Chidaneh.com placeholder image

بهترین چیدمان لوازم دکوری روی انواع میز

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: همیشه یکی از جذاب ترین کارهایی که از انجام دادن آن لذت می برم، بازی با چیدمان وسایل روی میز ها در دکوراسیون داخلی خانه ام است. اشیای جدید اضافه می کنم، اشیای قدیمی را جا به جا می کنم و تا جایی که می توانم با چیدمان آن ها بازی می کنم تا هر وسیله به بهترین شکل نمایش داده شود و مجموعه ی آن ها نیز جلوه ای یکپارچه و زیبا داشته باشند. این مجموعه به ایجاد حال و هوایی دعوت کننده و برجسته ساختن بهترین عناصر خانه کمک می کنند.

چیدمان وسایل روی کنسول، میز قهوه خوری یا طاقچه ی بالای شومینه می تواند به اتفاقی غافلگیرکننده در خانه تبدیل شود، چشم را به سمت خود بکشاند و مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. اگر شما هم عناصر مهمی دارید که می خواهید آن ها را به بهترین شکل به نمایش بگذارید اما سردرگم هستید، چیدانه می خواهد با ترفندهایی جادویی، بهترین شیوه های نمایش آن ها روی میزها را به شما نشان دهد. با ما همراه باشید…

قالیشویی ادیب

چیدمان نامتقارن لوازم و وسایل روی میز یا کنسول

چیدمان وسایل روی میز دارای یک پایه ی علمی است. به اشکال مثلثی نامتقارن بیندیشید. دو آباژور با ارتفاع یکسان در دو طرف یک تابلو هنری بسیار حساب شده به نظر می رسد. در حالی که یک آباژور، تعدادی اشیای کوچک تر در وسط و یک قطعه ی کوچک تر در سمت دیگر یک مجموعه ی زیبا و متنوع خلق می کند.
اغراق نکنید و صرفه جو باشید، مخصوصا وقتی یک تابلو یا اثر هنری در فضا حکم فرمایی می کند. آباژور بلند در یک سمت این کنسول، در ترکیب با گلدان کوتاه تر گل ها در سمت دیگر، شکلی مثلثی ایجاد کرده که با نقطه ی کانونی اصلی یعنی تابلو هنری رقابت نمی کند.

چیدمان وسایل در سینی روی میز

یک راه حل عالی برای مجموعه کردن اشیای کوچک، جمع آوری آن ها در یک سینی است. گاهی «کمتر، بیشتر است»؛ بنابراین از یک قدم دورتر نگاه کنید تا هر آنچه را که نیاز است حذف نمایید.
این مجموعه، وسایل را در موقعیتی گرم و دلنشین به نمایش می گذارد: شمعی برای آرامش بخشی بر روی کتاب، وسایل عجیب دکوری که حس کنجکاوی را بر می انگیزانند و سبزی و لطافت ناشی از گیاه و گلدان پارچه ای آن.

کتاب ها، پایه ای برای وسایل روی میز

این یکی از ایده های جذاب چیدن لوازم دکوری روی کنسول ها است. اشیای موردعلاقه ی شما هنگامی که بر روی کتاب های محبوب تان قرار می گیرند، مجموعه ای حیرت انگیز ایجاد می کنند. کتاب های این امکان را به شما می دهند اشیا را به سطح جدیدی ارتقا دهید و برای رسیدن به ارتفاع مطلوب تان با ارتفاع بازی کنید.
برای مثال در این چیدمان، یک صدف بزرگ به نمایش گذاشته شده و یک کاسه ی سرامیکی پر از گل های درخشان بر روی عنوان جذاب کتاب. گل ها را می توان بدون گلدان نیز بر روی کتاب ها قرار داد و در موقعیت های خاص ظاهری فریبنده ایجاد کرد.

این نمونه نیز مثال خوبی از چنین چیدمانی است – یک محفظه ی شیشه ای بانمک که حاوی یک غنچه ی گل رز است بر روی حروف عنوان کتاب، چشم را به خود خیره می کند.
یک دستمال زیبای گلدوزی شده یا قلاب بافی شده مانند این نمونه نه تنها کتاب را از آسیب اشیا حفظ می کند بلکه یک عنصر دکوراتیو جذاب نیز به مجموعه اضافه می نماید.

صفحات باز شده کتاب، جلوه ای متفاوت بر روی میز

صفحات باز شده ی کتاب که دارای تصاویر چشم گیر هستند، می توانند زینت بخش میز شما باشند. برای ایجاد تنوع می توانید صفحات را برای روزهای مختلف ورق بزنید و برای باز نگه داشتن صفحه از یک سنگ تزیینی یا آینه ی جیبی آنتیک و اثرگذار استفاده نمایید.

باز هم تأکید می کنیم «کمتر، بیشتر است»! این موضوع به خصوص برای چیدمان اشیا در یک فضای کاربردی و شلوغ مانند یک میز پاتختی بسیار صدق می کند. فضای روی میز پاتختی را با عقب نشاندن اشیای روی میز برای یک لیوان آب یا یک کتاب آزاد بگذارید. تنها به سه یا چهار گزینه مانند یک دسته گل زیبا، یک آباژور تزیینی و یک مجسمه ی کوچک جذاب اکتفا کنید.

مجموعه گلدان ها بر روی میز

ترکیب های تلفیقی خلاقانه، به هر فضایی زندگی می بخشند. با افزودن گلدان هایی در رنگ های خنثی به این چیدمان، در کنار دو رنگ درخشان با ارتفاع های متفاوت، چیدمانی فوق العاده به دست آمده است. به بافت ها، ارتفاع ها و رنگ ها دقت کنید.
با آویزان کردن تابلو هنری در ارتفاعی پایین تر، آن را بخشی از چیدمان خود کنید.

ارتفاع لوازم دکوری روی میز

اگر یک تابلو یا تلویزیون روی دیوار دارید، یک گلدان بلند با گل ها یا شاخه ها، نقطه ی جذاب دیگری ایجاد می کند که موجب ملایم شدن خطوط صاف و مستقیم می شود. اشیای کوتاه تر در کنار گلدان، مقیاس آن را برجسته می کنند. این نمونه مثال کاملی از چیدمان اشیا در یک ترتیب ارتفاعی است. اشیا به صورت پله پله ای از بلند تا کوتاه در یک تناسب متعادل قرار گرفته اند.

اگر می خواهید بدانید میز تلویزیون LCD، چه رنگی، چه جنسی و چه مدلی بهتر است؟ این مطلب را به شما پیشنهاد می کنم.

گیاهان سبز، عناصری فوق العاده در چیدمان ها هستند که نمایش عناصر را برجسته تر می کنند  و در عین حال حس آرامش به فضا می بخشند. از گیاهان مصنوعی اجتناب کنید و در عوض از گیاهان یا ساقه های زنده ای که در آب دوام می آورند استفاده کنید.

چیدن اشیای هم رنگ بر روی میز یا کنسول

گردآوری اشیای مورد علاقه تان به صورت یک ترکیب زیبای منسجم، می تواند به سادگی ترکیب اشیایی با رنگ مشابه باشد. در اینجا ترکیبی از اشیای سفید در مقابل یک تابلو هنری آرامش بخش قرار گرفته اند. اگر می خواهید اندکی تنوع ایجاد کنید، در نزدیکی چیدمان تان گریزی به یک رنگ برجسته بزنید، مانند این نمونه که از روبات های قرمز استفاده کرده است.

رعایت حداقل و مینیمال بودن در چیدمان روی میز

کاغذ دیواری، آینه و لوستر به دلیل ابعاد بزرگ شان قهرمانان این تصویر هستند. در هنگام چیدمان در اطراف چنین قطعاتی باید پیرامون را به خاطر داشته باشید. مثلا در این نمونه آباژور و گلدان دارای پایه هایی شفاف هستند از برجستگی عناصر قهرمان این تصویر نمی کاهند. مقداری گیاه سبز، یک جعبه ی زیبا و آباژوری با شید برنزی برای چنین چیدمانی کافی هستند.

اکنون شما بگویید…
چگونه اشیای مورد علاقه تان را کنار هم چیده اید؟ با همکاری با تحریریه چیدانه ایده های خلاقانه و زیبای خود را با ما به اشتراک بگذارید.
ضمنا اگر سوالاتی در مورد دکوراسیون داخلی منزل خود دارید، بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه برای کمک به شما آماده است؛ به آن سری بزنید!

مطالب بیشتر:
ساخت میز کنسول زیبا با یک درب قدیمی
تزئین میز با موزائیک های سنگی!

۱۷ میز جلو مبلی متفاوت با وسایل دور ریختنی !
۷ میز عسلی که مبلمان تان را زیباتر می کنند!

میز تلویزیون شیک و مدرن در دکوراسیون نشیمن

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه