Chidaneh.com placeholder image

فیروزه ای در اتاق غذاخوری

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ آبی: برای ایجاد زیبایی و آرامش در فضای خانه می توانید از رنگ فیروزه‌ای یا آکوا و وسایل آنتیک و قدیمی استفاده کنید. با ترکیب طرح های کلاسیک و مدرن می توانید خلاقیت های خاصی در خانه به کار بگیرید و از زیبایی دکوراسیون آن لذت ببرید. 

در این مطلب یک اتاق ناهارخوری را برایتان انتخاب کرده ایم که زمینه اصلی آن رنگ فیروزه ای و وسایل آنتیک و قدیمی هستند.
 

اسکای اسکرپر

پرده های اتاق ناهارخوری
ابتدا باید پرده های اتاق را با رنگ و طرح میز ناهارخوری جفت کنید. پرده هایی به رنگ آکوا که نازک و زیبا باشند و نور بیرون را به خوبی به داخل اتاق منتقل کنند. اگر پنجره های اتاق ناهارخوری گچبری یا طرح زیبایی دارد، پرده ها را در وضعیتی قرار دهید که زیبایی پنجره ها به خوبی دیده شوند. پرده های گل‌دار آبی و فیروزه‌ای حس آرامش را به بیننده منتقل می کنند. 
 

در میان آبی و سفید می توانید از سنگ مرمر تیره برای تزئین اطراف شومینه استفاده کنید. رنگ های مشکی یا شکلاتی برای سنگ اطراف شومینه مناسب است و تضاد خوبی در فضا ایجاد می کند. 
 

بخش جالب این چیدمان، استفاده از وسایل آنتیک است. بوفه دیواری که جای مناسبی برای قرار دادن ظروف است، یکی از بهترین ایده هاست. این قفسه که از چوب های پوسیده و فلز زنگ زده  تشکیل شده است را می توانید روی یکی از دیوارهای اتاق نصب کنید و ظرف های تزئینی خود را درون آن بچینید. 
 

در بالای میز ناهارخوری می توانید لوستری شیشه ای نصب کنید که مهره های آبی رنگ در طراحی آنها استفاده شده است. از این تیپ لوسترها قدیم ها زیاد بوده است. می توانید نمونه های قابل استفاده را از انباری خانه مادربزرگ ها بیرون بکشید و پس از تمیز کردن، آنها را در اتاق ناهارخوری نصب کنید. 
ظروفی که در قفسه قدیمی و کهنه می چینید نیز می توانند عتیقه و کهنه و قدیمی باشند تا با همه وسایل و دکوری ها با یکدیگر جفت و جور باشند. 
 

قفسه ای که انتخاب کرده اید اگر خیلی رنگ و روی کهنگی ندارد، می توانید با رنگ و گچ خودتان در کهنه و پوسیده بودن آن اغراق کنید. نمای آن را طوری بسازید که گویا قرار است هر لحظه از هم بپاشد. اما در واقعیت باید قفسه محکمی باشد تا امنیت این همه ظرف عتیقه ای که در آن می چینید حفظ شود. 
برای اینکه حسابی به این منظره قدیمی که روی دیوار ساخته اید، رنگ و بوی کهنگی بدهید، می توانید از جاشمعی های دیواری و برقی هم استفاده کنید. در کنار قفسه به ظاهر پوسیده، یک دیوارکوب قدیمی که از سمساری ها تهیه کرده اید، نصب کنید. 
 

از وسایل دکوری ارگانیت نیز می توانید برای تزئین این فضا کمک بگیرید. به طور مثال، از صدف یا وسایل تزئینی دریایی یا حتی از کاغذ دیواری های کنفی می توانید برای تزئین اتاق ناهارخوری استفاده کنید. اینکه می گوییم وسایل دریایی برای این است که تِم اصلی اتاق را به رنگ فیروزه ای یا آکوا پیشنهاد داده ایم که کاملا یادآور دریا و آرامش آب است.  
 

منبع:برترین ها

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
anahita در تاریخ 23 فروردین 1393
من رنگ فیروزهایی رو خیلیی دوست دارم ولی این وسایل دیگه از قدیمی گذشتن دارن پودر میشن
shahriyar در تاریخ 23 فروردین 1393
نکته همینه اصالت در کناره زیبایی

ثبت دیدگاه