Chidaneh.com placeholder image

رنگ یا کاغذ دیواری؟ مسئله این است!

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ و کاغذ دیواری هر کدام مزیت ها و معایبی دارند که نمی توان به راحتی از آن ها گذشت و شما باید با توجه به این مزیت ها و معایب و بررسی آن ها تصمیم بگیرید که کدام یک برای خانه تان مناسب تر است. به طور قطع نمی توان گفت که کدام یک بر دیگری برتری دارد، تنها کاری که از دست ما بر می آید این است که شما نسبت به تمام این معایب و مزایا آگاه کنیم، تصمیم نهایی با خود شما است. در ادامه با چیدانه همراه باشید تا به کمک کاغذ دیواری آیدی به برسی این چالش بزرگ بپردازیم.

چوب و هنر

برای فضاهای کم نور رنگ یا کاغذ دیواری؟

برای خانه هایی که نورگیری آن ها ضعیف است، شاید رنگ ها به دلیل لعاب و سطح براق خود نور را بهتر از کاغذ دیواری ها که به ذاته جاذب نور هستند؛ منعکس کنند اما کاغذ دیواری هایی با طرح جدید در بازار موجود است که سطح براق و مناسب چنین فضاهایی دارد. و در نتیجه باعث روشن تر شدن فضای داخلی می شوند.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ‌دیواری طرح‌دار کلاسیک مناسب برای پذیرایی
diamondکاغذ دیواری آیدی

برای خانه های کوچک می توانید از کاغد دیواری های رنگ روشن و طرح های ساده تز استفاده کنید. اگر خیلی دوست ندارید کل دیواری های خانه تان کاغذ دیواری باشد بهتر است بخشی از دیوار را رنگ و بخشی را کاغذ دیواری بزنید تا هم تنوعی در دکوراسیون دیوار ها ایجاد کنید هم سطح کمتری کاغذ دیواری اشغال شود.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ‌دیواری طرح‌دار کلاسیک مناسب برای پذیرایی
diamondکاغذ دیواری آیدی

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ‌دیواری طرح‌دار کلاسیک مناسب برای پذیرایی
diamondکاغذ دیواری آیدی

 اجرای رنگ یا کاغذ دیواری کدام سریع تر است؟

خب کاملا مشخص است که کاغذ دیواری به نسبت رنگ سریع تر اجرا می شود و به نسبت شما هم سریع تر می توانید از فضای خانه تان استفاده کنید، این بزرگ ترین عیب رنگ و بزرگ ترین مزیت کاغذ دیواری است.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ‌دیواری جدید گل‌دار برای پذیرایی
diamondکاغذ دیواری آیدی

ویژگی ای که هم در رنگ و هم در کاغذ دیواری مشترک است، قابلیت شست و شوی آن ها است. اگر نگران این موضوع هستید باید بگویم این روزها حتی می توانید کاغذ دیواری هایی پیدا کنید که قابلیت شست و شو دارند و همین مساله می تواند انتخاب بین این دو مواد و مصالح را برای شما آسان تر کند.

کاغذ دیواری آیدی
کاغذ‌دیواری جدید گل‌دار برای پذیرایی
diamondکاغذ دیواری آیدی

انتخاب مناسب برای کاغذ دیواری

کاغذ دیواری به دلیل بافت غنی تر، جذب نور بیشتر و طرح هایی که دارد می تواند در فضاهای کوچک حس خفگی ایجاد کند و فضا را کوچک تر از آنچه هست نشان دهد اما با یک انتخاب مناسب کاغذ دیواری ها می توانند جلوه ای متفاوت و حس و حالی منحصر به فرد در خانه شما ایجاد کنند، تنوع طرح و رنگ در کاغذ دیواری ها آن قدر زیاد است که به راحتی می توانید از میان آن ها بهترین را برای خانه تان انتخاب کنید.

کاغذ دیواری ها می توانند تبدیل به نقطه ای کانونی در خانه شما شوند و هر دیوار شما را در کمترین زمان ممکن به آن چیزی که می خواهید تبدیل کنند و به هر اتاق و هر فضای داخلی شخصیتی جدا ببخشند.

مزیت دیگری که طرح های روی کاغذ دیواری ها دارد این است که به شما اجازه می دهد تجربه ای از دکوراسیونی لوکس با بافت هایی گرم و جذاب داشته باشید. ترکیب جالب از بافت های مختلف در دکوراسیون منزل به زیبایی آن کمک می کند.

 

برای دیدن مدل های بیشتر کاغذ دیواری می توانید سری به پروفایل کاغذ دیواری آیدی  بزنید.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
حمید در تاریخ 07 آذر 1394
ممنون از مطلب بسیار غنی شما که در خصوص تفاوت رنگ و گاغذ دیواری گذاشتید . به نظر من وقتی میشه از هر دو این مصالح برای بهبود کیفیت فضا استفاده کرد چرا که نه؟ ولی باید توجه داشت بار روانی رنگ های طبیعی و تاثیر اونها بر روح و روان بسیار زیاد چون به طبیعت انسان نزدیکتر . کاغذ های دیواری با توجه به ترکیب های رنگ بسیار متنوع معمولا شخص رو در انتخاب دچار سر در گمی میکنه و برای انتخاب کاغذ دیواری نیاز به مطالعه در خصوص رنگهای ترکیبی بر روی شخصیت و وفضای موجود داشت.
بدون نام در تاریخ 11 آذر 1394
من کاغذ دیواری رو ترجیح میدم..خونه پدریم کاغذ دیواری داشت..حتی سقف..با و جود جنگ و موج انفجار و..هیچوقت ترک دیوارها رو ندیدیم..یعنی خونه همیشه شسته رفته و تر و تمیز بود..به دلیل رنگ بافت و طرح هم کثیف شدنشون به چشم نمیومد(رنگ های خیلی روشن هم داشتن)..امارنگ اینطوری نیست..میریزه..زود کثیف میشه و خودشو نشون میده..کاش در مورد تفاوت قیمت در اجرا هم توضیح میدادین.به هر حال نطالبتون کلا خیلی خوب و مفیده..من همیشه میام و استفاده میکنم
نغمه در تاریخ 13 آذر 1394
من معتقدم زیبایی خانه در سادگی و اجرای ساده هم با رنگ امیزی مقدور است نه کاغد دیواری. رنگ های متنوع و متفاوت میتونن جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی بدن.ممنون از سایت خوبتون

ثبت دیدگاه