Chidaneh.com placeholder image

خانه گرم و چوبی حورا در خیابان دیباجی تهران

به قلم: تحریریه چیدانه

تورهای چیدانه: هروقت صحبت از خانههایی میشود که دکوری گرم دارند و شبیه خانههای قدیمی هستند؛ خانهای شلوغ را تصور میکنیم که پر است از اجناس کهنه فروشی و عتیقهجاتی که بی هیچ نظم و ترتیبی در گوشه و کنار قرار گرفتهاند. اما این خانه با همین اسباب و اثاثیه مختصر و مفید در یک نمای کلی یک دکور گرم دارد که نه شلوغیاش دل آدم را میزند و نه کمنوریاش افسردهات میکند. با چیدانه همراه باشید تا با هم گشتی در این خانه گرم و چوبی بزنیم. 

چوب و هنر

فرش ایرانی در طراحی دکوراسیون داخلی 

حورا برای خرید این فرش وقت زیادی صرف کرده است. او تعریف می‌کند که همه بازار فرش را گشته تا فرشی پیدا کند که به نشیمن خانه‌اش رنگ و لعاب بدهد. قرار گرفتن این قالی خوش‌نقش در کنار پرده ساده قرمز رنگ و کوسن‌های هماهنگ با آن ترکیب زیبایی را در عین سادگی درست کرده است. بودن کمد بزرگ در قسمت پذیرایی خانه هم راه و رسم خودش را دارد. این کمد که جای زیادی را هم اشغال کرده از آنجایی‌که با میز وسط مبل هماهنگی دارد توی ذوق نمی‌زند و اتفاقا در فضای داخلی خانه هماهنگی ایجاد کرده است. این بامبوهای زیبا را هم حورا ترجیح داده در خمره‌ای قرمز بگذارد تا هم کمی در خانه تفاوت ایجاد کند و هم ساقه بامبو در شرایط گلخانه‌ای رشد بهتری داشته باشد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه 

آشپزخانه قسمتی از خانه است که باید قبل از هرچیز آدم را به کاربری اصلی یعنی آشپزی ترغیب کند! طراحی دکوراسیون این آشپزخانه دقیقا همینطور است؛ نه دکور عجیب و غریبی دارد و نه آنقدر وسایلش روشن است که آدم اصلا دلش نیاید از آنها استفاده کند. ظروف گلداری که حورا خریده هم در ترکیب با پرده، فضا را دلچسب‌تر کرده است.

ایجاد نقطه عطف در طراحی دکوراسیون داخلی 

این قسمت از خانه دقیقا روبه‌روی آشپزخانه و کنار درب ورودی است. ساختن این نقطه کانونی که ترکیبی است از میزتحریر و کتابخانه، نشان می‌دهد صاحب خانه اهل مطالعه و علم است.

استفاده از کنسول چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن

کنسول چوبی و آینه و شمعدان های قدیمی 

چیز دیگری که در این خانه نظر ما را به خودش جلب کرد، کنسول چوبی ای بود که رویش آینه و شمعدان فیروزه کوب بود. و تعدادی ظرف ظروف دیگر به رنگ بدنه همان آینه و شمعدان هم رویش قرار داشت. 

طراحی دکوراسیون داخل اتاق خواب 

خیلی از ما ترجیح می‌دهیم اتاق خواب‌ مان فضایی آرام و دکوری خلوت داشته باشد. حورا هم دقیقا جزو همین دسته است. محتویات اتاق خوابش یک تخت دونفره است و یک میز آرایش که با انداختن یک روتختی گلدار فضای آن را از بی‌روحی درآورده است. میز آرایشش هم باز از همان جهیزیه قدیمی مادربزرگ است که این یکی حتی نیاز به رنگ زدن هم نداشته است. برای پرده چنین اتاقی همین حریر ساده روشن کفایت می‌کند و نیازی به شلوغ کردن اتاق نیست. همین ویژگی در کنار چیدمان مناسبش خانه را گرم و پر از آرامش کرده است.

طراحی های مقرون به صرفه برای دکوراسیون داخلی 

اگر کسی به آدم بگوید چمدان‌هایت را یک طرف خانه روی هم قرار بده و رویش میوه بچین، قطعا حرفش را شوخی می‌گیریم. از دور که این سمت خانه را نگاه می‌کنی به ظاهر یک میز چوبی برش خورده می‌آید اما قدیمی و شبیه چمدان است. اما حورا واقعا چمدان‌های قدیمی مادربزرگ را روی هم چیده و با گذاشتن چند انار روی آنها دکوری جذاب و کم‌خرج در گوشه خانه‌اش درست کرده است. صندلی لهستانی هم که کلا یک‌تنه به خانه ترکیبی قدیمی و نوستالژیک می‌دهد، بهترین انتخاب برای کنار این دکور خلاقانه است.

گشتی در تورهای چیدانه: 
آپارتمان مسکونی حیات الهیه در تهران با طراحی هرمی
گنجینه ای از عتیقه ها در دکوراسیون خانه یک مستند ساز!
خانه مینیمال بهاره افشاری در خیابان ظفر تهران
رازهای تغییر دکور کم هزینه در خانه کاشانک تهران
دکوراسیون منزل صبا و رامین، تلفیقی از چوب و نور
ترفند های دکوراسیون خانه با مبلمان چوبی

تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل خلاقانه کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع مجله منزل | گردآوری در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه