج دهید، زیورالات شما می تواند زینت بخش دیوار های شما هم باشند، قاب های کوچک بسازید و پشت آن ها را با موکت بپوشانید، و روی آن پین ها و هنگرهای  کوچک نصب کنید و زیورآلات خود را روی آن آویزان کنید، یک اکسسوری بی نظیر که هم لوازم شما سر و سامان می دهد و هم یکی از ۷ ایده تزیین دیوار های خالی  شماست.

اگر می خواهید دکوراسیون سحر انگیزی داشته باشید و زیورآلات اززشمند شما در دید نباشد، بهترین راه استفاده از این قاب عکس های دو کاره می باشند، دیوار خود را با این قاب تزیین کنید و در دل آن به لوازم زینتی خود نظم و ترتیب ببخشید، و به دکوراسیون سحرانگیز خودافتخار کنید، امتحان کنید حتما لذت خواهید برد!

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که یک کوه زیورآلات جور و واجور دارید، پس بی شک یک کمد یا گنجه ای با این ابعاد و اندازه نیاز دازید تا به سادگی به همه ی وسایل خود نظم دهید، با این کمد شما می توانید همه ی اکسسوری های نظم دهنده ی وسایل زینتی خود را یک جا داشته باشید و حتی از آن ها برای خود کلکسیون بسازید!

خوشحال می شویم ایده های رنگارنگ خود را با ما دربخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی:
۷ شلف دیواری با کاربردی متفاوت!
۱۰ جالباسی مدرن در دکوراسیون منزل
رازهای حرفه ای برای داشتن یک کمد لباس تمیز و منظم
۸ ایده نظم دهی آسان به ریخت و پاش آشپزخانه!
نظم بخشیدن به خانه با ۱۰ ایده آسان و ارزان
بهترین ایده ها برای جاجورابی و لباس های کوچک

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه