Chidaneh.com placeholder image

معجزه طراحی داخلی در دکوراسیون اتاق کودک!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کودک: فکر نمی کنم فضایی در خانه به اندازه اتاق کودک سرزنده و پر از حس خوب زندگی کردن و پویایی باشد. انرژی که در اتاق های کودک هست آدم را وادار به زندگی می کند. اصلا وقتی از در اتاق وارد می شوی با آن آدم قبل از ورود فرق می کنی، یک دفعه همه وجودت به تلاطم و جنب و جوش در می آید، دقیقا می شوی همانند همان کودکی که این اتاق برایش مامن و پناهگاه است. البته در این میان نباید از نقش طراحی دکوراسیون داخلی هم غافل ماند چرا که همه این انرژی ها و جوش و خروش ها به واسطه رنگ ها و سبک های طراحی دکوراسیون و حتی مبلمان ها به شما منتقل می شود. اگر دوست داشته باشید می توانیم در ادامه این مطلب تعدادی از طراحی های مدرن اتاق کودک را با هم بررسی کنیم و ببینیم که چه چیزهایی باعث خاص تر شدن اتاق های کودک و نوجوانان می شود. با چیدانه همراه باشید. 

قالیشویی ادیب

اتاق کودک سرزمین رنگ های شاد

در اتاق کودک بیشترین استفاده از رنگ ها را می توانید ببینید، آن هم رنگ های شاد و براق و پر انرژی.  در این اتاق ها می توانید همنشینی رنگ هایی را ببینید که اصلا فکرش را هم نمی کنید که در کنار هم زیبا و جذاب به نظر برسند، اما اتاق کودک به منزله سرزمین عجایب است و هر چیزی در آن امکان پذیر است. فقط کافی است نگاهی به عکس بالا بی اندازید. در این اتاق ها می توانید مبلمان های راتی را با مبلمان های سلطنتی ترکیب کنید و در کنارشان هم وسایل سرگرمی کودک را قرار دهید، کسی قرار نیست بابت انجام این کارها شما را مورد بازخواست قرار دهد، پس با شهامت و جرات کاری را که دلتان می خواهد را انجام دهید.

در اتاق کودک همه چیز در دسترس است

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید به مقیاس آن ها هم توجه کنید. این نکته به این معنی است که همه وسایلی که ضرری برای کودک ندارد و خودش به تنهایی می تواند با آن ها بازی کند می تواند در دسترسی راحت تری به نسبت وسایلی که نیاز به نظارت دارند قرار بگیرند. البته مقیاس کلی اتاق باید جوری باشد که مناسب جثه ظریف کودک باشد و کودک در آن اتاق احساس کند که فضا برای او طراحی شده است. در کنار همه این ها باید رنگ های جذاب و سرزنده را هم استفاده کرد تا به دکوراسیونی مناسب رسید.

توجه به علایق کودک در طراحی اتاق کودک

اگر می خواهید دکوراسیون اتاق وروجک کوچک تان را تغییر دهید حتما نظر خود او را هم بپرسید و او را در طراحی اتاقش دخیل کنید. با این کار هم کودک در اتاقش احساس راحتی و رضایت می کند و هم کار شما راحت تر می شود. سعی کنید با هر فن و هنری که می توانید علایق و سلیقه های کودک عزیزتان را به تصویر بکشید. روی درب کشو ها، کمد ها، تابلو ها و یا حتی فرشی که برای اتاق کودک در نظر می گیرید.

نظم را با دکوراسیون داخلی به کودک تان بیاموزید

دکوراسیون داخلی می تواند به شما کمک کند تا نظم و ترتیب را به کودک عزیزتان بیاموزید. مثلا کشوها را مانند تخته سیاه رنگ آمیزی کنید و سپس با استفاده از گچ های رنگی روی هر کشو بنویسید که به چه چیزی مربوط است. با این کار کودک عزیزتان یاد می گیرد که هر چیزی جای مخصوصی دارد. می بینید دکوراسیون داخلی به همین سادگی می تواند هر چیزی را تحت پوشش خود قرار دهد.

نقطه عطف در طراحی دکوراسیون اتاق کودک

سعی کنید در دکوراسیون داخلی اتاق کودک تان یک شاخصه منحصر به فرد داشته باشید که کودک تان را به وجد بیاورد. این شاخصه منحصر به فرد می تواند فرش و تابلویی هماهنگ باشد یا حتی می تواند یک لوستر و یا حتی عروسکی متفاوت باشد، این شاخصه های منحصر به فرد باعث می شود تا فرزندتان با شوق و علاقه خاصی دوستانش را به اتاق بیاورد.

حریم خصوصی در اتاق کودک

هرگز تصور نکنید که کودک وقتی یک اتاق اختصاصی دارد دیگر نیازی به فضای خصوصی ندارد. هر انسانی حتی در اتاق شخصی خودش هم نیاز به محل خصوصی تر دارد. ساختن یک گوشه دنج در اتاق کودک کار سختی نیست فقط به شرطی که دقیق تر به زوایای اتاق نگاه کنید. البته دقت کنید که این گوشه دنج نباید جوری باشد که آن را تبدیل به پایگاهی برای عملیات های تخریبی کند، حتی این گوشه های دنج هم باید راهی برای نظارت شما داشته باشند. 

دقت در انتخاب مبلمان اتاق کودک 

اتاق کودک یکی از تاثیر گذارترین مکان ها بر روی حالات روحی و عاطفی کودکان است. انتخاب چیدمان مناسب در این فضا یکی از ضروری ترین انتخاب ها است. اگر در این امر دقت کافی نداشته باشیم می تواند اثرات نامطلوبی در روند شکلگیری شخصیت کودک شما بر جای بگذارد. محیط اتاق کودک باید باعث باروری و پرورش استعداد و خلاقیت او بشود. پس حتما در انتخاب مبلمان ها و نحوه چیدمان آن ها وسواس و دقت کافی به خرج دهید.

مطالب پیشنهادی چیدانه: 
استیکر اتاق کودک تغییر دکوراسیون آسان و به صرفه
تخت خواب های هیجان انگیز در دکوراسیون اتاق کودک
راهنمای خرید: سرویس خواب کودک شیک و زیبا
۷ ایده برای دکوراسیون اتاق نوجوان دانش آموز!
بهترین رنگ های دکوراسیون اتاق کودک

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانهمشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه