Chidaneh.com placeholder image

45 مدل روتختی برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب شما

به قلم: نادیا مهردادیان

سرویس خواب مهمترین عنصر دکوراسیونی اتاق خواب است و پیش‌تر در مطلب انواع کالای خواب به معرفی انواع کالای خواب شیک، کاربردی و راحت، ویژگی‌های هر یک و طریقه نگهداری آن‌ها پرداختیم. اما با توجه به اینکه مدل روتختی‌ تکمیل کننده‌ی دکوراسیون و زیبایی اتاق خواب است، انتخاب روتختی مناسب نیازمند توجه به اصول و نکاتی مهم و کاربردی است. با چیدانه همراه باشید تا در این مطلب برای انتخاب بهترین مدل روتختی و هماهنگی آن با دکوراسیون اتاق خواب، مواردی را با هم بررسی کنیم.

مدل روتختی

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
روتختی رنگی طرح جدید
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

تابلو فرش ریحان

چرا مدل روتختی اهمیت دارد؟

مدل روتختی نقش پررنگی را در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب دارد و انتخاب مدل روتختی بسته به سلیقه افراد و طراحی اتاق خواب متفاوت است. توجه داشته باشید که دکوراسیون و طراحی اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که فرد نهایت راحتی و آرامش لازم را در آن پیدا کنید. به همین دلیل برای داشتن اتاق خوابی بی‌نظیر و جذاب بهتر است مدل روتختی را با توجه به وسایل مختلف اتاق خواب ازجمله فرش، پرده، کاغذ دیواری، رنگ دیوار، لوستر و کفپوش و هماهنگ با دیگر عناصر موجود در محیط انتخاب کنید.

انواع روتختی

تشک وگال
ست کاور و پنبه دوزی کاراجاهوم مدل veggilng تشک وگال
تشک وگال

کالای خواب بیوتی
ست 2 نفره نیلوفر آبی کالای خواب بیوتی
کالای خواب بیوتی

انواع روتختی

با توجه به انواع روتختی‌های موجود در بازار دو تقسیم‌بندی کلی برای روتختی وجود دارد: مدل روتختی یک نفره و مدل روتختی دو نفره، که هر کدام بسته به نوع اتاق خواب و نوع تختخواب، کارآیی دارند. انواع روتختی دونفره و یک نفره نیز دارای تنوع زیادی در طرح، رنگ، اندازه و جنس هستند و به انواع مدل روتختی ساده، روتختی طرح دار، انواع روتختی اسپرت، انواع روتختی دخترانه، انواع روتختی پسرانه و انواع روتختی بچه گانه تقسیم‌بندی می‌شود.

انواع روتختی دونفره

ماندوی
ست لحاف کدJFR310-D ماندوی
ماندوی

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
روتختی رنگی طرح جدید
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

انواع روتختی دونفره

انواع روتختی دونفره مناسب برای اتاق‌های مستر و اتاق خواب عروس شامل روتختی طرح برگ، روتختی طرح برگ انجیری، روتختی طرح پر، طرح روتختی بافتنی، روتختی طرح پتینه، طرح روتختی ترمه، طرح روتختی چهل تکه دوزی، طرح روتختی اسپرت، مدل‌های روتختی ساده و روتختی طرح‌دار است. انتخاب این نوع روتختی به سلیقه‌ی شخصی و دکوراسیون اتاق خواب شما بستگی دارد.

جدیدترین مدل روتختی یک نفره

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
سرویس روتختی فانتزی کودک
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

گلریس
ست لحاف طرح بارسلونا گلریس
گلریس

جدیدترین مدل روتختی یک نفره

جدیدترین مدل‌های روتختی یک نفره که اغلب دارای طرح‌های اسپرت و فانتزی می‌باشند، انتخاب مناسبی برای اتاق خواب کودک، نوجوان و جوان هستند. برای داشتن بهترین انتخاب می‌توانید با توجه به سرویس خواب فرزندتان، طرح و رنگ روتختی را انتخاب کنید. در ادامه برخی از طرح‌های پرطرفدار انواع روتختی بچه گانه، انواع روتختی دخترانه و انواع روتختی پسرانه از میان جدیدترین مدل روتختی یک نفره معرفی شده است: 

انواع روتختی بچه گانه: روتختی طرح تدی، روتختی طرح تام و جری، روتختی طرح حیوانات

انواع روتختی دخترانه: روتختی طرح اسب تک شاخ، روتختی طرح السا و آنا، روتختی طرح پروانه

انواع روتختی پسرانه: روتختی طرح ایفل، روتختی طرح استقلال، طرح روتختی اسپایدرمن، روتختی طرح بارسلونا، روتختی طرح پرسپولیس

ماندوی
ست لحاف JFR186 ماندوی
ماندوی

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
مدل‌های روتختی 2نفره اسپرت
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

مدل روتختی دخترانه

نکات مهم در انتخاب مدل روتختی

برای انتخاب مدل روتختی باید عوامل زیادی را هنگام خرید کالای خواب در نظر داشته باشید. فاکتورهای مهم برای انتخاب مدل روتختی عبارتند از:

  • سایز و اندازه تختخواب
  • جنس روتختی
  • رنگ روتختی
  • طرح روتختی

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
روتختی رنگی طرح جدید
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
روتختی رنگی طرح جدید
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

انواع مدل روتختی

سایز مناسب برای انواع مدل روتختی

توجه داشته داشته باشید انواع مدل روتختی باید متناسب با سایز و اندازه تختخواب و تشک آن باشد. سایز استاندارد روتختی دو نفره باید علاوه بر سطح رویی تشک، کناره‌ها را نیز پوشش دهد. اما اگر می‌خواهید روتختی از کناره‌های تخت آویزان‌تر باشد و یا روی زمین کشیده شود از حالت استاندارد خارج شده و می‌توانید سایز دلخواهتان را سفارش دهید تا مناسب تختخواب شما دوخته شود. همچنین در صورتی که روتختی کوتاه باشد می‌توانید یک پارچه چین‌دار دور تا دور تخت نصب کنید و جدیدترین مدل روتختی را داشته باشید.

تشک وگال
ست کاور کاراجاهوم مدل sasha
تشک وگال

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
روتختی رنگی دونفره اتاق‌خواب
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

انواع پارچه روتختی

جنس مناسب و انواع پارچه روتختی

یکی از نکات مهم و قابل توجه در انتخاب مدل روتختی، جنس آن است. هر چه جنس روتختی مرغوب‌تر باشد، به همان میزان از طول عمر بیشتری برخوردار است. ادر ادامه با نواع پارچه روتختی آشنا شوید ولی توجه داشته باشید که جنس روتختی باید نرم و در عین حال سبک باشد. 

1) جنس مناسب در میان انواع پارچه روتختی بهتر است از بین جنس‌های کتان یا نخ که ضد حساسیت هستند، انتخاب شود، چراکه  برخی از انواع پارچه روتختی آلرژی‌زا هستند، پس دقت کنید که برای سلامتی شما مشکلی به وجود نیاید.

2) ابریشم یکی دیگر از مدل روتختی پارچه ای است که بسیار محبوب و گران قیمت است و طبیعی بودن الیاف ابریشم، ضد چروک بودن، نرمی و لطافت از ویژگی‌هایی است که آن را منحصر به فرد کرده است. 

3) روتختی ساتن نیز نوعی روتختی ساده و شیک و بسیار لطیف است و استفاده از روبالشی ساتن باعث می‌شود تا روی صورت شما چین و چروک نیفتد و از موخوره سر نیز جلوگیری می‌کند.

4) در میان جدیدترین مدل روتختی بهترین جنس‌ پنبه است که به صورت خالص یا ترکیبی استفاده می‌شود و جزو باکیفیت‌ترین نوع روتختی نرم و کالای خواب ضد حساسیت، با طرح‌های متنوع است.

5) پارچه‌های مصنوعی هم در طرح‌های بسیار زیاد، قیمت به صرفه و کیفیت قابل قبولی دارند.

 

کالای خواب بیوتی
ست 2نفره آبرنگ کالای خواب بیوتی
کالای خواب بیوتی

کالای خواب بیوتی
ست 1 نفره کد0614 کالای خواب بیوتی
کالای خواب بیوتی

مدل روتختی رنگی

بهترین رنگ برای انواع مدل روتختی

رنگ روتختی در ‏زیبایی محیط اتاق خواب تاثیر زیادی دارد و باید با محیط و سایر عناصر دکوراسیونی، هماهنگی داشته باشد. روتختی می‌تواند بسته به سلیقه و دکوراسیون شما، تک رنگ یا ترکیبی از چند رنگ باشد. اما به طورکلی بهتر است برای کاهش استرس، رنگ‌های سرد و آرامش‌بخش مثل ‏خاکستری ملایم، آبی روشن و دیگر رنگ‌های ملایم را برای انواع مدل روتختی انتخاب کنید.‏ معمولا رنگ‌های تند و زننده باعث گرفتگی اتاق خواب می‌شود و اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است بهترین انتخاب روتختی با رنگ‌های روشن است.

گلریس
ست لحاف 871 طرح لیلیوم گلریس
گلریس

مدل روتختی دورو

اما اگر تمایل دارید در فضای اتاق خواب خود دنیایی رنگی و متفاوت ایجاد کنند می‌توانید از روتختی با رنگ‌های شاد و ترکیب چند رنگ استفاده کنید. اگر در انتخاب رنگ‌ها تعادل را رعایت کنید، این مدل روتختی پارچه ای باعث ایجاد فضایی شاد و سرزنده در فضای اتاق خواب خواهد شد.

ماندوی
ست لحاف JFR309-cS ماندوی
ماندوی

انواع طرح روتختی

انواع طرح روتختی

یکی دیگر از فاکتورهایی که در انتخاب مدل روتختی باید مورد توجه قرار گیرد، طرح مناسب است که باید براساس ابعاد اتاق خواب انتخاب شود. دقت کنید که انواع طرح روتختی شلوغ برای اتاق‌های کوچک مناسب نیست و باعث برهم زدن آرامش محیط و ایجاد آشفتگی بصری می‌شود. این در حالی است که طرح‌های شلوغ در اتاق‌های با ابعاد بزرگ باعث زیبایی فضای اتاق خواب خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که:

  1. اگر به تغییر دکوراسیون علاقه دارید بهتر است از رو تختی‌های دو رو، با دو رنگ و دو طرح مختلف استفاد کنید.
  2. اگر به مدل‌های رو تختی اسپرت و روتختی طرح‌دار علاقه دارید، سعی کنید که دیگر وسایل اتاق خواب، مانند پرده، فرش یا قالیچه و ملحفه‌ها ساده باشند.

ماندوی
ست لحاف کدJFR184-cD ماندوی
ماندوی

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
روتختی رنگی طرح جدید
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

روتختی طرح‌دار

روتختی طرح‌دار

اگر تمایل دارید اتاق خواب‌تان فضای یکنواختی نداشته باشد، روتختی طرح‌دار برای شما انتخاب مناسبی است. روتختی طرح‌دار را از بین طرح‌های با کیفیت انتخاب کنید که برای مدتی طولانی قابل استفاده باشد. این نوع روتختی در انواع روتختی خال خالی، روتختی طرح چهارخونه، روتختی راه‌راه، مدل روتختی حاشیه دار، طرح‌های محو و روتختی‌های بافت‌دار در بازار موجود است. فقط توجه داشته باشیدکه طرح انتخابی با طراحی اتاق خواب شما هارمونی داشته باشد. اما به‌طورکلی، بهتر است از انتخاب طرح‌های شلوغ خودداری کنید زیرا استفاده از طرح‌های شلوغ، محیط را کوچک‌تر نشان می‌دهد. استفاده از روتختی طرح‌دار در یک طرف روتختی‌های دورویه نیز یکی از گزینه‌های ایده‌آل محسوب می‌شود.

 

تن آسای
ست ملحفه آرتین تن آسای
تن آسای

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
روتختی رنگی طرح جدید
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

مدل‌های روتختی اسپرت

مدل‌های روتختی اسپرت

طرح روتختی اسپرت از انواع روتختی‌های جدید است که طرفداران بسیاری دارد و بسته به جنس و طرح تقریبا برای بیشتر سبک‌های دکوراسیونی قابل استفاده است. انواع روتختی اسپرت به لحاظ اینکه ساده‌تر هستند و نقش و نگار کمتری بر روی آنها به نسبت بقیه مدل‌ها وجود دارد به روتختی‌های اسپرت معروف شده‌اند. روتختی طرح چهارخونه، انواع روتختی خال خالی، روتختی راه‌راه، مدل روتختی حاشیه دار و انواع روتختی ذغالی از انواع این مدل روتختی خیلی شیک هستند که در انواع روتختی دونفره و جدیدترین مدل روتختی یک نفره در بازار موجود می‌باشند.

مدل روتختی سه بعدی اتاق نوجوان
مدل روتختی سه بعدی جدید

مدل روتختی سه بعدی جدید

مدل روتختی سه بعدی یکی از مدل‌های روتختی اسپرت است که در طراحی آن از طرح‌های برجسته گل و اشکال هندسی و مناظر و طرح‌های رمانتیک استفاده می‌شود. مدل روتختی سه بعدی جدید با طرحی خاص و متفاوت، امروزه توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده است و به عنوان طرح روتختی یک نفره، طرح روتختی دخترانه، طرح روتختی پسرانه، طرح روتختی دونفره، طرح جدید روتختی نوجوان و طرح روتختی بچه گانه، قابل استفاده است.

ماندوی
ست لحاف کدJFR602 ماندوی
ماندوی

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
روتختی رنگی طرح جدید
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

طرح روتختی برای عروس

طرح روتختی برای عروس

طرح روتختی برای عروس معمولا لوکس‌تر از دیگر مدل‌های موجود در بازار است. انواع روتختی چین دار، انواع روتختی روبان دوزی، مدل روتختی ساتن، انواع روتختی های حوله ای، مدل روتختی خزدار و مدل روتختی حریر از انواع روتختی‌های لوکس برای اتاق عروس محسوب می‌شوند. روتختی‌ در رنگهای ملایم مثل صورتی، آبی، یاسی، بژ، کرمی و  سفید که دارای طرح‌های ظریف سفید و یا همرنگ با پارچه اصلی روتختی بوده و یا روتختی‌هایی که دارای جزئیات گیپوری یا شاین هستند جز انتخاب‌های طرح روتختی برای عروس خواهند بود. علاوه بر اینها انواع روتختی خوشگل ساده و بدون طرح و تک رنگ یا روتختی طرح دار و انواع روتختی اسپرت بسته به سلیقه و دکوراسیون اتاق خواب عروس نیز  قابل استفاده هستند.

مطلب مرتبط: روتختی دست دوز

مدل‌ روتختی اتاق خواب مدرن
مدل‌های روتختی ساده

مدل‌های روتختی ساده مناسب برای اتاق خواب مدرن

مدل های روتختی ساده برای افرادی که به دکوراسیون اتاق خواب ساده و مدرن علاقه دارند، انتخاب مناسب و ایده آلی است. این مدل روتختی خیلی شیک، در انواع رنگ‌های تیره و روشن موجود است که برای اتاق خواب‌های با متراژ بزرگ مناسب است. در برخی از مدل های روتختی ساده نیز از ترکیب رنگ‌های روشن و تیره استفاده شده است. روتختی‌هایی با طرح‌های ساده و مینیمال و همچنین مدل روتختی بدون لحاف و مدل‌های روتختی اسپرت از انواع روتختی خوشگل مناسب برای اتاق خواب مدرن هستند.

تن آسای
سرویس خواب مدل مجستی
تن آسای

کالای خواب بیوتی
ست 1 نفره طلاکوب کد2047 کالای خواب بیوتی
کالای خواب بیوتی

طرح روتختی برای اتاق خواب کلاسیک

طرح روتختی برای اتاق خواب کلاسیک

اگر طراحی و دکوراسیون اتاق خواب شما به سبک کلاسیک هست باید در میان انواع مدل‌های روتختی، نوع روتختی طرح‌دار را انتخاب کنید. همچنین در نظر داشته باشید که برای تخت خواب‌های سنگین و چوبی و کلاسیک، مدل روتختی خیلی شیک و لاکچری مانند انواع روتختی ترمه، مدل روتختی ساتن و حریر و ابریشم، انواع روتختی پته دوزی، انواع روتختی پنبه دوزی، طرح روتختی چهل تکه دوزی، مدل روتختی با پارچه مخمل و انواع روتختی رنگ بنفش انتخاب مناسبی است. همچنین اگر طرح تخت شما شلوغ و پرکار است، بهتر است که از روتختی تک‌رنگ و ساده استفاده کنید.

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
روتختی رنگی طرح جدید
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

مدل روتختی حاشیه دار

کلام آخر

یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون اتاق خواب، مدل روتختی است، که باید با توجه به سلیقه و نیاز افراد انتخاب شود. در حال حاضر انواع مدل‌های روتختی در بازار موجود است. ولی برای داشتن بهترین انتخاب باید به رنگ، جنس، طرح و سایز تختخواب و اندازه اتاق خواب توجه ویژه‌ای داشته باشید و مدل روتختی که همخوانی بیشتری با دکوراسیون اتاق خواب شما دارد را انتخاب کنید. 

"اگر هنوز هم احتیاج به راهنمایی بیشتری دارید می‌توانید از متخصصین لوازم اتاق خواب که چیدانه به شما معرفی می‌کند، راهنمایی بگیرید.“

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه