Chidaneh.com placeholder image

صورتی و آبی، انرژی مثبت در خانه آزالیا و میلاد + تصاویر

به قلم: تحریریه چیدانه

داشتن خانه ای زیبا و گرم هدف همه زوج هایی است که زندگی مشترک خود را آغاز می کنند. به همین دلیل هم همیشه زوج های جوان با کمک خانواده های خود تمام انرژی، ذوق و سلیقه شان را به کار می گیرند و در نهایت نیز خانه زیبا و دلنشینی را طراحی می کنند. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه نیز به خانه زوج جوانی در ساری رفته ایم و داستان خانه زیبای صورتی و آبی آنها را شنیده ایم. پس با ما همراه باشید تا از روند بازسازی و طراحی دکوراسیون منزل آزالیا و میلاد باخبر شویم.

دکوراسیون خانه خانم احمدی

قالیشویی ادیب

خانه آزالیا و میلاد در یک نگاه:

  • تعداد افراد ساکن: دو نفر
  • شغل صاحب خانه: آقای خانه: کارشناس فروش/ خانم خانه: کارشناس فروش و معمار
  • موقعیت: مازندران/ ساری
  • متراژ فضا: 170 متر
  • سال ساخت: بازسازی شده 98
  • طبقه: دوم
  • ملک: شخصی
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک عدد
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: سرخابی و سرمه ای
  • طراح: خانم خانه
  • مدت زمان صرف شده برای طراحی داخلی و بازسازی: یک سال و نیم
  • هزینه صرف شده برای طراحی داخلی و بازسازی: 150 میلیون تومان

دکوراسیون خانه خانم احمدی

 دکوراسیون منزل صورتی و آبی

دکوراسیون خانه خود را در 5 کلمه توصیف کنید.

خانه ای پر انرژی، دنج، گرم، شاد و پر از حس طراوت

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

باید بگویم که این خانه، خانه پدری من بوده و تقریبا 35 سال از ساخت آن می گذرد. قبل از آنکه بخواهیم خانه را بازسازی کنیم کسی باور نمی کرد که می توان از یک خانه قدیمی، فضای زیبا و خوبی ساخت. اما سعی کردم که ریسک پذیر باشم . مطمئن بودم که در نهایت به نتیجه خوبی دست خواهیم یافت.

سقف شیبدار خانه و همین طور دور بودن آن از سر و صداهای شهر باعث شد که به این خانه به عنوان یک گزینه ایده آل نگاه کنم. من و همسرم عاشق محیطی آرام و دور از آلودگی هستیم و به همین دلیل هم این خانه بهترین انتخاب ما به حساب می آمد، جایی که می توانستیم صبح خود را با صدای پرنده ها آغاز کنیم.  

دکوراسیون خانه خانم احمدی

اطلاعاتی در رابطه با گذشته خانه خود دارید؟

گذشته خانه ما به زمان کودکی من باز می گردد. من در این خانه متولد شدم و چیزی حدود 10 سال نیز در آن زندگی کردم. از همان زمان کودکی به دنبال فضاهای آرام و به دور از شلوغی بودم. به همین دلیل هم همیشه نسبت به این خانه حس تعلق خاطر داشتم و در نهایت هم تصمیم گرفتم که در آن ماندگار شوم.

داستان دکوراسیون (بازسازی) خانه خود را تعریف کنید.

دکوراسیون منزل ما بازسازی شد و بعد از آن هم قسمت هایی مثل نشیمن به آن اضافه شد. علاوه بر این آشپزخانه و اتاق خواب هم جزء تغییرات اساسی این خانه بازسازی شده به حساب می آید. باید به این نکته نیز اشاره کنم که از آنجایی که این خانه خیلی قدیمی بود مجبور شدیم که تمامی لوله ها و اتصالات برق و… را به طور کامل تعویض کنیم.

دکوراسیون خانه خانم احمدی

انتخاب رنگ صورتی و آبی

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

به طور کلی باید بگویم که من علاقه خیلی زیادی به طراحی داخلی منزل دارم. همیشه دوست داشتم که خانه ای شاد داشته باشم و با نگاه کردن به هر کدام از بخش های خانه آرامش بگیرم. هر دوی ما بعد از ازدواج می خواستیم خانه ای شاد و رنگی داشته باشیم و از عناصر و المان هایی مثل چوب و صنایع دستی نیز استفاده کنیم، چرا که فکر می کنیم این عناصر می توانند فضای خانه را جذاب تر و باطراوت تر نشان دهند. همسر من با رنگ هایی که انتخاب می کردم هیچ مخالفتی نداشت و مرا تشویق هم می کرد.

از آن زمانی که به خاطر دارم همیشه عاشق تناژ صورتی بودم و هستم. یعنی کم پیش می آید که برای خرید به سراغ محصولاتی بروم که به رنگ صورتی ارتباطی ندارند. به همین دلیل هم از آنجایی که اگر خودم را کنترل نمی کردم تمامی فضای خانه صوری می شد، تصمیم گرفتیم که به سراغ رنگ هایی متضاد صورتی نیز برویم و با کمک آنها فضا را به تعادل برسانیم.

دکوراسیون خانه خانم احمدی

آیا برای دکوراسیون و بازسازی خانه روند خاصی را پیش گرفته اید؟

باید بگویم که بازسازی خانه ما ابتدا فقط برای اضافه کردن فضا و یا تعمیرات اساسی شروع شد. به طور کلی به دلیل داشتن سقف شیبدار باعث شده بود که فضاهای پرت و بدون استفاه زیادی در خانه داشته باشیم. به همین دلیل هم سعی کردیم با اضافه کردن برخی از فضاها خانه را بزرگ تر کرده و استفاده بیشتری از آن داشته باشیم. در نهایت هم به سراغ خرید وسایل رفتیم و خانه را همان شکلی که دوست داشتیم طراحی و چیدمان کردیم.

پیش از این در مطلبی با عنوان «اشتباهات بازسازی خانه، این بار از زبان برادران اسکات!» به اشتباهاتی پرداخته شده که معمولا افراد در زمان بازسازی خانه مرتکب می شوند. برخی از این اشتباهات شامل این موارد می شوند:

  • در انتخاب کابینت آشپزخانه دقت نمی کنند
  • ارزان ترین پیمانکار را برای بازسازی منزل انتخاب می کنند
  • هزینه های غیر قابل پیش بینی را در نظر نمی گیرند
  • در استفاده از گرانیت برای کانتر آشپرخانه اصرار دارند
  • از تغییر دکوراسیون حمام می ترسند
  • تنها انتخابشان پارکت چوبی است
  • بازسازی آشپزخانه را بر اساس مد پیش می برند
  • در چیزهایی که نمی بینند مضایقه می کنند
  • تخلیه کف در لاندری را نادیده می گیرند
  • کفپوش اضافه تری سفارش نمی دهند

دکوراسیون خانه خانم احمدی

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می دهد؟

وقتی خانه مان همان طوری که می خواستیم طراحی و چیدمان کرده و کار را به پایان رساندیم هر کسی که به خانه مان می آمد از انرژی مثبی که در فضا موج می زند حرف می زد. باید اعتراف کنم که ما هم دقیقا به دنبال همین موضوع بودیم. دلمان می خواست که به بخشی از خانه که نگاه می کنیم انرژی مثبت بگیریم و حال خوبی پیدا کنیم.

فکر می کنم یکی از تاثیرگذارترین مسائل در همین زمینه استفاده از گیاهان آپارتمانی و تلفیق آنها با عنصر چوب است، چرا که این ترکیب حس طبیعت را به شما انتقال می دهد و همین موضوع هم گرمای خانه را دوچندان می کند. تمام اینها دقیقا هدف ما از طراحی دکوراسیون منزلمان بود.

دکوراسیون خانه خانم احمدی

فضاهای مهم در دکوراسیون صورتی و آبی

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

داشتن گوشه هایی دنج در خانه برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود. برای مثال در قسمتی از خانه که کنج دلشینمان است کتابخانه ای قرار دادیم و با خیال راحت در این کنج دوست داشتنی مشغول مطالعه می شویم. علاوه بر این قسمتی از نشیمن که پر از گل و گیاه است هم بخش دوست داشتنی و مورد علاقه ما از خانه است. به طوری که می توانم ساعت ها مقابل آن بنشینم و از تماشایش لذت ببرم. به همین دلیل هم هست که فکر می کنم وجود گوشه هایی دنج در طراحی دکوراسیون هر خانه ای بسیار مهم و تاثیرگذار است.

دکوراسیون خانه خانم احمدی

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

باید اعتراف کنم که از اول و ابدای کار چالش های بسیار زیادی پیش رو داشتیم. از آنجایی که خانه قدیمی بود از هر جایی که شروع می کردیم با مشکل جدیدی رو به رو می شدیم که پیش بینی اش نکرده بودیم. باید بگویم به جز مشکلات زیربنایی خانه در بازسازی، قسمت های مربوط به سفیدکاری و رنگ آمیزی هم به دلیل بی تجربگی هر دوی ما ضرر زیادی برایمان به جا گذاشت، چون افرادی که برای این کار آمده بودند بسیار ضعیف عمل کردند و نتیجه دلخواهمان را برایمان به جا نگذاشتند.

پیشنهاد چیدانه: از کجا بخریم؟ از چه کسی کمک بگیریم؟

برای بازسازی و طراحی خانه خود از اهالی فن پیشنهادی چیدانه کمک بگیرید:

دکوراسیون منزل خانم احمدی

برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده کرده اید؟

از آن جایی که ابعاد خانه برای ما کافی بود با مشکل کمبود فضای چندانی رو به رو نشدیم. علاوه بر این با اضافه کردن چند تکه دیگر به خانه نیز باعث شد که فضای خانه برای ما بزرگ تر و بهتر شود . با این حال سعی کردیم کمدهای خانه را به گونه ای طراحی کنیم که در کنج قرار بگیرند تا در بخش شیبدار سقف هیچ گونه فضای پرت و بدون استفاده ای باقی نماند. 

دکوراسیون خانه خانم احمدی

وسایل موجود در دکوراسیون صورتی و آبی

وسیله مورد علاقه تان در خانه چیست؟

فکر می کنم باید بگویم که چوب و حصیر از جذابیت های خانه ما به حساب می آیند و هر دوی ما به آنها علاقه بسیار زیادی داریم. علاوه بر این استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی بسیار در فضای خانه نیز از علایق شخصی من بود که همسرم هم هیچ مخالفتی با آن نداشت. به همین دلیل هم من با علاقه بسیار زیادی که به گیاهان دارم سعی کردم که در کنجی از خانه گل و گیاهان آپارتمانی بسیاری را چیدمان کنم.

دکوراسیون منزل خانم احمدی

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت ها دوست دارید؟

از آنجایی که برای تمامی قسمت های خانه وقت و دقت زیادی را به کار بردیم باید بگویم که تمامی بخش های خانه را خیلی دوست داریم. پدر من در کار اجرائیی فعالیت می کنند و من و همسرم نیز در این کار کمکشان کردیم. به همین دلیل هم تمامی قسمت های خانه را با عشق و به سلیقه خودمان ساختیم. اما اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که تراس و همین طور یکی از اتاق خواب ها هنوز بازسازی کامل نشده و به همین دلیل هم کمی اذیتمان می کنند.

دکوراسیون خانه خانم احمدی

آخرین وسیله ای که برای خانه خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

آخرین وسیله ای که برای خانه مان خریدیم لوستر بود که اتفاقا زمان خیلی زیادی را هم به انتخاب اختصاص دادیم. تقریبا باید بگویم که جایی نمانده بود که نرفته باشیم. در زمان انتخاب با قیمت ها و مدل های بسیار متفاوتی رو به رو شدیم که کار انتخاب را به مراتب برایمان سخت تر می کردند. در نهایت هم توانستیم لوستر مورد علاقه مان را در شهر سازی پیدا کرده و خریداری نماییم. 

مطالب مرتبط:

آیا وسیله ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده اید؟

چیزی نبوده که من بخواهم به تنهایی آن را بسازم. اما با کمک پدر و همسرم موفق شدیم که میز تلویزیون، کمد اتاق و کابینت آشپزخانه را با هم بسازیم. متریال استفاده شده در این وسایل نیز همگی از ام دی اف بوده است.

دکوراسیون خانه خانم احمدی

کدام تغییر دکوراسیون منزل خود را بیشتر دوست دارید یا فکر می کنید به چه تغییراتی نیاز دارد؟

من ترجیح می دادم که رنگ چوب کابینت آشپزخانه مان متفاوت تر از چیزی که هست می بود، اما در زمان ساخت آن به دلیل کمبود وقت نتوانستیم بیشتر از این بگردیم و چیزی که دقیقا می خواستیم را خریداری کنیم.

دکوراسیون منزل خانم احمدی

با تجربه هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

باید بگویم که از سفیدکاری و رنگ آمیزی خانه ناراضی هستم و همان طور که پیش از این نیز اشاره کردم دلیل آن بی تجربیگی هر دوی ما بود. به همین دلیل هم توصیه می کنم که برای صرفه جویی در هزینه ها زمان بیشتری را صرف متریال و همین طور انتخاب متخصصین این کار بگذارند. قیمت ها را با هم مقایسه کنند و کیفیت های کاری را نیز تماشا نمایند. در نهایت با این کار می توانند انتخاب های به مراتب بهتری داشته باشند.

پیش از این در مطلبی با عنوان «12 سوال که قبل از بازسازی دکوراسیون باید از خود بپرسید!» در وب سایت چیدانه به شما توصیه شده است که از این موارد غافل نشوید:

  • می خواهید کدام فضاها بازسازی شوند؟
  • چقدر می توانید برای بازسازی دکوراسیون منزل تان هزینه کنید؟
  • کاربری فضای بازسازی شده چه خواهد بود؟
  • کدام سبک دکوراسیون را می پسندید؟
  • برای سالمندان و معلولین چه ملاحظاتی در نظر می گیرید؟
  • طراحی پایدار تا چه اندازه برای شما مهم است؟
  • چه رنگی را ترجیح می دهید؟
  • کدام کفپوش را ترجیح می دهید؟
  • به چه مقدار فضای کمد و قفسه بندی نیاز دارید؟
  • چه نوع مواد و مصالحی را دوست دارید؟
  • کدام سبک را برای درب کابینت می پسندید؟
  • کدام لوازم خانگی را ترجیح می دهید؟

دکوراسیون منزل خانم احمدی

لوازم و وسایل نشیمن:

  • مبلمان: مبل قصر ساری
  • میز تلویزیون: ساخته پدر و من
  • میز جلو مبلی: مبل قصر ساری
  • میز و صندلی غذاخوری: مبل قصر ساری
  • کتابخانه: ساخته پدر و من
  • فرش: شهر فرش ساری
  • گیاهان و گلدان ها: گلخانه سیکاس و گلگده خارهای مهربان ساری

دکوراسیون خانه خانم احمدی

لوازم و وسایل اتاق خواب:

  • سرویس خواب: مبل قصر ساری
  • تشک: مبل قصر ساری

لوازم و وسایل سرویس بهداشتی:

  • توالت فرنگی: یک میلیون و دویست هزار تومان
  • شیرآلات:  یک میلیون و پانصد هزار تومان

عکاس: آزالیا احمدی

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه