Chidaneh.com placeholder image

8 رومیزی ایده آل برای میز های غذاخوری

به قلم: تحریریه چیدانه

پرده و لوازم پارچه ای: عوامل خیلی زیادی در زیبایی میز غذاخوری تاثیر گذار هستند از نوع چیدمان و انتخاب ظرف و ظروف مناسب گرفته تا رومیزی ها. قبلا خیلی در مورد میز غذا خوری و نحوه چیدمان آن ها و حتی ظروفی که زیبایی میزهای غذاخوری را بیشتر می کنند صحبت کرده ایم، اما امروز می خواهیم از رومیزی ها صحبت کنیم و ببینیم برای میزهای غذاخوری مان چه رومیزی هایی را انتخاب کنیم پس با این مطلب جذاب در چیدانه همراه باشید. 

رومیزی های قلاب بافی شده

تابلو فرش ریحان

رومیزی های قلاب بافی شده برای میزهای غذاخوری 

اگر سبک خانه تان وینتج و یا کلاسیک است می توانید برای میزهای غذاخوری تان از پارچه های قلاب بافی شده استفاده کنید. این پارچه ها طرح و نقش های متفاوتی دارند وبا راحتی اگر هنر قلاب بافی را بلد باشید می توانید آن را خودتان بسازید. اگر هم نه می توانید به سر اغ مادرها و یا حتی مادر بزرگ های تان بروید و از آن ها درخواست کنید تا یکی از زیباترین انواع آن ها را برای میز شما ببافند. 

شال هایی به عنوان رومیزی

استفاده از شال ها به عنوان رومیزی 

اگر قرار است مهمانی دوستانه ای را ترتیب دهید پیشنهاد می کنم از شال های رنگ یرنگی متنوعی که داخل کمدهای لباس تان دارید به عنوان رومیزی استفاده کنید. می توانید یک بار این کار را انجام دهید و نتیجه ان را ببینید مطمئنا دوستانتان هم از این کار استقبال می کنند در واقع این ایده یک ایده مقرون به صرفه است. 

رومیزی هایی از جنس ترمه

رومیزی هایی از جنس پارچه های ترمه 

اگر دوست دارید اصالت را به میز غذا و یا میزهای جلو مبلی خانه تان بیاورید از پارچه هایی با طرح و نقش ایرانی استفاده کنید، یکی از بهترین انتخاب ها پارچه های ترمه هستند که با رنگ ها وطرح های بی نظیر و خیره کننده شان چهره ای متفات و اصیل به دکوراسیون داخلی خانه شما می بخشند. برای آن که بیشتر با پارچه های ترمه آشنا شوید می توانید مطلب سفر به سرزمین رنگارنگ ترمه ها در خانه ترمه ایران را بخوانید.

استفاده از پارچه هایی با بافت های ضخیم به عنوان رومیزی

پارچه های ضخیم به عنوان رومیزی 

برای مهمانی هایی که در فصل های سرد سال برگزار می کنید می توانید از پارچه های ضخیم تر و بافت های در هم تنیده تر استفاده کنید و به میز غذای تان گرما و صمیمیت خاصی ببخشید یادتان باشد که توجه به جزئیات میز غذای شما را زیبا تر می کند. 

پارچه های نازک و طرح دار به عنوان رومیزی

پارچه هایی با بافت نازک برای رومیزی 

اگر برای تان مهم است که طرح خود میز غذایتان معلوم باشد و می خواهید از رنگ زیبای آن لذت ببرید استفاده از پارچه هایی مانند آن چه که در عکس بالا می بینید بسیار کارآمد است. این پارچه ها با بافت های نازک خود به شما اجازه می دهند تا از طرح چوب میز غذا و گرمای خاصی که به محیط می دهد لذت ببرید. 

رومیزی های بلند برای خانه هایی به سبک کلاسیک

رومیزی های بلند برای میزهایی به سبک کلاسیک 

رومیزی های بلند برای خانه ها و میز های غذایی که سبک کلاسیک دارند بسیار مناسب و ایده ال هستند. اگر رومیزی های تان را بلند انتخاب می کنید بهتر است به این نکته توجه کنید که باید طرح روی این رومیزی های بزرگ و به اصطلاح درشت باشد در غیر این صورت میز غذای شما چهره مناسبی پیدا نمی کند. 

پارچه های گل گلی برای رومیزی ها

استفاده از پارچه های گلدار به عنوان رومیزی 

مطلب ۷ ایده استفاده از پارچه های گل گلی در دکوراسیون منزل را یادتان هست؟ در آن مطلب به شما اید هایی برای استفاده از پارچهن های گل دار را معرفی کردیم، ایده ای که در عکس بالا میبینید را هم می توانید به آن ها اضافه کنید. استفاده از پارچه های گلدار به عنوان رومیزی . 

رومیزی های دو تکه برای میزهای غذاخوری 

رومیزی های دوتکه این امکان را به شما می دهند تا رنگ های بیشتری را مهمان میزهای غذاخوری تان بکنید. این نوع رومیزی ها حس و حال صمیمانه تری دارند و برای مهمانی های دوستانه و خودمانی تر پیشنهاد می شوند. 

شما هم از رومیزی های زیبای تان عکس بگیرید و آن ها را با چیدانه و در قسمت مشاوره دکوراسیون به اشتراک بگذارید تا از آن ها در مطالب بعدی استفاده کنیم. 

مطالب پیشنهادی: 
ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۲)
مهم ترین عنصر در فضای غذا خوری!
باید ها و نباید های چیدن میز غذا خوری در مهمانی ها !
روش های درست چیدمان میز غذا در مهمانی ها
۱۰ ایده منحصر به فرد برای چیدن میز غذا
همچون شاهان غذا بخورید!

نویسنده : شمیم آقازاده| گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
mina.samin در تاریخ 20 آذر 1394
شخصا عاشق ترمه و انواع سوزن دوزی‌های اصیل و زیبای ‌ایرانی هستم
قدسیه باقرزاده در تاریخ 10 خرداد 1396
با سلام تشکر از لطف شما من انتظار داشتم رومیزی های بیشتری ببینم. کار گلدوزی و شماره دوزی های جالب که واقعا زیبا و دلنشین هستند
نرگس در تاریخ 03 دی 1396
ذومی رسما لیف حمومه

ثبت دیدگاه