Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون داخلی لوکس به سبک کوکو شانل

به قلم: تحریریه چیدانه

سبک های دکوراسیون: کوکو شانل سبکی در دنیای مد اختراع کرد که با گل های کاملیای سفید، لباس سیاه، لوگوی CC، درپوش ویژه ی عطر شانل با شکل هشت ضلعی کشیده تعریف می شود. او دکوراسیون آپارتمان شیک خود را در پاریس با الهام از این ایده ها طراحی کرد. این آپارتمان در بالای بوتیک و سالن طراحی لباس شانل واقع شده است. اکنون این آپارتمان برای مصاحبه های مطبوعاتی و عکس برداری از مدل ها استفاده می شود.

برای وارد شدن به دنیای شانل، شما ابتدا از یک راه پله ی گرد بالا می روید که پله هایش با فرشی به رنگ بژ و رگه هایی از سفید مفروش شده اند. هنگام نمایش مجموعه های جدید توسط مدل ها، شانل آن ها را از بالای این پله ها تماشا می کرد. در طول نمایش، او بر روی پنجمین پله در پایین آپارتمانش روبروی دیواری از آینه ها می نشست و با نگاه به پایین می توانست مدل ها و عکس العمل حضار به لباس ها را ببیند، بدون اینکه کسی متوجه حضور او شود.

تابلو فرش ریحان

آپارتمان شانل پر از اجزای دیدنی است – لوستر های کریستال، آینه های درخشان، جفت اسب های چینی طلاکاری شده، یک تندیس کهن روسی از طرف دوستش ایگور استراوینسکی، یک دست طلایی که توسط دوستش آلبرتو جاکومتی برای او حجاری شده و یک شاخه گندم که توسط دوستش سالواتور دالی نقاشی شده است.

اگر دوست دارید زیبایی و جذابیت سبک شانل را در دکوراسیون منزل خود تجربه کنید، پیشنهاد می کنم این مطلب چیدانه را از دست ندهید.

در حالی که فضای کوکو با کتاب ها و کلکسیون های اشیا آراسته شده بود، اتاق نشیمن جایی بود که او مصاحبه هایش را انجام می داد. افراد کم و برگزیده ای اجازه ی نشستن بر روی نیمکت جیر (چرم مخمل نما) برنزه ی او داشتند – این رنگ و جنس بسیار مورد علاقه ی او بودند.

مانند این تصویر، طبقه ی بالای آپارتمان شانل جایی بود که آشیانه ی پرنده ی بیگانه نام گرفته بود. آن جا پر از صفحات کهن چینی لاک خورده بود که کاملیاهای سفید نیز بخشی از طرح ها بودند. شانل صفحات رنگی را مانند کاغذ دیواری مسطح به کار می برد یا آن ها را در ورودی اتاق پذیرایی اش چین دار می نمود.

یک راه پله ی مارپیچ آینه کاری شده به کوکو امکان تماشای عکس العمل حضار به نمایش های مد در طبقه ی زیر را می داد. این پله ها در بالا به یک آتلیه و در پایین به اتاق های پرو سالن طراحی لباس و بوتیک همکف ختم می شدند.

چون شانل در برج اسد یعنی 16 اوت 1883 متولد شده، آپارتمان خود را پر از مدل های شیر از جنس های چوب، نقره، برنز یا مرمر سفید کرده بود. شیر تبدیل به یک نشان همیشگی در بسیاری از آفریده های او شد.

نشانه های شانل در همه جای آپارتمانش از جمله کوسن های پنبه ای و لوستر مجلل او، حاکی از نگاه ریز بین مادام شانل است.

یک اصل مهم شانل ایده ی “لوکس بودن برای خود" است. سطوح آینه کاری شده و فرش قرمز به سادگی نشان دهنده ی این هستند که شما پیرو مد هستید.

در اواخر دهه ی 1920 میلادی شانل با دوک وست مینستر، پولدار ترین مرد انگلستان یک رابطه ی عاشقانه برقرار کرد. سه جعبه لعل بر روی میز او در آپارتمانش، هدیه ای از طرف دوک است.
فلزی که این جعبه ها را آراسته، کم ارزش تر از فلز درون آن ها است: درونی طلایی. به لطف دوک وست مینستر، کوکو شانل خاصیت لوکس بودنی که منحصر به خودش بود را کشف کرد: چیزی که پنهان می ماند، فقط متعلق به یک نفر است. این مفهوم لوکس بودن به سرعت در دنیای مد انعکاس پیدا کرد، زیرا بر طبق نظر کوکو شانل زیبایی واقعی از درونی که به اندازه ی بیرون زیباست، نشأت می گیرد.

کوکو هروقت به آپارتمانش می رفت، بوی عطر شانل شماره ی 5 که رایحه ی مخصوص او بود، در اطراف راه پله به مشام می رسید.
نکته: اجازه دهید منزل شما نه تنها از نظر بصری جذاب باشد، بلکه با رایحه ی مورد علاقه ی خود آن را دلپذیر و دعوت کننده نمایید.

این ترکیب رنگی با سبک کوکو متناسب است. او صندلی هایی را که نشیمنشان پایین است ترجیح می داد.

اکنون که با دنیای کوکو شانل و محل زندگی او آشنا شدید، شاید دلتان بخواهد حس و حال فضای شانل را به دکوراسیون داخلی خود بیاورید. خوشحال می شویم نظرات و ایده های خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. اگر شما هم دکوراسیونی به سبکی خاص دارید، از طریق همکاری با تحریریه چیدانه آن را معرفی کنید.

مطالب بیشتر:
دکوراسیون منزل به سبک هالیوودی!
جذابیتی خاص با سبک ایتالیایی
۱۰ سبک دکوراسیون داخلی در کشورهای مختلف جهان

سبک کوچ‌نشینی برای دوستداران وسایل آنتیک
سبک کلبه ای: دکوراسیون خودمانی و مقرون به صرفه

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه